brak kategorii

Nowy zapach od Comme des Garçons i… Andy’ego Warhola

08.09.2017 Michalina Murawska

Nowy zapach od Comme des Garçons i… Andy’ego Warhola

Andy Warhol codziennie pił butelkę Coca Coli, którą uwielbiał i często obsadzał w roli głównej jako swoją muzę. Artysta zachwycał się demokratycznym charakterem marki w swej słynnej książce „The Philosophy of Andy Warhol: (From A to B and Back Again)”.

„To, co jest w tym kraju świetne to fakt, że w Ameryce bogaci konsumenci kupują dokładnie to samo, co biedni. Każda Coca-Cola jest taka sama, każda jest tak samo dobra. Zna ją Liz Taylor, prezydent, włóczęga i ty sam” – pisał.

W 1967 roku Warhol podobno otrzymał od Coca Coli list nakazujący mu zaprzestania pokazywania projektu”You’re In”, który zawierał kolekcję butelek Coca Coli pomalowanych na srebrno i wypełnionych tanią, cytrusową wodą kolońską ustawioną w żółtej skrzynce. Pół wieku później Comme des Garçons postanowiło przypomnieć ten projekt i stworzyło zapach „You’re In” stworzony we współpracy z Fundacją Andy’ego Warhola. Ekscentryczna marka w srebrnych butelkach umieściła bowiem zapach powstały z połączenia gorzkiej pomarańczy, aldehydów, skórki limonki, jaśminu i liści kolendry z piżmem oraz drzewa kaszmirowego i metalicznych nut. Brzmi wybuchowo.

Comme des Garçons mądrze postanowiło zrezygnować z ewentualnych odniesień do butelki Coca Coli i wybrało, prosty cylindryczny kształt. Na każdej butelce widnieje słynny cytat Warhola, w tym ten, który najlepiej uosabia ducha You’re In: „Sztuka jest tym, do czego możesz uciec”. Zapach miał dziś premierę na Dover Street Market w Nowym Jorku, a do sklepów CDG na całym świecie trafi w październiku. Część wpływów ze sprzedaży zostanie przekazana Fundacji Warhola.