Krótka historia o tym, jak sushi stało się sztuką

Kochacie sushi? Jesteśmy pewni, że tak! Jak się okazuje, w tej miłości zdecydowanie nie jesteśmy sami. Poznajcie artystę, który połączył świat sushi oraz mody w jedno!

W Mediolanie wiele rzeczy wydaje się lepsze niż w Polsce: jest cieplej, odbywa się tam jeden ze światowych tygodni mody, włoskie jedzenie zachwyca, ale czy komuś gorące Włochy kojarzą się sztuką sushi? Yujia Hu bo on i jego sztuka są bohaterem tego tekstu, tworzy małe dzieła sztuki przy pomocy składników na to niezwykłe danie.

Wszystko zaczęło się od miłości do koszykówki i Michaela Jordana, a także chęci promowania rodzinnej restauracji “Sakana Sushi”. Pierwszym ‚shoeshi’ jak sam nazywa swoje prace był but Air Jordan 1. Kiedy okazało się, że twórczość artysty zaczęła przyciągać sporą liczbę odbiorców, zaczął tworzyć więcej.

 

Jego sushi art przyniósł mu ponad 30 tysięcy obserwatorów na Instagramie, którzy pokochali tworzone przez niego wizerunki raperów takich jak chociażby Eminem, ale  i osobowości ze świata mody: Andy Warhol, Riccardo Tisci (który wstawił swój portret na oficjalny profil) a także buty Gucci czy szpilki Jimmy Choo.

Hu nadal jest jednal wierny swojej początkowej inspiracji do butów oraz graczy koszykówki. Na jego profilu zobaczymy w dalszym ciągu  shoeshini tworzone na podstawie najbardziej pożądanych i popularnych butów, których w streetwearze nie brakuje.

Nie wiemy jak wy, ale my zgłodnieliśmy i na pewno wybierzemy sushi jako danie dnia.

ZobaczSchowaj komentarze

Michael Kors rezygnuje z futer

Futra to jeden z najbardziej kontrowersyjnych tematów w branży mody. W idealnym świecie, wszystkie marki powinny z nich zrezygnować, ale niestety póki co tak nie jest, chociaż coraz więcej firm dołącza do ruchu fur free. Ostatnio taką decyzję podjęła grupa Michael Kors Holdings Limited, w skład której wchodzi Micheal Kors i Jimmy Choo.

Nadszedł ten moment, kiedy coraz więcej przedstawicieli świata mody uznaje futra za zbędny luksus, który przypłaca się cierpieniem niewinnych zwierząt. Marki takie jak Gucci, Armani, Stella McCartney Ralph Lauren czy polscy reprezentanci, wśród których znajduje się między innymi firma LPP (Reserved, House, Cropp, Mohito, Sinsay), już podjęły decyzję o tym, żeby zrezygnować z wykorzystywania naturalnych futer, a teraz do tego grona dołączył Michael Kors i Jimmy Choo. „Ta decyzja oznacza nowy rozdział w działalności grupy, która będzie nadal wykorzystywać innowacyjne materiały, rozwijając swoją ofertę w tym kierunku” – powiedział John D. Idol, prezes i dyrektor generalny Michael Kors Holdings Limited.

Tym sposobem, Michael Kors Holdings Limited dołączył do międzynarodowego programu Fur Free Retailer, czyli Sklepów wolnych od futer. Program ten funkcjonuje w ponad 20 krajach na całym świecie, a jego głównymi zadaniami jest namawianie do wycofywania naturalnych futer z produkcji ubrań i akcesoriów, jak i informowanie konsumentów o polityce poszczególnych marek w tym zakresie. W Polsce od 2013 r. tą inicjatywą zajmuje się Stowarzyszenie Otwarte Klatki, a jeśli chcecie dowiedzieć się nieco więcej o całym programie Fur Free Retailer kliknijcie tutaj.

Takie wiadomości lubimy!

ZobaczSchowaj komentarze

Nawilżające kosmetyki w sam raz na Lany Poniedziałek

Uriage

Woda termalna
32,79 zł

Givenchy

Maska krem nawilżający na noc
269 zł

Avene


61,99 zł

Urban Decay

Chłodzący spray przedłużający trwałość makijażu
149 zł

Phenome

Nawilżający tonik
79 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.