Marka Helmut Lang rusza na podbój Internetu

Marka Helmut Lang, bazująca na dekonstrukcji i minimaliźmie ma ambitne plany, aby podbić serca oraz kieszenie młodszego pokolenia. Założona 20 lat temu w Austrii, szybko stała się pionierem w szerzeniu tak zwanej antymody. Teraz, dzięki zatrudnieniu dwojga zdolnych ludzi na nowo utworzonych stanowiskach, chce odświeżyć swój wizerunek. Kim oni są i jakie mają zadania? Już sprawdziliśmy!

Helmut Lang to projektant, który w latach 70. i 80. zasłynął z surowych, niewykończonych projektów, utrzymanych w minimalistycznym stylu. Austriacki projektant talentem przyrównywany jest do  Yohji’ego Yamamoto oraz Rey Kawakubo i niezmiennie inspiruje młodsze pokolenia twórców, z Rafem Simonsem na czele. Chociaż  opuścił swoją własną markę w 2005 roku, aby tworzyć sztukę, jego osobowość zawsze będzie widoczna we wszystkich kolekcjach oraz akcesoriach marki. Jeśli nie znacie projektów Langa, to najprościej można powiedzieć, że mnóstwo jego pomysłów prześwituje w kolekcjach Kanyego Westa, czego raper wcale nie ukrywa.

Jak feniks z popiołów, czyli Yeezy Season 5

Isabella Burley

Marka Helmut Lang znajduje się obecnie w posiadaniu holdingu Link Theory, który chce wprowadzić ją w nowy, cyfrowy rozdział. Jego dyrektor generalny, Andrew Rosen, postanowił zasilić szeregi marki nową, świeżą „krwią”. W tym celu utworzył stanowisko zgrabnie nazwane editor-in-residence, co można przetłumaczyć jako redaktor zarządzająca i powierzył je Isabelli Burley. Ta zdolna Brytyjka jest redaktor naczelną magazynu oraz platformy  online „Dazed & Confused”, ale współpracuje także z SHOWstudio, Dover Street Market oraz szeregiem podmiotów odpowiedzialnych za rzeźbienie londyńskiej sceny mody. 

Czego nie wiecie o Dover Street Market

Ona, z kolei, wpadła na pomysł, aby do współpracy zaprosić Shayne’a Oliviera, czyli twórcę kontrowersyjnej marki Hood by Air. Zaproponowała mu stworzenie specjalnej kolekcji, która ujrzy światło dzienne już we wrześniu tego roku. Chyba już wiemy dlaczego młody projektant był nieobecny podczas ostatniego nowojorskiego tygodnia mody. Może był zbyt zajęty nowymi obowiązkami? Jak donosi portal Business of Fashion, stworzy on kolekcję damską i męską oraz akcesoria. Spekuluje się także, że ikoniczna marka zamierza co jakiś czas zapraszać młodych artystów oraz wyrazistych projektantów do wspólnych projektów. Pierwsze, nieśmiałe kroki miały już miejsce dwa miesiące temu, kiedy premierę swą miała kolekcja stworzona wraz ze znanym raperem, Travisem Scottem. Czyżby pozazdrościli Demnie Gvasalii i kolektywowi Vetements, który zrobił dotychczas kolekcje z Juicy Couture, Dr. Martensem oraz Levi’s?

Shayne Olivier

Jedno jest pewne: marka Helmut Lang będzie wzmacniać swoją pozycję w Internetowej rzeczywistości, a nadchodzące projekty mają zapewniać jej silną pozycję w świecie cyfrowym. Echa przeszłości i opowieści o niezwykłym talencie jej założyciela najwyraźniej nie są już dłużej w stanie utrzymać zadowalającego poziomu sprzedaży.

ZobaczSchowaj komentarze

Czego nie wiecie o Super Bowl

To finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim – najważniejsze wydarzenie sportowe w Stanach Zjednoczonych. Po raz pierwszy odbyło się w 1967 roku. Zawodnicy i trenerzy ligi NFL to prawdziwe gwiazdy. Scena muzyczna obfituje w najbardziej pożądanych muzyków i wokalistów danego sezonu, a reklamy wyświetlane w przerwach osiągają zawrotne stawki. To prawdziwe święto narodowe, podczas którego ludzie tłumnie przybywają na stadion oraz zasiadają przed telewizorami, aby podziwiać amerykański futbol w najlepszym wydaniu. Jeśli chcecie wiedzieć, na czym polega fenomen Super Bowl, przeczytajcie ten tekst.

1. Już dzisiaj, 5. lutego, w Houston, w Texasie xodbędzie się 51. Super Bowl na stadionie NRG, który jest w stanie pomieścić 71 795 osób.

2. Mecz osiąga oglądalność na poziomie 100 miliona widzów. Ostatnie pięć lat cieszyło się największym powodzeniem, a w latach 2004-2014 wzrosło o 22,4 miliona widzów. Nie tylko panowie z zacięciem oglądają Super Bowl, panie stanowią ponad 46% oglądających.

