Kolejny skandal z Balenciagą. Czy marka źle traktuje swoje modelki?

Przejście w pokazie Balenciagi to prawdziwy prestiż – z tym chyba trudno dyskutować. Dyskutować można jednak ze sposobem, w jaki przeprowadza się casting modelek oraz tym, w jaki sposób się je później traktuje.

Louise Parker to fotografka i modelka, która ma na swoim koncie m.in. chodzenie w pokazie haute couture Chanel czy kampanię Gucci. Tym razem Parker znalazła się na ustach świata mody nie z okazji kolejnego sukcesu, a emocjonalnego wpisu na Instagramie, w którym oskarża swojego niedoszłego pracodawcę, czyli właśnie Balenciagę.

Modelka w opisie powyższego, jakże sugestywnego zdjęcia, opisuje historię, która rzeczywiście w niezbyt pozytywnym świetle stawia markę. Parker przeszła wstępny casting i została zaproszona do udziału w pokazie Balenciagi. Kobieta zgodziła się ściąć włosy, a podróż na sam pokaz zajęła jej 12 godzin (modelka stacjonuje w Minnesocie). Po przylocie dowiedziała się, że jednak nie pójdzie w pokazie mody. „Dzięki za fryzurę, Balenciaga” – zakończyła swój wpis Parker.

Another picture from our story for @marieclairelikes 💖 #louisvuitton

A post shared by Louise Parker (@louiseparker) on

Sara Ziff, założycielka Model Alliance, organizacji która wspiera modelki i modeli, w rozmowie z serwisem Fashionista.com obiecuje zająć się szerzej tą sprawą. – Potrzeba większej transparentności jeśli chodzi o oczekiwania marki względem modelek. Rozsądnym byłoby, gdyby obie strony przed takimi działaniami, jak ścięcie włosów, podpisywały wcześniej dokument zobowiązujący je do współpracy – powiedziała Ziff.

To nie pierwsza tego typu sytuacja. Pisaliśmy już o tym, że modelki skarżyły się na złe traktowanie i były przetrzymywane w ciemnych pomieszczeniach bez dostępu do bieżącej wody i toalety. Brzmi to absurdalnie, zwłaszcza w połączeniu ze światem high fashion, ale najwyraźniej tak wyglądają kulisy wielkiej mody.

ZobaczSchowaj komentarze

Jeden z najbardziej dyskusyjnych trendów sprzed 30 lat powraca!

Trend z szalonych lat 80. wraca i ku rozpaczy niektórych przybiera na sile. To m.in za sprawą marki Balenciaga, która słynną frotkę, bo o niej mowa, tylko w wersji ze skóry pokazała w swojej resortowej kolekcji na 2018 rok. A czy wy jesteście gotowe znów zacząć nosić swoje ulubione akcesorium do włosów z dzieciństwa?

To, że moda rodem z lat 80-tych jest obiektem zainteresowania wielkich domów mody, dla nikogo, kto śledzi bieżące trendy, to nie nowość. Ale niektóre trendy, takie jak oversizowe swetry czy multikolorowe wzory, wystartowały i stały się tym samy modne szybciej niż inne z tamtej dekady. 

Opiniotwórcze WWD, ogłosiło ostatnio, że jednym z trendów z lat 80., który budzi skrajne emocje, wkrótce znów uderzy w główny nurt. Frotki, tak popularne w latach 80 i 90. o których pisaliśmy już w kwietniu zeszłego roku swój wielki, komercyjny come back zawdzięczać będą marce zawsze będącej na czasie, a właściwie obecnie kreującej trendy. Balenciaga na pokazie Resort 18 założyła na włosy modelek słynne materiałowe gumki tyle, że w bardzo luksusowej wersji – wykonane z cielęcej skóry za bagatela 195 dolarów, czyli ok. 740 zł. I tym samy rozpoczęła globalną modę na ten retro dodatek do włosów. 

Według WWD trend ten jest „na progu pełnego przebudzenia”. Marki takie jak Urban Outfitters i Free People szybko wyczuły potencjał retro akcesoriów do włosów i już mają je w sprzedaży w kilku materiałowych wariantach m.in welurowym. A wiele innych marek niewątpliwie podąży wkrótce za nimi. I czy nam się to podoba czy nie wkrótce frotki będziemy same zakładać na włosy lub oglądać je na włosach mijających nas na ulicy. Niech puentą tych rozważań będą słowa Barbary Hulanicki. „Nigdy nie mów nigdy w modzie, bo za dwa lata będziesz to nigdy nosić”.

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności