Kwintesencja włoskiego stylu według Bottega Veneta

Przystojni, szarmanccy, żywiołowi, garściami czerpiący z życia i z… mody.  Jednym słowem: Włosi. Ich niewymuszony styl, będący idealnym połączeniem wyrafinowanej elegancji i wrodzonego luzu, podziwiają wszyscy. Włosi kochają luksus i hołdują wysokiej jakości, ale nie zapominają przy tym, że to moda ma służyć człowiekowi, a nie odwrotnie. Dokładnie tak, jak marka Bottega Veneta, która w zeszłym roku świętowała swoje 50.-lecie i która właśnie zaprezentowała nowy zapach dla mężczyzn.

Marcello Mastroianni, Mario Sorrenti, Francesco Carrozzini, Giotto Calendoli. Co łączy tych Włochów? Na pierwszy rzut oka nic – wszak jeden jest jedną z największych legend w historii kina, dwóch należy do różnych pokoleń fotografów, a ostatni sukcesywnie kreuje swoją osobistą markę jako bloger i gwiazdor mody ulicznej. Jednak mimo że reprezentują różne branże i grupy wiekowe, inne nastawienie do życia, pracy i kobiet, łączy ich jedno: kwintesencja włoskiego stylu będąca wypadkową zamiłowania do wysokiej jakości, niewymuszonej elegancji, ponadczasowych, niekrępujących ruchów fasonów i pewnej dozy śmiałości, która sprawia, że nie boją się dodatków i zaskakujących zestawień.

Marcello Mastroianni

Tym samym założeniom hołduje Tomas Maier – dyrektor kreatywny Bottegi Venety. „Niemiec w służbie włoskiej mody”, jak zwykli nazywać go poniektórzy, nie tylko na nowo wprowadził włoską markę do pierwszej ligi światowych marek luksusowych, ale przede wszystkim obudował kreowanie jej wizerunku wokół czterech filarów: wysokiej jakości materiałów, wyjątkowego rękodzieła, funkcjonalności i ponadczasowego designu. Maier, nadal największy nacisk kładąc na pierwotne założenia marki, łączy dziedzictwo i współczesność oraz tradycję i indywidualizm sprawiając, że na pierwszym miejscu jest zawsze produkt.

kolekcja wiosna-lato 2017

A tych Bottega Veneta ma w swoim portfolio mnóstwo. To bowiem kolekcje ready-to-wear, wyroby skórzane, biżuteria i perfumy, w których DNA i motto marki widać równie wyraźnie, co w kolekcjach prezentowanych na mediolańskich wybiegach. Maier i jego współpracownicy zdają się buntować przeciwko wiekowym ograniczeniom i dostosowywaniu produktów wyłącznie do jednej i zamkniętej grupy odbiorców. Bottegę może nosić i Bottegą może pachnieć zarówno lubujący się w klasycznie skrojonych garniturach amant, miłośnik luźnych koszul zestawionych z lnianymi spodniami i oversize’owymi trenczami czy fan nietuzinkowych, lecz nadal przemyślanych rozwiązań, łączący ponadczasowe kroje z wyrafinowanymi i nietypowymi dodatkami.

Zamknięty w czarnym, minimalistycznym flakonie i zdominowany przez miejscami wręcz drzewne i korzenne nuty, nowy zapach Bottega Veneta udowadnia, że młodość może iść w parze z siłą, a zamiłowanie do tradycji z magnetyzmem i męskością. Szarmanckość Mastroianniego nie wyklucza zamiłowania do trendów Calendoli, tak jak charyzma Sorrentiego nie kłóci się z wrażliwością Carrozziniego. Wszystkie są zaś tym, co czyni włoskich mężczyzn tak wyjątkowymi i pożądanymi przez kobiety.

Zapach dostępny jest w perfumeriach Sephora od stycznia tego roku.

Partnerem publikacji jest Coty.

ZobaczSchowaj komentarze

Gabrielle, nowy zapach Chanel, już w drogeriach

Dom mody Chanel kazał nam długo czekać na nowe perfumy. Po 15-letniej przerwie doczekaliśmy się nie odświeżonej wersja już istniejącego zapachu, ale zupełnie nowej kompozycja stworzona przez Oliviera Polge. Perfumy Gabriell to hołd złożony samej Coco Chanel, które podobnie jak ona są wyrafinowane i bardzo luksusowe.  Od dziś możemy już je kupić.

