Joanna Przetakiewicz

Jest radcą prawnym z wykształcenia, ale przez wiele lat prowadziła gabinety stomatologiczne w Warszawie. Dziś jest właścicielką i dyrektor kreatywną La Manii, marki odnoszącej sukcesy krajowe i zagraniczne. Jej stylizacje są perfekcyjne i niesamowicie kosztowne, ale wypracowanie nienagannego wizerunku zajęło Joannie Przetakiewicz kilka lat.

Joanna Przetakiewicz urodziła się 11. grudnia 1967 roku. W wywiadach często podkreśla, że miłość do mody zaszczepiły w niej mama i babcia. Jako mała dziewczynka jeździła z nimi do krawcowej pani Stanisławy, do podwarszawskiego Otwocka. Była zafascynowana atmosferą, jaka tam panowała. Brała udział w przymiarkach, krojeniu tkanin oraz rozmowach o modzie, wtedy też po raz pierwszy przeglądała magazyny „Vogue” i „Burda”.

Zaczęła eksperymentować z modą i stylem już jako mała dziewczynka. W wieku 9 lat uszyła sobie super obcisłe bojówki z czerwonego sztruksu. Stopniowo zaczęła rozumieć siłę kobiecości i umiejętność podkreślania atutów sylwetki. W warszawskim liceum im.Poniatowskiego jako pierwsza nosiła dresy do szpilek i często wyprzedzała trendy, tam też zorganizowała pierwszy pokaz mody. Modelkami zostały jej klasowe koleżanki.

Joanna pochodzi z prawniczej rodziny (jednak mama jest farmaceutką) i sama też wybrała takie studia.  W 1992 roku, będąc na trzecim roku, wraz ze swoją ówczesną bratową, założyła firmę „Vita-Dent Centrum Stomatologiczne”. Była to jedna z pierwszych sieci klinik dentystycznych.

Joanna jeszcze na studiach, jako dwudziestolatka została mężatką. Mało wiemy na temat tego etapu jej życia. Szybko urodziła trzech synów: Aleksa, Filipa i Jakuba. Po studiach zdobyła tytuł radcy prawnego. Niestety jej małżeństwo rozpadło się po 14-stu latach związku.

Przetakiewicz przez kilka lat była partnerką Jana Kulczyka. Poznali się na przyjęciu u wspólnej znajomej. Po raz pierwszy pokazali się razem we wrześniu 2006 roku. Od tego czasu często bywali razem na galach i bankietach. Para była widziana po raz ostatni w grudniu 2011 roku podczas rozdania Nagród Kisiela. Rozstali się bez szumu medialnego, tłumacząc swoją decyzję dużym tempem życia oraz temperamentem obojga.

We wrześniu 2010 roku, z pomocą Karla Lagerfelda, bizneswoman utworzyła markę odzieżową La Mania, której celem było stworzenie linii prêt-à-porter. Przetakiewicz zatrudniła młodą, zdolną projektantkę Magdę Butrym, aby przejęła stery nad projektowaniem. Sama zajęła stanowisko dyrektor kreatywnej. Lagerfeld pobłogosławił nową polską markę w wideo, które obiegło wszystkie media polskie i zagraniczne.

Przetakiewicz i Butrym, w pierwszej kolekcji postawiły na kolor śmietankowy oraz krój dzwonka. Stwierdziły, że kobiety będą wyglądać młodziej w małej białej, aniżeli klasycznej małej czarnej. Okazało się, że jej klientki chcą czuć się świeżo, a jasna paleta kolorystyczna była strzałem w dziesiątkę. Podczas tworzenia kolejnych kolekcji, dyrektor kreatywna zainspirowała się sztuką najbardziej znanych artystów świata, takich jak Jeff Koons lub James Nars, a w nadchodzącym sezonie proponuje lata 70. Krytycy zarzucają jej kopiowanie światowych domów mody, takich jak Giambattista Valli oraz Christian Dior, oraz szycie na wystawne gale i okazje, jakich mało w Polsce.

Przetakiewicz rewelacyjnie czuje się w roli dyrektor kreatywnej – projektuje i nadzoruje wszystkie kolekcje. W pracy pomagają jej trzy osoby. Jedną z nich jest Liliana Pryma – finalistka pierwszej edycji Project Runway, która pełni rolę prawej ręki właścicielki. Panie poznały się na planie programu realizowanego przez stację TVN, w którym właścicielka La Manii zasiadała w fotelu jurorskim obok Anji Rubik i Mariusza Przybylskiego.

La Mania dostępna jest w czterech punktach sprzedaży w Polsce – w Warszawie, Gdyni, Katowicach i Poznaniu. Projekty znajdują się także w ofercie światowych domów handlowych, takich jak brytyjski Harrods i Joseph oraz włoski Excelsior, gdzie cieszą się niezwykłą popularnością. Od niedawna La Mania dostępna jest na platformach sprzedażowych online takich jak popularny Browns oraz Matches. Marka miała swoją wystawę w Royal Academy of Arts w Londynie zorganizowaną razem z British Fashion Council. Pisał o niej wielokrotnie brytyjski „Vogue”.

W strojach La Mani pokazują się Karolina Kurkova, Laura Whitmore, Bo Bruce, Paris Hilton, Ania Jagodzińska, Anja Rubik, Marta Żmuda Trzebiatowska, Monika Olejnik, Małgorzata Socha, Dorota „Doda” Rabczewska oraz Hanna Lis. Przetakiewicz pojawiła się na jednej z najważniejszych londyńskich, letnich imprez The Serpentine Gallery Summer Party, na której modelka Leomie Anderson pojawiła się w sukience La Manii.

Bizneswoman dużo podróżuje po świecie i bierze udział w najbardziej prestiżowych imprezach świata mody i designu. Udziela się także charytatywnie. Karl Lagerfeld zaprasza ją na urodziny swojej kotki Choupette, duet Dolce & Gabbana na party w Portofino, brytyjska architekt Zaha Hadid na swoje najważniejsze wystawy, a muzeum Victoria & Albert w Londynie na inaugurację wystawy Savage Beauty poświęconej twórczości Alexandra McQueena.

Joanna podkreśla, że praca często daje jej w kość, ale nie zamieniłaby jej na żadną inną. Jest perfekcjonistką, która uważa, że jeśli czegoś nie dopracuje lub przeoczy – kolekcja zapewne będzie słabsza. Przed każdym pokazem stresuje się tak samo jak w momencie debiutu, co jednocześnie napędza ją do działania i szukania szans rozwoju dla marki La Mania. Zdaje sobie sprawę, że w wymagającym świecie mody nie ma miejsca na wpadki.

ZDJĘCIE – EAST NEWS

AUTOR – JUSTYNA MAJKA

 

Ciekawostki

  1. Wiedzę o modzie uzupełniała na włoskiej uczelni Polimoda Institute pod okiem Lindy Loppy.
  2. Pierwszy pokaz mody zorganizowała w liceum, a koleżanki z klasy zostały modelkami.
  3. Karl Lagerfeld jest przyjacielem Joanny i „ojcem chrzestnym" marki La Mania.

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności