Heidi Klum

Mimo że nigdy nie była królową wybiegów, Heidi Klum co roku pojawia się w rankingach najlepiej zarabiających modelek. Niemka nie tylko regularnie występuje w komercyjnych kampaniach, ale też dobrze odnajduje się w roli prowadzącej i kierownika produkcji oryginalnej edycji „Project Runway”.

Jej kariera rozpoczęła się od udziału w krajowym konkursie modelingowym „Model 92”. Wybrana spośród 25 tysięcy kandydatek, 18-letnia Heidi wystartowała z kontraktem wartym 300 tysięcy dolarów w nowojorskiej agencji Metropolitan Models i wyruszyła na podbój branży – ale w nieco inny sposób niż większość supermodelek. Jako że jej wysportowana, niewychudzona figura nie pasowała do wybiegowych kanonów w modzie z najwyższej półki, zaradna Niemka postawiła na lukratywne, komercyjne zlecenia: legendarne już, okładkowe sesje w kostiumach kąpielowych dla „Sports Illustrated” (1998) i trwającą 13 lat współpracę z Victoria’s Secret. Uzyskany w ten sposób status supermodelki „glamour” pozwolił jej przebić się do świata high fashion – mowa tu na przykład o okładce francuskiego „Vogue’a” (październik 2000).

Próżno jednak było jej szukać na pierwszoligowych pokazach – Karl Lagerfeld po latach powiedział, że „on ani Claudia Schiffer nie znają Klum” i że „Heidi jest zbyt bling bling”, a niemiecki projektant Wolfgang Joop dodał, że „nie jest wybiegową modelką, bo jest za ciężka i ma za duży biust”. Nie przeszkodziło to Heidi w występowaniu w kolejnych reklamach (od McDonald’sa po Volkswagena) oraz serialach i filmach („Seks w wielkim mieście”, „Jak poznałem waszą matkę”, „Diabeł ubiera się u Prady”).

W 2005 roku Heidi wzięła ślub z Sealem, co umocniło jej status gwiazdy (małżeństwo przetrwało siedem lat), a konsekwentne udzielanie się w komercyjnych rejonach mody przełożyło się na spektakularne zarobki – w 2007 roku Klum znalazła się na 3. miejscu najlepiej zarabiających modelek według „Forbesa” (8 milionów dolarów), a rok później w tym samym rankingu skoczyła oczko wyżej (14 milionów dolarów, za Gisele Bündchen). Jednym z „dodatkowych” źródeł dochodu z pewnością był i jest „Project Runway”, który wystartował w 2004 roku – jako jego prowadząca, jurorka i kierownik produkcji Heidi była cztery razy nominowana do nagrody Emmy. Dwa lata po starcie „Project Runway” Heidi zreaktywowała karierę na rodzimym gruncie i zaczęła pracować przy „Germany’s Next Top Model” jako producentka i prowadząca.

Dziś Heidi Klum jest kobietą-orkiestrą wartą miliony dolarów – modelka ma na koncie autorskie kolekcje dla Birkenstocka, New Balance i, niespodzianka, Victoria’s Secret; wypuściła na rynek dwa zapachy (Heidi Klum i Me), a nawet własny set do makijażu. W 2010 roku wypuściła również dwie linie ubrań ciążowych Lavish by Heidi Klum dla marki A Pea in the Pod oraz Loved by Heidi Klum dla Motherhood Maternity, do czego zainspirowały ją własne doświadczenia z 4 ciążami. Pięć lat później wróciła do projektowania, tym razem bielizny Heidi Klum Intimates, a w ramach promocji wystąpiła w teledysku Sia do piosenki Fire Meets Gasoline. Aktualnie udziela się jako jurorka w „America’s Got Talent” i pracuje nad 14. sezonem „Project Runway”, który doczekał się też polskiej edycji, z Anją Rubik i Tomaszem Ossolińskim w roli prowadzących oraz Joanną Przetakiewicz i Mariuszem Przybylskim w jury. Jednak podczas kręcenia jednego z programów, Klum miała ciężkie przeżycie, bo w czasie finału 10 sezonu „Germany’s Next Top Model”, ktoś zatelefonował do stacji informując o podłożonej bombie w budynku. Program odwołano, pokazując widzom informację o problemach technicznych, a modelkę wraz z jej córką oraz pozostałych jurorów zawieziono do sekretnego miejsca pobytu. Na szczęście, okazało się, że to był fałszywy alarm.

W 2015 roku głośno zrobiło się o jej kłótni z kandydatem na prezydenta USA Donaldem Trumpem, który powiedział, że modelka nie jest już 10, a w odpowiedzi Klum zamieściła zabawny filmik na swoim Twitterze oznajmiając, że jest 9.99.

Modelka słynie ze swojej działalności charytatywnej. Dzięki swojemu zaangażowaniu, między innymi pomagając ofiarom huraganu Sandy, w 2014 roku otrzymała nagrodę od Amerykańskiego Czerwonego Krzyża.

TEKST  – MATEUSZ FARENHOLC

ZDJĘCIE – EAST NEWS

Ciekawostki

  1. Od czasu do czasu lubi zjeść w McDonald’s – stawia wtedy na klasyczny zestaw z Big Makiem, frytkami i colą.
  2. W 2009 roku wystąpiła z Coco Rochą w internetowym serialu „Spiked Heel: Supermodels Battle the Forces of Evil”. Heidi wcieliła się w rolę superbohaterki Kluminator, której zadaniem było ocalenie tygodnia mody przed zagładą.
  3. Ulubiony napój Heidi to piwo Blue Moon.
  4. W 2006 roku wypuściła w Niemczech singiel „Wonderland”, który zadebiutował na liście przebojów na 13. miejscu.
  5. Jej nogi są ubezpieczone na dwa miliony dolarów – prawa jest cenniejsza od lewej, bo na tej drugiej ma bliznę po przewróceniu się na potłuczone szkło.

Najpiękniejsze perfumy na wiosnę

Giorgio Armani

Acqua di Gioia Sky
239 zł

Yves Saint Laurent

Mon Paris
269 zł

Salvatore Ferragamo

Signorina in Fiore
219 zł

Tom Ford

Neroli Portofino Acqua
500 zł


DKNY

Be Tempted Eau So Blush
od 189 zł
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.