Marta Wieczorek: chcę być kojarzona z naturalnością

Jej kariera w modelingu zaczęła się przez przypadek. Znajoma dostrzegła w niej ukryty potencjał i postanowiła wysłać jej zdjęcia do warszawskiej agencji Model Plus. To miało miejsce trzy lata temu, a od tego czasu Marta Wieczorek zdążyła wystąpić w kampaniach najbardziej cenionych polskich projektantów oraz pojawić się w znaczących pokazach sezonów. Poznajcie bliżej jedną z bardziej intrygujących twarzy w branży mody w naszym stałym cyklu “Obserwowani”.

Pochodzi z niewielkiej miejscowości położonej w rejonie Borów Tucholskich, około 50 km od Bydgoszczy. Jej zdjęcia do agencji Model Plus wysłała znajoma, która już trzy lata temu zauważyła w niej przyszła modelkę. Kiedy Marta Wieczorek odebrała telefon profesjonalnego bookera, nie przypuszczała, że może to być początek jej kariery w modelingu. Przypadek chciał, że już po trzech dniach od tego zdarzenia miała wykonane pierwsze zdjęcia.

Obecnie ma na koncie kampanie marek takich jak MISBHV, Robert Kupisz, Ania Kuczyńska, Waleria Tokarzewska-Karaszewicz oraz do lookbooka z autorską biżuterią Magdaleny Frąckowiak – top modelki, która stanowi dla niej wielką inspirację i motywację. “Praca w Robertem Kupiszem nad kampanią <Anarchy> była moim pierwszym dużym zleceniem. Pozowałam z Anatolem Modzelewskim przed obiektywem Marcina Tyszki” – opowiada Marta Wieczorek o swoich pierwszych doświadczeniach w pracy. “Bardzo stresowałam się spotkaniem na planie z Magdaleną Frąckowiak, ponieważ od dawna podziwiałam jej osobę. Pewnie dlatego na początku byłam trochę skrępowana” – dodaje. “Jeżeli chodzi o MISBHV, to przed zdjęciami miałam bardzo dużo czasu, aby porozmawiać i poznać się z partnerującym mi Dominikiem Sadochem. Dzięki temu sesja odbyła się w bardzo krótkim czasie, a efekty były świetne” – wspomina modelka.

Marta Wieczorek wyraźnie nie ukrywa, że pierwsze zlecenia wcale nie były dla niej takie proste. “Wszystko było dla mnie nowością, nie byłam świadoma siebie, ani swojego ciała. Musiałam nauczyć się profesjonalnego chodzenia” – wspomina modelka. Dodaje, że nie śledziła wydarzeń związanych z modą, ani nawet nie podkradała mamie ubrań oraz kosmetyków do makijażu. Interesowała się jednak aktorstwem oraz brała udział w przedstawieniach szkolnych, co okazało się bardzo pomocne w przełamywaniu bariery nieśmiałości. “Myślę, że w przyszłości wybiorę studia aktorskie, dlatego teraz, gdy przeprowadziłam się do Warszawy, z pewności będę chodziła na zajęcia teatralne” – zdradza Marta.

Podkreśla, że chce przede wszystkim współpracować z osobami z większym doświadczeniem, dzięki czemu sama coraz lepiej będzie mogła wykonywać swoją pracę. Marzy jej się kampania przed obiektywem Zuzy Krajewskiej, ponieważ uwielbia jej zdjęcia, a jeszcze nie miała okazji poznać jej osobiście. Byłaby szczęśliwa, jeśli miałaby okazję wziąć udział w projekcie dla Calvina Kleina – marki, którą ceni za minimalizm, tym bardziej, że nadchodzi czas Rafa Simonsa na stanowisku dyrektora kreatywnego. Lubi oglądać zdjęcia Petera Lindbergha, a pracę z nim uważa za największe osiągnięcie jakiejkolwiek modelki.

Marta Wieczorek obecnie skupia się na nauce w jednym z warszawskich liceum, a po zdaniu matury planuje karierę w największych stolicach mody, takich jak: Paryż, Nowy Jork, Londyn i Mediolan. “Chciałabym dalej pracować jako modelka, podróżować oraz uczyć się aktorstwa. Myślę, że będę w stanie pogodzić wszystkie pasje, ponieważ dzięki modelingowi bardzo szybko stałam się samodzielna” – twierdzi modelka. Zapytana jakie cechy charakteru są niezbędne w jej pracy, szybko odpowiada, że jest to cierpliwość, komunikatywność, punktualność oraz elastyczność. Uważa, że trzeba także znaleźć “złoty środek” pomiędzy pokorą a pewnością siebie. Dodaje, że istotne jest także zdrowe odżywianie się oraz odpowiednia ilość snu, które zapewniają modelce energię na cały dzień pracy.

