Czy to koniec imperium Nasty Gal?

Sophia Amoruso jest uznawana za jedną z najbardziej utalentowanych kobiet biznesu w Stanach Zjednoczonych. 32-latka zaczęła swoją przygodę z modą od sprzedawania używanych rzeczy na eBayu, aby później założyć markę Nasty Gal, a w tym roku stać się jedną z najmłodszych milionerek z samodzielnie wypracowanym majątkiem, szacowanym przez Forbes na 280 milionów dolarów. To niestety nie uchroniło jej od pułapek finansowych, w wyniku których  zmuszona była zgłosić wniosek o bankructwo swojej firmy do sądu w Kalifornii. Co takie działanie oznacza dla niej w praktyce? Sprawdziliśmy już dziś!

 

Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych przyćmiły prawie wszystkie pozostałe newsy, ale naszej uwadze nie umknęła bardzo ważna branżowa informacja. W zeszłą środę, 9 listopada, do sądu w Kalifornii wpłynął wniosek o bankructwo internetowego butiku Nasty Gal. Wygląda na to, że firma z 10-letnim doświadczeniem, prowadzona przez Sophię Amoruso boryka się z poważnymi problemami finansowymi. Czyżby biznes Amoruso, nazwanej przez siebie samą #GirlBoss, miał się aż tak źle?

Niekoniecznie. Ogłoszenie bankructwa, w tym wypadku, może mieć na celu zabezpieczenie firmy przed dalszymi stratami finansowymi i przygotowanie jej do przejęcia przez inną, większą firmę, która posiada kapitał wystarczający na dofinansowanie szybko rozwijającego się biznesu. Nasty Gal była do tej pory jednym z błyskawicznie rozwijających się start-upów, którego sukces był odmieniany i omawiany przez niejednego eksperta finansowego. Na przestrzeni lat marka borykała się z pozwami o plagiat, oskarżeniami o dyskryminację w miejscu pracy, a także doświadczała zwolnień grupowych. Przede wszystkim była żywym organizmem, na którym Amoruso uczyła się prowadzenia biznesu oraz zarządzania ludźmi. I choć w ostatnich latach młoda bizneswoman powierzyła funkcję CEO, Shereeowi Watersonowi, aby skupić się na procesach kreatywnych, nawet to nie uchroniło jej przez słabnącymi wynikami sprzedaży. Okazało się bowiem, że szybki rozwój marki okazał się jednocześnie jej największym problemem strategicznym.

Jesteśmy jednak mocno przekonani, że Amoruso wybrnie z tej sytuacji obronną ręką. Biorąc pod uwagę fakt, że jej dwie książki sprzedają się znakomicie, a niebawem światło dzienne ujrzy serial wyprodukowany przez Netflix, inspirowany jej losami, nie powinna mieć ona zbyt wiele powodów do obaw. Sama zainteresowana twierdzi, że to jej pierwszy poważny biznes, którego uczyła się samodzielnie i czas najwyższy, aby zajął się nim jakiś większy gracz na rynku. Zatem, życzymy powodzenia w biznesie i czekamy na serial!

 

Przeczytaj także:

„Nasty Galaxy” – druga książka Sophie Amoruso

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Kochamy ten look: JD Fashion Freak w sukience Łukasza Jemioła

Jeśli, podobnie jak większość z nas, urlop macie jeszcze przed sobą i rozmyślacie powoli o wakacyjnej garderobie, koniecznie poszukajcie inspiracji na instagramowych kontach blogerek i najpopularniejszych fashionistek. Nas zachwyciła ostatnio stylizacja Doroty Gol, czyli JD Fashion Freak, która z niezwykłym wdziękiem zestawiła sukienkę Łukasza Jemioła z dodatkami od największych światowych marek.

Biała, zwiewna i romantyczna sukienka z koronką to absolutny wakacyjny must-have. Dorota model z kolekcji Łukasza Jemioła połączyła z iście letnimi dodatkami w postaci plecionej torebki z Uterque, okularów Loewe (marzenie!) i klasycznych, płaskich klapków Gucci stanowiących nie tylko kwintesencję wygody, ale przede wszystkim ponadczasowego stylu. Lubimy!


Zakupy

ŁUKASZ JEMIOŁ

SUKIENKA
2490 ZŁ

ZARA

BUTY
89,90 ZŁ

ZARA

TOREBKA
89,90 ZŁ

H&M

SUKIENKA
99,90 ZŁ

H&M

SUKIENKA
279,90 ZŁ

GUCCI

BUTY
OK. 2200 ZŁ
ZobaczSchowaj komentarze

Kosmetyki w kolorach złotej, polskiej jesieni!

AA

PODKŁAD LONG STAY COVER FOUNDATION
28,96 zł

Micheal Kors

Woda perfumowana Sexy Ruby
od 229 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Naturalne mydło
21 zł

Tom Ford

Olejek do ciała
359 zł

Bourjois

Rouge Velvet The lipstick
56,99 zł

Rimmel

Scandaleyes Reloaded
20,38 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.