Czy to koniec imperium Nasty Gal?

Sophia Amoruso jest uznawana za jedną z najbardziej utalentowanych kobiet biznesu w Stanach Zjednoczonych. 32-latka zaczęła swoją przygodę z modą od sprzedawania używanych rzeczy na eBayu, aby później założyć markę Nasty Gal, a w tym roku stać się jedną z najmłodszych milionerek z samodzielnie wypracowanym majątkiem, szacowanym przez Forbes na 280 milionów dolarów. To niestety nie uchroniło jej od pułapek finansowych, w wyniku których  zmuszona była zgłosić wniosek o bankructwo swojej firmy do sądu w Kalifornii. Co takie działanie oznacza dla niej w praktyce? Sprawdziliśmy już dziś!

 

Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych przyćmiły prawie wszystkie pozostałe newsy, ale naszej uwadze nie umknęła bardzo ważna branżowa informacja. W zeszłą środę, 9 listopada, do sądu w Kalifornii wpłynął wniosek o bankructwo internetowego butiku Nasty Gal. Wygląda na to, że firma z 10-letnim doświadczeniem, prowadzona przez Sophię Amoruso boryka się z poważnymi problemami finansowymi. Czyżby biznes Amoruso, nazwanej przez siebie samą #GirlBoss, miał się aż tak źle?

Niekoniecznie. Ogłoszenie bankructwa, w tym wypadku, może mieć na celu zabezpieczenie firmy przed dalszymi stratami finansowymi i przygotowanie jej do przejęcia przez inną, większą firmę, która posiada kapitał wystarczający na dofinansowanie szybko rozwijającego się biznesu. Nasty Gal była do tej pory jednym z błyskawicznie rozwijających się start-upów, którego sukces był odmieniany i omawiany przez niejednego eksperta finansowego. Na przestrzeni lat marka borykała się z pozwami o plagiat, oskarżeniami o dyskryminację w miejscu pracy, a także doświadczała zwolnień grupowych. Przede wszystkim była żywym organizmem, na którym Amoruso uczyła się prowadzenia biznesu oraz zarządzania ludźmi. I choć w ostatnich latach młoda bizneswoman powierzyła funkcję CEO, Shereeowi Watersonowi, aby skupić się na procesach kreatywnych, nawet to nie uchroniło jej przez słabnącymi wynikami sprzedaży. Okazało się bowiem, że szybki rozwój marki okazał się jednocześnie jej największym problemem strategicznym.

Jesteśmy jednak mocno przekonani, że Amoruso wybrnie z tej sytuacji obronną ręką. Biorąc pod uwagę fakt, że jej dwie książki sprzedają się znakomicie, a niebawem światło dzienne ujrzy serial wyprodukowany przez Netflix, inspirowany jej losami, nie powinna mieć ona zbyt wiele powodów do obaw. Sama zainteresowana twierdzi, że to jej pierwszy poważny biznes, którego uczyła się samodzielnie i czas najwyższy, aby zajął się nim jakiś większy gracz na rynku. Zatem, życzymy powodzenia w biznesie i czekamy na serial!

 

Przeczytaj także:

„Nasty Galaxy” – druga książka Sophie Amoruso

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Spektakularny pokaz Kenzo x H&M w Nowym Jorku

Już zdążyliśmy trochę oswoić się z nową, szaloną kolekcją Kenzo x H&M zaprojektowaną przez Carol Lim i Humberto Leona. Początkowo przyjmowana przez z nas ze sporym dystansem, na żywo okazała się dosyć interesująca. Wczoraj w Nowym Jorku odbył się wyjątkowy pokaz mody, który zaprezentował wszystkie stroje w dynamicznej odsłonie w reżyserii legendy fotografii mody – Jean-Paula Goude’a. Zobaczcie kto pojawił się w Pier 36 w Nowym Jorku.

 

 

Spektakularny pokaz Kenzo x H&M w Nowym Jorku
Chloë Sevigny

Zamiast typowego pokazu mody, marka H&M zorganizowała wielkie taneczne show z imponującą choreografią Ryana Heffingtona, w reżyserii  Jean-Paula Goude’a. Na scenie pojawili się tancerze, beatboxerzy i muzycy, którzy w rytm remiksu „Express Yourself” Sama Spiegla dali pokaz swoich umiejętności tanecznych na bardzo wysokim poziomie. Kolekcja Kenzo x H&M zyskała dzięki temu pewnej śmiałości oraz ekspresji, której nie sposób było dostrzec na typowej prezentacji, w której mieliśmy okazję wziąć udział w Warszawie. Na zakończenie pokazu wystąpił raper Ice Cube, który rozruszał wszystkich gości zgromadzonych w nowojorskim Pier 36, niczym w prawdziwym klubie muzycznym.

W pierwszym rzędzie oraz na imprezie wypatrzyliśmy aktorki – Lupitę Nyongó, Siennę Miller, Chloë Sevigny, Rosario Dawson oraz Elisabeth Olsen, DJ-kę Leigh Lezark, blogerkę Gildę Ambrosio, wokalistę Joe Jonasa oraz twarze kolekcji –  supermodelke Iman i gwiazdę hip hopu Chance’a The Rapper. Dyrektorzy kreatywni KENZO, Carol Lim i Humberto Leon, powiedzieli, że „świętowali wszystko to, co kochają w KENZO x H&M – radość, żywą, nieoczekiwaną i uroczystą mieszankę różnych światów”. Wtórowała im Ann-Sofie Johansson, dyrektor kreatywna szwedzkiej marki. „Pokaz kolekcji KENZO x H&M był naprawdę spektakularny. Niesamowicie było obserwować, jak kolekcja ożywa w swoich niewiarygodnych nadrukach, kolorach i energii. Zaszczytem był dla nas fakt, że Jean-Paul Goude zgodził się wyreżyserować pokaz. Doskonale uchwycił nastrój – powiedziała, podsumowując całe show.

Przypominamy, że kolekcja KENZO x H&M będzie dostępna w sprzedaży od 3 listopada w ponad 250 sklepach H&M na świecie oraz online. Jeśli jeszcze wahacie się co kupić, zobaczcie film z nowojorskiego wydarzenia. Być może ułatwi wam podjęcie decyzji.

ZobaczSchowaj komentarze

„Dress for less” odcinek 14.: Anja Rubik i klasyka w rockowym wydaniu za mniej niż 500 złotych

L'Oreal

Mascara Volume Million Lashes
35,00 zł

Zara

Skórzana listonoszka z pikowaniem
359,00 zł

Mango

Kurtka skórzana
599,90 zł

H&M

Czółenka
129,90 zł

Mago

Kopertówka
59,90 zł

Zara

Sukienka z frędzlami
199,00 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.