Michel Adam Lisowski

Miliarder. Właściciel i założyciel Fashion TV oraz licznych klubów nocnych („love-f-cafe”), hoteli i firm. Organizator wydarzeń modowych. Żyd polskiego pochodzenia, mieszka w wielu miejscach na świecie, głównie we Francji.

Zawód
biznesmen
Urodziny
23.04.1950
Miejsce urodzenia
Warszawa, Polska
Edukacja
Princeton University, Matematyka
Linki
www / Facebook / Instagram / Twitter / LinkedIn / YouTube
Powiązane osoby
Bernard Arnault biznesmen
Donatella Versace projektantka
Maciej Zień projektant
Poleć
Michel Adam Lisowski

Historia rodzinna Lisowskiego jest skomplikowana. Jego ojciec uciekł przed Holocaustem w 1940 roku z Krakowa do Palestyny. Na emigracji wziął ślub z pochodzącą z Warszawy Fanną. W 1945 rozpoczął pracę w konsulacie PRL. W 1946 roku doczekał się pierwszego syna, Gabriela. W 1948 roku Lisowscy wrócili do Polski, gdzie w 1950 roku, na warszawskim Mokotowie urodził się Adam, obecnie Michel Adam. „Ojciec był komunistą”, przyznaje Lisowski i nie kryje, że mimo ogólnej biedy w Polsce, jego rodzinie powodziło się dobrze. W Warszawie mieszkał do ósmego roku życia.

W 1958 roku Lisowski senior dostał pracę w polskiej misji ONZ i wyjechał wraz z rodziną do Wiednia. Umarł w 1964 roku. Fanna zdecydowała się zostać z synami w Austrii. Pracowała jako bibliotekarka w wiedeńskim oddziale ONZ. Michel Adam chodził do amerykańskiego liceum, doskonale się uczył. Dzięki świetnym ocenom otrzymał stypendium na Wydziale Matematyki Uniwersytetu Princeton. Na studiach szczególną wagę przywiązywał do ekonomii. Bardzo szybko wykorzystał w praktyce talent do interesów. Kupował koszulki w oksfordzkie paski, które sprzedawał z dużym zyskiem w Wiedniu.

W 1970 roku dołączył do komuny hipisów. Podróżował z nimi po świecie, m.in. Szwajcarii, w poszukiwaniu wolności i ideałów, które porzucił na rzecz gromadzenia majątku.

W 1979 roku Michel Adam zaczął zarabiać pierwsze duże pieniądze w Arabii Saudyjskiej. Założył tam firmę zajmującą się wyładunkiem statków za pomocą napełnianych gazem sterowców. Kiedy interes przestał przynosić zyski, Lisowski został udziałowcem i dyrektorem zarządzającym międzynarodowej korporacji z siedzibą w Wiedniu – The Eden Group. Firma produkowała w Bangkoku ubrania z nadrukowanymi disnejowskimi bohaterami. Koszulki, piżamy i skarpetki sprzedawano z wielkim powodzeniem w Europie i USA. The Eden Group została jednak zamknięta w 1996 roku ze względu na konflikt z tajskimi związkami zawodowymi. Firmę posądzano o wyzyskiwanie pracowników i zatrudnianie dzieci. Lisowski niechętnie wraca do tamtych wydarzeń, ale twierdzi, że wszystko było legalne, a informacje o wyzysku to pomówienia konkurencji.

W 1993 roku Michel Adam Lisowski wkroczył do świata mody. Otworzył w Paryżu klub Cafe Vogue, do którego przychodzili liczni projektanci i puszczali pokazy kolekcji z kaset wideo na dużym ekranie. Lokal cieszył się wielką popularnością. Lisowski szybko wpadł na pomysł założenia Fashion TV. Telewizja powstała w 1997 roku, jej logo ma kształt diamentu. Prezentuje pokazy mody z różnych krajów, wywiady i minireportaże. Na początku cieszyła się sporą popularnością na całym świecie, z czasem znalazła najwięcej odbiorców w Europie Wschodniej, Indiach, Turcji i Chinach. Na zachodnim rynku modowym ma niewielkie znaczenie. W 2007 roku stacja nadawała w 202 krajach, obecnie w 222, mężczyźni stanowili 60% widzów. W 2005 roku Lisowski poszerzył Fashion TV o F.Men. Telewizja sygnuje również produkt F Vodka, której producentem jest toruńska fabryka Kopernik.

Lisowski nie ukrywa swojego przedmiotowego stosunku do kobiet. W 2000 roku został oskarżony przez modelkę Evę Cyankiewicz o molestowanie seksualne.

Ożenił się dwukrotnie. Pierwsze małżeństwo z Węgierką zakończyło się rozwodem. W 2011 roku wziął ślub z rosyjską modelką i baletnicą Marią Mogsolovą. Mają córkę Evę Athenę.

Michel Adam hojnie wpłaca pieniądze na różne cele charytatywne na całym świecie.

W 2016 roku wyprodukował film „Exodus to Shanghai”, który zadedykował swojej zmarłej matce. Premiera w Polsce miała się odbyć latem tego roku. Chodzą pogłoski, że Michel Adam planuje otworzyć również swój lokal w Kaliszu.

Moda jest dla niego głównie pracą, rozrywką i sposobem na przyjemne spędzanie życia w luksusie (posiada astona martina, rolls-royce’a phantoma, dziesięć domów na całym świecie oraz jachty w Cannes) i w otoczeniu pięknych kobiet. Uwielbia organizować wystawne imprezy dla środowiska modowego. Jego ulubione marki to Gucci i Versace.

TEKST Kalina Mróz
ZDJĘCIE materiały prasowe

Ciekawostki

  1. W rozmowie z dziennikarzem „Gazety Wyborczej” powiedział: „wszyscy ludzie chcą mieć diamenta!”, tłumacząc genezę logotypu Fashion TV.
  2. W pierwszej połowie lat pierwszych na warszawskim placu Teatralnym mieścił się jeden z barów Fashion TV.
  3. Michel Adam większość czasu spędza na swoim statku.
  4. Zanim otworzył Cafe Vogue, inwestował w nieruchomości w Paryżu.
  5. Strona Fashion TV na Facebooku ma prawie 4 miliony śledzących, a profil kanalu na YouTubie generuje co miesiąc 20 milionów odtworzeń.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, polubcie nasz profil na FB!
Poleć

Stylowa zima w mieście

VANS

BUTY
259 ZŁ

TOPSHOP

FUTRO
509 ZŁ

H&M

SPODNIE
55,90 ZŁ

H&M

GOLF
199,90 ZŁ

&OTHER STORIES

TOREBKA
OK. 450 ZŁ

VETEMENTS

SKARPETY
OK. 320 ZŁ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.