Perfumy Gabrielle to jedna z najważniejszych premier w tym roku. Ten niezwykle kobiecy zapach powstały na cześć Coco Chanel, a właściwie Gabrielle Bonheur Chanel, której marka w tym roku poświęca wiele uwagi. Sama praca nad nad zapachem trwała 3 lata, a nad wyjątkową butelką, w której ukrywają się perfumy aż 5 lat!

 

Ale zacznijmy od samego zapachu. Wśród tych głównych akordów znalazły się ylang-ylang, kwiat pomarańczy, jaśmin i tuberoza. Ale poza nimi odnajdziemy tam także nuty mandarynki, grapefruit, czarna porzeczka, drzewa sandałowego i piżma. Białe kwiaty i cytrusy zdecydowanie dominują w tej kompozycji, którą doceni każda miłośniczka mocnych i wyraźnych zapachów. Zapach ten określa się mianem „abstrakcyjnego zapachu kwiatowego, i jest zupełnie różny od klasyków domu Chanel takich jak np. najsłynniejsze Chanel nr 5.   Jest intensywny, głęboki i bardzo kwiatowy, ale nie jest to zapach niszowy.

Tworząc go kreator zapachów Olivier Polge dołożył wszelkich starań aby powstał zapach na miarę XXI wieku i upodobań współczesnych kobiet. Stworzył zapach dla współczesnych buntowniczek, które chcą iść własną drogą i wiedzą czego chcą.

No. 5 opowiada o kobiecości i osiągnięciach. Mademoiselle cechował paradoks bycia wrażliwą i niezwyciężoną… a także niecierpliwąChcieliśmy stworzyć zapach, dla współczesnych kobiet. Zanim rozpoczęliśmy pracę nad perfumami przeprowadziliśmy wiele badań wśród kobiet, z których wyraźnie wynika, że nie chcą one być szufladkowane. Chcą żyć własnym życiem, chcą być sobą i kreować własną przyszłość” podsumowuje Christine Dagousset Global President of Fragrance and Beauty Chanel. 

Niezwykły jest nie tylko zapach, ale także butelka nad którą prace trwały aż 5 lat. Wykonana z niezwykle  cienkiego szkła butelka produkowana jest w Czechach. Kształtem nawiązuje do klasycznego flakonu. Ale dzięki użyciu tego cienkiego materiału przepuszcza ona mnóstwo światła, a płyn w niej zawarty zyskuje kolor złota i bursztynu, które dodaje mu jeszcze bardziej luksusowy charakter.

Jak pisaliśmy już kilkukrotnie na łamach Fashion Post, twarzą zapachu jest Kristen Stewart, którą możemy oglądać w dynamicznym klipie reklamującym zapach w reżyserii genialnego młodego brytyjski artysta Ringan Ledwidge

Światowa premiera perfum odbyła się w paryskim Palais de Tokyo. A nasza polska w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta, na której mieliśmy przyjemność gościć.

Dziś zapach trafił do sprzedaży. My jesteśmy w nim zakochane!

ZobaczSchowaj komentarze

Lakierowane płaszcze, kombinezony i geometryczne okulary: moda w stylu "Matrixa" to hit tego sezonu!

TOPSHOP

PŁASZCZ
ok. 440 zł

H&M

SPODNIE
129,90 zł

H&M

BUTY
199 zł

ZARA

KOMBINEZON
249 zł

ZARA

SUKIENKA
159 ZŁ

ZARA STUDIO

PŁASZCZ
1899 zł
Co kryje świat urody w wydaniu Fashion Post? Nasze podejście do tematu nie ogranicza się do modnego makijażu i dobrze dobranej fryzury. Pomysły czerpiemy z pokazów, gdzie kiełkują trendy. Analizujemy wybiegowe looki, wyciągamy wnioski i przewidujemy, co będzie naprawdę modne. Testujemy nowe produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała oraz układania włosów. Podglądamy znanych makijażystów i fryzjerów. Rozmawiamy z ekspertami i pytamy ich o stylizacyjne tricki. Kochamy też piękne perfumy – sprawdzamy nowe zapachy i podpowiadamy, które nuty zawróciły nam w głowach. Od idealnego szamponu i odżywki, przez najlepsze kosmetyki do pielęgnacji i układania włosów, po podkłady, szminki i cienie do powiek – dzięki nam dowiecie się, co jest niezbędnym must-have’m tego sezonu i od razu zrobicie zakupy.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.