Czy to koniec imperium Nasty Gal?

Sophia Amoruso jest uznawana za jedną z najbardziej utalentowanych kobiet biznesu w Stanach Zjednoczonych. 32-latka zaczęła swoją przygodę z modą od sprzedawania używanych rzeczy na eBayu, aby później założyć markę Nasty Gal, a w tym roku stać się jedną z najmłodszych milionerek z samodzielnie wypracowanym majątkiem, szacowanym przez Forbes na 280 milionów dolarów. To niestety nie uchroniło jej od pułapek finansowych, w wyniku których  zmuszona była zgłosić wniosek o bankructwo swojej firmy do sądu w Kalifornii. Co takie działanie oznacza dla niej w praktyce? Sprawdziliśmy już dziś!

 

Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych przyćmiły prawie wszystkie pozostałe newsy, ale naszej uwadze nie umknęła bardzo ważna branżowa informacja. W zeszłą środę, 9 listopada, do sądu w Kalifornii wpłynął wniosek o bankructwo internetowego butiku Nasty Gal. Wygląda na to, że firma z 10-letnim doświadczeniem, prowadzona przez Sophię Amoruso boryka się z poważnymi problemami finansowymi. Czyżby biznes Amoruso, nazwanej przez siebie samą #GirlBoss, miał się aż tak źle?

Niekoniecznie. Ogłoszenie bankructwa, w tym wypadku, może mieć na celu zabezpieczenie firmy przed dalszymi stratami finansowymi i przygotowanie jej do przejęcia przez inną, większą firmę, która posiada kapitał wystarczający na dofinansowanie szybko rozwijającego się biznesu. Nasty Gal była do tej pory jednym z błyskawicznie rozwijających się start-upów, którego sukces był odmieniany i omawiany przez niejednego eksperta finansowego. Na przestrzeni lat marka borykała się z pozwami o plagiat, oskarżeniami o dyskryminację w miejscu pracy, a także doświadczała zwolnień grupowych. Przede wszystkim była żywym organizmem, na którym Amoruso uczyła się prowadzenia biznesu oraz zarządzania ludźmi. I choć w ostatnich latach młoda bizneswoman powierzyła funkcję CEO, Shereeowi Watersonowi, aby skupić się na procesach kreatywnych, nawet to nie uchroniło jej przez słabnącymi wynikami sprzedaży. Okazało się bowiem, że szybki rozwój marki okazał się jednocześnie jej największym problemem strategicznym.

Jesteśmy jednak mocno przekonani, że Amoruso wybrnie z tej sytuacji obronną ręką. Biorąc pod uwagę fakt, że jej dwie książki sprzedają się znakomicie, a niebawem światło dzienne ujrzy serial wyprodukowany przez Netflix, inspirowany jej losami, nie powinna mieć ona zbyt wiele powodów do obaw. Sama zainteresowana twierdzi, że to jej pierwszy poważny biznes, którego uczyła się samodzielnie i czas najwyższy, aby zajął się nim jakiś większy gracz na rynku. Zatem, życzymy powodzenia w biznesie i czekamy na serial!

 

Przeczytaj także:

„Nasty Galaxy” – druga książka Sophie Amoruso

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Styl biznesowy i trendy z wybiegu razem? Amal Clooney udowadnia, że to możliwe!

Od kiedy stała się żoną George’a Clooneya, zainteresowanie jej osobą nie maleje. Jest ulubienicą prasy zagranicznej, która nieustannie donosi nie tylko o jej zawodowych osiągnięciach, ale także stylizacjach. Amal Clooney to naszym zdaniem jedna z najlepiej ubranych prawniczek, umiejętnie łącząca styl biznesowy z najnowszymi trendami. Z okazji jej 39. urodzin pokazujemy, że te dwa, pozornie skrajne, nurty wcale nie muszą się wykluczać.

Styl biznesowy i trendy z wybiegu razem? Amal Clooney udowadnia, że to możliwe!
żakiet i spódnica – Christian Dior vintage, torebka – Tod’s okulary przeciwsłoneczne – Heidi London, szpilki – Prada
ZobaczSchowaj komentarze

6 stylizacji księżnej Diany, które możesz odtworzyć w tym sezonie!

TOPSHOP

DŻINSY
OK. 200 ZŁ

H&M

T-SHIRT
19,90 ZŁ

H&M

TOREBKA
299 ZŁ

MANGO

BUTY
139,90 ZŁ

MANGO

PASEK
49,90 ZŁ

STELLA MCCARTNEY

ŻAKIET
OK. 4700 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.