Stadion NRG

3. Z okazji finału Super Bowl, Amerykanie lubią dobrze zjeść. Jest to drugi, zaraz po Święcie Dziękczynienia, dzień w którym obowiązuje specjalne menu. Produkty firm takich jak Domino, Papa Johns oraz Lays cieszą się ogromnym powodzeniem. Kolejnym smakołykiem pochłanianym tego dnia jest guacamole – szacuje się, ze zjada się 45 milionów ton tego przysmaku. Z roku na rok spada natomiast konsumpcja piwa.

4. W latach 60. reklamy podczas emisji meczu kosztowały ponad 37 tysięcy dolarów. W tym roku kwota ta przekroczy 5 milionów za jedyne 30 sekund spotu reklamowego, a całościowy dochód może przynieść stacji CBS nawet 2,9 miliarda dolarów. Poza aspektem komercyjnym, reklamy te zawierają elementy humoru i często wchodzą do kanonu popkultury, co stało się z reklamami Pepsi, Coca Coli, Budweiser, General Motors Chrysler. Czy tak stanie się w przypadku spotu T-Mobile z Justinem Bieberem?

Plakat reklamujący 51 finał zawodów Super Bowl

5. Jednym z najważniejszych momentów Super Bowl jest uroczyste odśpiewanie hymnu narodowego. Do historii przeszło wystąpienie Whitney Houston z 1991 roku podczas XXV finału, który zbiegł się w czasie z Wojną w Zatoce Perskiej. Amerykanie odśpiewali ten hymn jako swego rodzaju wparcie dla rodaków walczących poza granicami kraju i odtwarzali to nagranie podczas słynnego 11 września.

6. Super Bowl jest nie tylko wydarzeniem sportowym, ale także muzycznym. W przerwie finału odbywa się koncert, a wystąpienie to jest uważane za największe wyróżnienie oraz powód do dumy dla wokalisty lub zespołu. Dlatego artyści śpiewają za darmo. Na słynnej scenie królował już Michael Jackson, jego siostra Janet, U2, Prince, Justin Timberlake, Katy Perry, Coldplay oraz Beyonce oraz wiele innych znanych gwiazd. W tym roku wystąpi Lady Gaga, prawdopodobnie w towarzystwie Tonny’ego Bennetta, natomiast hymn zaśpiewa piosenkarz country, Luke Bryan.

Zapowiedź występu Lady Gagi

7. W tym roku podczas Super Bowl zmierzą się dwie drużyny: weterani, czyli drużyna New England Patriots oraz nowicjusze, czyli Atlanta Falcons. Ci pierwsi w bezprecedensowy sposób zdominował mecze na przestrzeni ostatnich 16 lat, podczas gdy dla Falconsów to dopiero drugi udział w Super Bowl. Dysponują oni jednak jednym z najlepszych ataków w historii NFL, który rowadzi rozgrywający – Matt Ryan.

8. Zawodnicy NFL to bardzo majętni sportowcy. Każdy z wygranej drużyny zgarnia 102 tysiące dolarów. Przegrani dostają po 51 tysięcy dolarów. Jednym z najlepiej opłacanych jest, wspomniany już, Peyton Manning, który za każdy tydzień w sezonie kasuje około 900 tysięcy dolarów. Jego majątek szacuje się na 247 milionów. Drugi jest jego brat Eli z majątkiem o wysokości 188 milionów. Trzeci jest Tom Brady (zawodnik New England Patriots, mąż supermodelki Gisele Bundchen) z fortuną o wysokości 163 milionów.

Drużyna New England Patriots

9. NFL to najbogatsza liga sportowa na świecie biorąc pod uwagę wszystkie dyscypliny.

10. Nie należy mylić amerykańskiego futbolu z rugby, mimo że z niej się wywodzi. Najbardziej widoczną różnicą jest strój zawodników. W futbolu panowie mają bardzie rozbudowany strój oraz zestaw ochraniaczy na biodra, kolana, kość ogonową, uda, rękawiczki i kask. W rugby gra się w krótkich spodenkach oraz koszulkach. Poza tym w futbolu piłka jest zatrzymywana za każdym razem, gdy dotknie ziemi, podczas gdy w rugby zawodnik musi być zablokowany. W rugby piłkę można rzucać jedynie do tyłu. W futbolu mecze są długie i mogą trwać nawet 3 godziny.

ZobaczSchowaj komentarze

"Dress for less" odc. 22.: dziewczęca Julia Wieniawa i zoom na paski [WIDEO]

ZARA

SPODNIE
139 ZŁ

ZARA

BUTY
139 ZŁ

ZARA

SPODNIE
99,90 ZŁ

ZARA

TOREBKA
239 ZŁ

H&M

TOP
39,90 ZŁ

H&M

KOLCZYKI
24,90 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.