Gisele Bündchen

Magazyn „Forbes” szacuje, że jej fortuna sięga ponad 150 milionów dolarów. Jest najwyżej opłacaną modelką – zarobkami prześcignęła nawet rekordzistkę Kate Moss. Kiedy pojawiła się na wybiegach pod koniec lat 90., jednogłośnie okrzyknięto: „Powróciły seksowne kształty”.

Gisele Bündchen urodziła się 20 lipca 1980 roku. Pochodzi z niezbyt zamożnej rodziny zamieszkującej malutką miejscowość Horizontina w Brazylii. Nazwisko zawdzięcza niemieckim korzeniom obojga rodziców. Wychowała się z pięcioma siostrami, w tym jedną bliźniaczką. „Nie uważano nas za biednych, raczej za klasę średnią. Moja mama przez 35 lat pracowała jako kasjerka w banku. A mój ojciec zajmował się różnymi rzeczami: pracował w budownictwie, robił coś związanego z produkcją opakowań do mleka, w Amwayu. Prowadził też kursy o samoświadomości. Rzadko bywał w domu”, opowiada w wywiadzie. Zapracowana mama dbała o to, aby córki się rozwijały i nigdy się nie nudziły. Gisele, jej bliźniaczka Patricia i młodsza o rok Gaby chodziły na balet i na kurs modelingu.

Kiedy miała 14 lat, pojechała do São Paulo do parku rozrywki. Tam zaczepił ją pracownik agencji modelek Elite i zaproponował pracę. Jedna z plotek głosi, że została wypatrzona w momencie, gdy jadła obiad w tamtejszym McDonaldsie. „Byłam wysoka i bardzo chuda. Dzieciaki w szkole nazywały mnie Olive Oyl i Sarakura. To taki ptak, który ma strasznie chude i długie nogi” – mówi modelka, której nogi są jej znakiem rozpoznawczym. W 1994 roku zajęła drugie miejsce w konkursie „Elite Look of the Year”, a w międzynarodowej edycji konkursu na hiszpańskiej Ibizie była na czwartej pozycji.

W 1996 roku Gisele przeniosła się do Nowego Jorku. W 1997 roku wzięła udział w pokazie Alexandra McQueena na sezon wiosna-lato 1998. Pojawiła się w kampaniach marek takich jak: Missoni, Chloé, Dolce & Gabbana, Valentino, Gianfranco Ferré, Ralph Lauren czy Versace. Wystąpiła na okładkach brytyjskiej i amerykańskiej edycji „Vogue’a”, potem też włoskiej oraz na okładce „i-D”. Na początku 2000 roku Gisele okazała się być najważniejszą twarzą nowego milenium. Wtedy dołączyła do szacownego grona Aniołków Victoria’s Secret (prezentowała najdroższy w historii, wart 15 milionów dolarów biustonosz, który trafił do Księgi Rekordów Guinnessa) i przypieczętowała swój status gwiazdy. Kontrakt opiewał na kwotę 25 milionów dolarów. Aniołkiem była aż do 2007 roku. W latach 1998–2003 pojawiała się w każdej kampanii Dolce & Gabbana, a w 2001 i 2006 roku jej zdjęcia zdobiły kalendarz Pirelli.

Kiedy miała 22 lata, postanowiła nieco zwolnić. Na pół roku zniknęła i zabrała rodziców do Afryki. Po powrocie podbiła nie tylko wybiegi, ale ekrany i listy przebojów. W 2004 roku zagrała w remake’u filmu „Taxi”, a w 2006  – w hicie „Diabeł ubiera się u Prady”. Od tamtej pory pojawiła się w kampaniach topowych domów mody, takich jak: Givenchy, Dior, Chanel, Louis Vuitton, Versace, Balanciaga, Roberto Cavalli, David Yurman, Stuart Weitzman oraz Esprit. W 2015 roku razem z DJ-em Bobem Sinclairem zaśpiewała remake hitu Blondie z lat 90-tych „Heart of Glass”, który pojawił się również w reklamie H&M.

Obecnie jest najlepiej opłacaną modelką, a do tego jej nazwisko pojawia się w każdym rankingu najseksowniejszych oraz najbardziej wpływowych kobiet. Jej twarz gościła już na ponad 7 tysiącach okładek najważniejszych światowych tytułów, takich jak „Bazaar”, „Elle”, „Time”, „Vanity Fair”, „Forbesa”, „Esquire”, „GQ” oraz „Marie Claire”. Raz nawet u boku kotki Karla Lagerfelda w brazylijskim „Vogue’u”. W 2015 roku świat mody zszokowała informacja o tym, że Gisele więcej nie pojawi się na wybiegu, jednak zdarza jej się robić wyjątki. Modelka ma się także pojawić na ceremonii inaugurującej olimpiadę w Rio w 2016 roku.

Gisele obecnie prowadzi fundację Luz, która pomaga młodym dziewczynom zaakceptować siebie. Wystąpiła w kampanii marki Under Armour (marki projektującej sportową bieliznę), w której walczy przeciwko stereotypom dotykających modelek i jej samej. Wspiera UNICEF, jest twarzą akcji „I am African”, która pomaga ofiarom wirusa HIV w Afryce, a także bierze udział w akcji Fashion Targets Breast Cancer, gdzie swoją osobą zachęca do profilaktyki raka piersi. Ma własną markę klapek Ipanema Gisele Bündchen, gdzie część dochodu ze sprzedaży przeznacza za cele charytatywne. Stacja National Geographic ogłosiła również, że supermodelka została korespondentką programu „Years of Living Dangerously”, w którym pojawią się inne aktywistki, jak Olivia Munn czy Jessica Alba. Będzie on polegał na przyglądaniu się problemom lasów Amazonii oraz temu, jak można in zaradzić.

W latach 2000-2005 była dziewczyną Leonardo DiCaprio. w 2009 roku wyszła za mąż za futbolistę – Toma Brady’ego, zawodnika New England Partiots, jednego z najzdolniejszych graczy NFL. Modelka wybrała na ten dzień suknię Johna Galliano. Para ma dwójkę dzieci. Gisele często podkreśla, że jest kobietą i modelką spełnioną. Nic dziwnego, biorąc pod uwagę fakt, że wystąpiła na tysiącu okładek oraz szła w 450 pokazach mody. Jej atutem, poza wyglądem, jest świetna kondycja. „Nigdy nie męczę się fizycznie”, mówi. „Jeśli nie ma tortur, to nie jest to moda”, dodaje ze śmiechem.

ZDJĘCIE – EAST NEWS

WSPÓŁAUTOR – JUSTYNA MAJKA

Ciekawostki

  1. Gisele jest fanką sztuk walki, ale jej ulubioną formą aktywności fizycznej jest Anusara Yoga.
  2. Uwielbia mięso i cheeseburgery, a jej ulubionym napojem jest woda kokosowa.
  3. Jej siostra Raquel jest sędzią federalnym w Brazylii.
  4. Jest założycielką Ipanemy - marki produkującej klapki.
  5. Jako dziewczynka chciała zostać zawodową siatkarką.

"Dress for less" odcinek 12. : zimowa stylizacja Olivii Palermo

PARFOIS

TOREBKA
119 ZŁ

BERSHKA

KURTKA
199 ZŁ

ZARA

OKULARY
69,90 zł

H&M

BUTY
74,90 ZŁ

H&M

SPODNIE
99,90 ZŁ

MANGO

KOSZULA
119 ZŁ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.