Zapytałam także Martę o to, czy ma czas, aby pobyć zwykłą nastolatką. Szybko stwierdziła, że jej grafik jest bardzo napięty, ale dzięki wielu zadaniom do wykonania stała się lepiej zorganizowana i wręcz ma coraz lepsze oceny w szkole. Przez swoją postawę, chce łamać stereotypowe myślenie o modelkach udowodnić, że dziewczyna nie musi tylko ładnie wyglądać, ale powinna być naturalna i, przede wszystkim, budzić jakieś emocje. Dzięki temu możemy oglądać sesje zdjęciowe, od których naprawdę ciężko oderwać wzrok, a takie właśnie znajdują się w portfolio Marty.

ZobaczSchowaj komentarze

Stylowy Bal Dobroczynny w Muzeum Narodowym w Warszawie

Wieczorem, 27 lutego odbył się Bal Dobroczynny „Spragnieni Piękna” zorganizowany z okazji 100-lecia powstania Stowarzyszenia „Przyjaciół Muzeum Narodowego w Warszawie”. Oprócz aukcji charytatywnej, w której udział wzieli biznesmani, politycy, dziennikarze oraz artyści, miejsce miał pokaz wyjątkowych sukni w stylu lat 20. zaprojektowanych przez Joannę Klimas, Lidię Kalitę, duet Bizuu i MMC, markę LeBrand, Serafina Andrzejaka, Michaela Hekmata, Michała Szulca, Zuocorp oraz Weave. Ich właścicielkami stały się Panie, które zdobyły je w drodze licytacji. Zobaczcie jak zaprezentowały się na parkiecie.

Stylowy Bal Dobroczynny w Muzeum Narodowym w Warszawie

Podczas balu charytatywnego miała miejsce aukcja charytatywna, podczas której wylicytowano unikatowe przedmioty, takie jak: torebki firmy La Boba pomalowane przez Elżbietę Radziwiłł, perfumy sygnowane przez twórców paryskiej firmy Liquides Imaginaires, rzeźbę Marii Papy Rostowskiej, a także osiem stolików zaprojektowanych przez Dorotę Koziarę dla firmy Comforty, którym indywidualne rysy nadali znani artyści: Edward Dwurnik, Jan Dobkowski, Maurycy Gomulicki, Karol Radziszewski, Jakub Woynarowski, oraz  Katarzyna Przezwańska. Wszyscy uczesticy aukcji mogli także adoptować jeden z najbardziej rozpoznawalnych obrazów z kolekcji Muzeum Narodowego – „Babie lato” Józefa Chełmońskiego  na okres 3 lat oraz objąć mecenat nad pierwszą salą Galerii Sztuki XX i XXI wieku na okres jednego roku.

Bal ten był także mocno związany z polską branżą mody. Pojawiły się na nim bowiem panie, które zaprezentowały się w sukniach polskich marek, wylicytowanych w czasie poprzedniego wydarzenia zorganizowanego przez Muzeum Narodowe. Z tego powodu na parkiecie królowały suknie do Joanny Klimas, Lidii Kality, duetu Bizuu i MMC, marki LeBrand, Serafina Andrzejaka, Michaela Hekmata, Michała Szulca, Zuocorp oraz Weave. Każda utrzymana w stylu 20-lecia międzywojennego wyznaczyła stylistykę obowiązującą wszystkich gości balu. Goście bawili przy akompaniamencie muzyki oraz mieli okazję do sprawdzenia własnych umiejętności na parkiecie pod okiem zawodowych tancerzy. „Czuję, że jestem na prawdziwym balu. Mam nadzieję, że bale Stowarzyszenia „Przyjaciele MNW” staną się już tradycją” – podsumowała Joanna Horodyńska.

Dochód uzyskany z aukcji i balu zostanie przekazany na rzecz Muzeum Narodowego w Warszawie. My, natomiast, mamy nadzieje, że polska moda i sztuka mogą z powodzeniem łączyć siły w takich inicjatywach, które motywują rodzime marki do projektowania tak niezwykłych kreacji.

ZobaczSchowaj komentarze

Najpiękniejsze perfumy na wiosnę

Giorgio Armani

Acqua di Gioia Sky
239 zł

Yves Saint Laurent

Mon Paris
269 zł

Salvatore Ferragamo

Signorina in Fiore
219 zł

Tom Ford

Neroli Portofino Acqua
500 zł


DKNY

Be Tempted Eau So Blush
od 189 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.