Milenialsi i youtuberzy na wybiegu u Dolce&Gabbana

Duet Dolce & Gabbana ma wyraźne ambicje, aby odmłodzić markę, a tym samym przekonać do siebie młodszych klientów. W momencie, gdy na rynek mody wkraczają milenialsi, czyli pokolenie Y, walka o ich portfele i przychylność jest coraz bardziej zaciekła. Aby swoje plany uczynić jeszcze bardziej wiarygodnymi, podczas męskiego tygodnia mody, Stefano i Domenico postanowili zrezygnować z profesjonalnych modeli, a zatrudnić wpływowych młodych ludzi, którzy robią furorę w sieci. Zobaczcie ten niezwykły pokaz.

Milenialsi i youtuberzy na wybiegu u Dolce&Gabbana

Dolce & Gabbana już dłużej nie mogą zwlekać z biznesowymi zmianami, które należy wprowadzić, aby zacząć pozyskiwać młodszych klientów. Zamiast zatrudniać dobrze sprawdzonych modeli i modelki, projektanci postanowili powierzyć zadanie zaprezentowania kolekcji wpływowym milenialsom, którzy budują swoje pozycje na Instagramie lub You Tubie. Pokolenie Y, które jest dzieckiem pierwszych wiernych klientów włoskiej marki, staje się coraz bardziej wpływowe i nie należy tego faktu bagatelizować.

Dolce&Gabbana wiosna-lato 2017

Na jesień 2017, Stefano i Domenico postanowili połączyć styl dobrze znany z pokazów Alta Moda ze sportowym szykiem. Pokaz otworzył Cameron Dallas w czarno-burgundowym garniturze. Na scenie występował Austin Mahone (największe zagrożenie dla Justina Biebera). Po nim pojawili się Brandon Thomas Lee (syn Pameli Anderson) w oversize’owym okryciu błyszczącym wierzchnim, gwiazda Instagrama Luka Sabbat w idealnie skrojonym garniturze (obaj wystąpili w kampanii marki na wiosnę-lato 2016), syn Jude’a Law Rafferty w dżinsie oraz Presley Gerber, brat Kai Gerber i syn Cindy Crawford, w welurowym zestawie. Tinie Tempah zaprezentował metaliczne żakardy oraz kwieciste wzory. Pojawiły się także panie – Sofia Richie, Sistine oraz Sophia Stallone (córki Sylvestra), modelki Pyper America i Starlie Cheyenne oraz Imogen Waterhouse, siostra Suki, w bieliźnie z narzuconymi na nią płaszczami.

Wszystko, co musicie wiedzieć o pokazie Dolce & Gabanna Alta Moda

Kolekcja była bardzo eklektyczna – z licznymi naszyciami, aplikacjami i motywami roślinnymi oraz religijnymi. Nie zabrakło także bardziej drapieżnych i zwierzęcych, które naniesiono na mięsiste i pełne blasku tekstylia. Elegancja dynamicznie przeplatała się ze stylem sportowym oraz ulicznym. Ciężko nie oprzeć się wrażeniu, że estetyka ta jest podobna do tej prezentowanej od kilku sezonów przez Gucci. Oby zabieg jej wykorzystania udał się Dolce & Gabbana, choć naszym zdaniem jest na niego trochę za późno.

Czas pokaże, czy odświeżony wizerunek marki „chwyci” u milenialsów.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Balenciaga wiosna-lato 2017

Zanim Demna Gvasalia objął oficjalnie stery Balenciagi, nie było chyba w branży osoby, która nie zastanawiałaby się, jak Gruzin połączy dziedzictwo Cristobala ze swoim ulicznym zacięciem i czy efekty jego starań nie zrujnują finansowo domu mody. Teraz, znając już dwie kolekcje stworzone dla marki, wiemy jedno: Gvasalia podszedł (i nadal podchodzi) do tematu innowacyjnie stawiając na mieszankę ulicy i couture, a wszystko, co wyjdzie spod jego ręki z marszu staje się hitem pomimo dość zawrotnej ceny. Czyżby wyrastał nam powoli nowy modowy król Paryża?

Balenciaga wiosna-lato 2017

Demna Gvasalia swoją drugą kolekcją dla Balenciagi utwierdził wszystkich w przekonaniu, że posiada niezwykłą umiejętność tworzenia rzeczy na pierwszy rzut oka kontrowersyjnych i niezbyt oczywistych, na których punkcie dostają bzika wszystkie fashionistki i które stają się hitem sezonu. Tak było ze srebrnymi kozakami  z kolekcji jesień-zima 2016, tak było z zakupową torbą za, bagatela, 5000 zł czy trenczem z opuszczonymi ramionami, w którym na wczorajszym pokazie zaprezentowała się Kim Kardashian.

Materiał sezonu według Gvasalii? Spandex. Tkanina ta, która do tej pory raczej kojarzyła się nam z nurtem „athleisure” , tym razem wkracza do mody wysokiej dzięki zaprojektowanym przez Gruzina kolorowym legginsom, spodniom i długim, przylegającym mocno do nogi kozakom. Projektant jest także wierny przeskalowanym ramionom, które w różnych postaciach obserwowaliśmy na wybiegu także w zeszłym sezonie. Daleko im jednak do tradycyjnej formy nawiązującej do idei „power shoulders” z lat 80. U Gvasalii są one mocne, wyraziste, lecz lekko kanciaste i wykorzystane zostały na jednorzędowych prochowcach, skórzanych płaszczach, oversize’owych żakietach i kurtkach o skróconym fasonie.

Ciuchom i dodatkom, które z założenia przeznaczone są na ulicę, nie brakowało jednak nawiązań do krawiectwa Cristobala Balenciagi – Gvasalia tym razem wziął na warsztat drapowane sukienki, czyli jeden ze znaków rozpoznawczych legendarnego kreatora i uczynił z nich topy, które przywodziły na myśl garderobę serialu „Dynastia”. To prowadzi nas do kolejnego motywu przewodniego, który dzięki Gruzinowi ma szansę stać się hitem przyszłego sezonu. Mowa o „colour blockingu”, który był jednym z wyraźniejszych akcentów drugiej części pokazu. Projektant zrezygnował z typowo kontrastowych połączeń i zamiast tego zmiksował róż z fioletem, purpurę z czekoladowym brązem, czerwień z turkusem czy błękit z intensywnym pomarańczowym.

Jeśli nadal należycie do osób z rezerwą podchodzących do tego, co w Balenciadze robi Gvasalia, być może zmienicie zdanie za kilka miesięcy, kiedy zobaczycie najnowszą kolekcję w każdej możliwej galerii mody ulicznej i w wersji „high street” w większości znanych sieciówek. W drugim sezonie z rzędu nie ma już bowiem miejsca na przypadki.

ZobaczSchowaj komentarze

Wiosenne nowości z polską metką

SOLAR

KOMBINEZON
399 ZŁ

SOLAR

KOLCZYKI
149 ZŁ

MMC

MARYNARKA
900 ZŁ

MMC

MARYNARKA
1500 ZŁ

MISBHV

BLUZA
869 zł

MALLY & CO.

SUKIENKA
1390 ZŁ
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.