Michael Kors kupuje markę Jimmy’ego Choo! Cena powala na kolana

Korsowi ewidentnie przestało wystarczać własne modowe imperium. Należąca do amerykańskiego projektanta spółka nabyła bowiem właśnie mającą w swoim portfolio buty, torebki i perfumy markę Jimmy’ego Choo. Cena? Prawie 4,4 miliarda złotych.

Któż nie zna kultowych szpilek od Jimmy’go Choo? Uwielbiała je Carrie Bradshaw, nosiła księżna Diana czy Cate Blanchett, która założyła je na rozdanie Oscarów w 1999 roku powodując, że mark po raz pierwszy zaliczyła swój pierwszy dywan. Jimmy Choo to od lat już jednak nie tylko buty – to także torebki i perfumy, z których większość cieszy się na świecie naprawdę sporą popularnością. Wszystko to z dniem dzisiejszym przejdzie jednak pod władanie Michael Kors Holdings Ltd., czyli należącej do amerykańskiego projektanta spółki, która za udziały zapłaciła łącznie prawie 4,5 miliarda złotych.

Co ciekawe, marka założona w 1996 roku przez Choo i redaktorkę działu akcesoriów „Vogue’a”, Tamarę Mellon, pozostawała w „obcych rękach” od 2011 roku, kiedy to spółka potentantów rodziny Reissmann – JAB Holdings, kupiła ją za 525,5 miliona funtów. Nietrudno więc policzyć, że w ciągu 6 lat jej wartość wzrosła prawie dwukrotnie. Michael Kors Holdings Ltd. w specjalnym oświadczeniu zapowiedziało, że kupno Choo nie spowoduje żadnych zmian personalnych w obrębie spółki. To akurat bardzo się ceni.

ZobaczSchowaj komentarze

Alexander Wang odchodzi ze stanowiska dyrektora generalnego swojej marki

Po zaledwie 16 miesiącach na stanowisku dyrektora generalnego swojej autorskiej marki, Alexander Wang rezygnuje i powierza swoją dotychczasową funkcję osobie z zewnątrz. Czyżby w ten sposób chciał mniej skupić się na biznesie, a bardziej na modzie?

Wszystko wskazuje na to, że kierowanie autorską marką zarówno od kreatywnej, jak i biznesowej strony trochę przerosło Alexandra Wanga, który na stanowisku dyrektora generalnego „wytrzymał” zaledwie 16 miesięcy (objął je po tym, jak odszedł z Balenciagi). Jak podaje portal Business of Fashion, amerykański projektant i laureat nagrody CFDA postanowił zrezygnować z pełnienia dotychczasowej funkcji i w pełni skupić się na wypełnianiu obowiązków dyrektora kreatywnego. Na stanowisku dyrektora generalnego zastąpi go Lisa Gersh – była prezes zarządu marki Goop, należącej do Gwyneth Paltrow.

Rezygnacja Wanga nie oznacza jednak w żadnym stopniu pozbawienia go biznesowej decyzyjności. Założyciel marki nadal pozostanie członkiem zarządu, do którego dołączyli także Tom Florio (poprzednio związany z wydawnictwem Conde Nast) i Jonathan Miller – były prezes wykonawczy dostawcy internetu AOL oraz nieistniejącego już konglomeratu Ruperta Murdocha, News Corp.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Najpiękniejsze palety cieni do powiek nie tylko na świąteczny prezent

Marc Jacobs Beauty

Style Eye-Con N°20
429 zł

Urban Decay

Paleta metalicznych cieni do powiek
249 zł

Becca

Eye Lights Palette Apres Ski Glow Collection
185 zł

Bobbi Brown

Caviar & Rubies Eye Shado
350 zł

Too Faced

Boss Lady Beauty Agenda
239 zł

Lancôme

La Palette d'Olympia
489 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.