Bizuu

Założenie własnej marki modowej nie jest proste. Tym bardziej jeśli nasza ścieżka zawodowa nie ma nic do czynienia z modą. Przekonać się o tym mogły siostry Blanka Jordan oraz Zuzanna Wachowiak, które zaryzykowały wszystko dla swoich marzeń i w listopadzie 2010 roku założyły markę Bizuu. Jak się okazało, był to strzał w dziesiątkę. Ich marka nie tylko prężnie się rozwija, ale ma oddaną rzeszę wielbicielek i coraz więcej sukcesów na koncie.

Siostry modę mają we krwi. Ich babcia zajmowała się robieniem toreb, potem otworzyła butik z ubraniami w Toruniu i była prawdziwą trendsetterką swoich czasów, a dziadek szył buty. Nie trudno się domyślić, że to właśnie po nich Blanka i Zuzanna odziedziczyły pasję do mody. Decyzja o założeniu własnej marki nie była jednak prosta. Starsza z sióstr – Blanka jest absolwentką prawa, przez jakiś czas studiowała we Włoszech, jest też po aplikacji radcowskiej. Z kolei Zuzanna skończyła architekturę wnętrz i wzornictwo na ASP. Obie rozwijały swoje kariery, ale czuły, że czegoś wciąż im brakowało. Pierwsze rozmowy na temat pójścia w kierunku mody pojawiły się, kiedy Blanka była na urlopie macierzyńskim. Zuzia na początku podchodziła do tematu z dystansem, ale w końcu dała się przekonać i tak powstała marka Bizuu.

Nazwa marki powstała po połączeniu imion sióstr. Zuzia i Blanka na początku projektowały ubrania głównie dla swoich znajomych, ale już w kwietniu 2011 roku udało im się zorganizować pierwszy pokaz. Michał, który jest mężem Blanki, zajmował się wtedy organizacją turnieju tenisa Poznań Porsche Open i to właśnie on pomógł im przy pokazie. Blanka i Zuzia pokazały wtedy zaledwie 10 modeli ubrań. Teraz pokazy Bizuu odbywają się dwa razy do roku, a na każdym z nich pojawia się około 50 projektów. Siostry miały jednak większe plany wobec swojego biznesu.

Zaledwie w rok od założenia marki, Bizuu otworzyło swój pierwszy butik w poznańskim Starym Browarze. Blance i Zuzannie udało się wtedy wynająć 15 metrowy kąt, który niegdyś pełnił funkcję korytarza. Zuzanna nawet sama zaprojektowała jego wnętrze w odcieniach pudrowego różu, szarości oraz bieli. Kiedy marka wciąż stawiała swoje pierwsze kroki, siostry obejmowały prawie wszystkie stanowiska. Projektowały, sprzedawały, były prawnikami i zajmowały się PR-em. Moment przełomowy w historii marki nadszedł wtedy, gdy Agnieszka Szulim, którą Blanka stylizowała do programu „Pytanie na śniadanie”, pojawiła się w jednym z projektów Bizuu na pokazie Macieja Zienia. Jej kreacja wzbudziła zachwyt zgromadzonych, a rozwój marki nabrał rozpędu.

Kilka miesięcy po otworzeniu butiku w Poznaniu na ulicy Koszykowej w Warszawie pojawił się kolejny. Obecnie jest ich już pięć. Rosnący sukces marki spowodował, że w lutym 2014 roku w Warszawie otwarto kolejny butik w Galerii Mokotów. Ponadto, Bizuu ma swoje sklepy w Katowicach, Gdyni oraz Łodzi. Jednak siostry wcale nie są nierozłączne. Zuzanna niedawno przeprowadziła się do Warszawy, a Blanka została w Poznaniu.

Znakiem rozpoznawczym marki Bizuu są kobiece, subtelne i dopasowane sukienki, bardzo często w delikatnych, pastelowych kolorach. Kobiety mogą znaleźć dla siebie kreacje idealne zarówno na wieczór, jak i na co dzień, a jednym z najbardziej popularnych modeli wśród klientek jest sukienka Aquarius z kolekcji wiosna-lato 2014. Co więcej, Blanka i Zuzia w 2014 roku poszerzyły swoją markę o linię Après-Midi, która łączy sportową elegancję i typowe dla Bizuu kobiece kroje. Niedawno stworzyły również jedną z najciekawszych ostatnio kolaboracji w polskiej branży. We współpracy z Turner, właścicielem stacji Cartoon Network, Blanka i Zuzanna zaprojektowały wyjątkową, kapsułową kolekcję z wizerunkiem kultowej kreskówki „Atomówki”.

Marka Bizuu odniosła również pierwsze sukcesy poza granicami Polski. Blogerka Weronika Załazińska pojawiła się w jej kreacji na czerwonym dywanie podczas festiwalu filmowego w Cannes. Długą sukienkę bez ramiączek doceniła sama Chiara Ferragni, autorka jednego z najpopularniejszych blogów na świecie The Blonde Salad. Kolejnym wyróżnieniem był moment, kiedy zdjęcie Jessiki Mercedes w Bizuu z festiwalu Coachella, pojawiło się wśród najlepszych w rankingu magazynu „Teen Vogue”.

Siostry nie ograniczają się jednak tylko do projektowania ubioru. W 2014 roku nawiązały współpracę z Renault i zaprojektowały elementy wyposażenia limitowanego modelu Twingo Bizuu. W dodatku, na pokazie jesienno-zimowej kolekcji 2016, Bizuu we współpracy z marką Badura stworzyła kolekcję obuwia.

Przez ponad 5 lat prowadzenia własnej marki, Blance i Zuzannie udało się uplasować pośród najbardziej cenionych projektantek w Polsce. Ich charakterystyczna estetyka wyróżnia je na tle pozostałych marek, a Bizuu wciąż powiększa swoje portfolio o kolejne osiągnięcia.

TEKST – PAULINA KOSIM

ZDJĘCIE – EAST NEWS

Ciekawostki

  1. Blanka jest absolwentką prawa, a Zuzanna architektury wnętrz
  2. Pierwszy pokaz Bizuu odbył się podczas Poznań Porsche Open
  3. Agnieszka Szulim jako pierwsza pokazała się w projekcie Bizuu na czerwonym dywanie

Hity na jesień-zimę 2017: beret

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

BLOOMINGDALES

BERET
1330 ZŁ

SACRED HAWK

BERET
OK. 100 ZŁ

MIU MIU

BERET
OK. 960 ZŁ

GUCCI

BERET
OK. 800 ZŁ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.