Kasia Gola – geek może być chic!

Prowadzi niszowego, nowatorskiego bloga GeekGoesChic.Co. Za pomysłowość i bardzo profesjonalne podejście do związków nowych technologii z modą została nominowana do prestiżowej nagrody WGSN Global Fashion Awards w kategorii best digital innovation. Kasia Gola jest niezwykłą młodą kobietą, której pracowitość, nieustający rozwój, światowe podejście do podejmowanych wyzwań i pasja mogą być bardzo inspirujące. Przeczytajcie, co działająca w Krakowie bohaterka działu „Obserwowani” mówi o niezależności, kreatywności i drodze bloga do tak ważnej nominacji.

O czym jest blog
GeekGoesChic.Co
jest o marketingu i startupach modowych, a przede wszystkim są to moje poszukiwania dotyczące technologii, które potencjalnie mogą być wykorzystane w branży modowej lub są wykorzystywane na małą skalę. Mam oko stratega, interesują mnie nowe technologie, które w dłuższej perspektywie mogą rozwinąć markę modową, wpłynąć pozytywnie na wizerunek czy polepszyć sprzedaż. Zawsze powtarzam, że moda i nowe technologie mają wiele wspólnego: otaczają nas, nie możemy się ich wyprzeć oraz dotyczą przyszłości, nie teraźniejszości czy przeszłości.

Dlaczego akurat nowe technologie w modzie
Odpowiedź na to pytanie jest zawsze dłuższa niż powinna. Dojrzewała od 2008 roku. Podzielmy to na trzy etapy.
Studiowałam socjologię na AGH. Należałam tam do organizacji MediaFrame realizującej projekty związane z  IT oraz z produkcją i postprodukcją filmową. Robiłam np. mistrzostwa programowania zespołowego, ogólnopolski konkurs animacji studenckich czy założyłam ze znajomymi konferencję dla osób zainteresowanych efektami specjalnymi. Jest kontynuowana do dziś. Robiliśmy też wizualizacje architektoniczne, animacje. Jednocześnie bawiłam się fotografią modową i współtworzyłam KSAF (Krakowską Studencką Agencję Fotograficzną). Pokochałam „Vogue’a”, głównie amerykańskiego. Tam jest biznes. Udało mi się również obronić pracę licencjacką analizującą wizerunek kobiet w „Vogue’u” na podstawie edycji amerykańskiej, rosyjskiej i francuskiej. W tym czasie robiłam, co chciałam. Moim mottem stało się: “żaden pracodawca nie pozwoli ci na to, na co pozwolisz sobie sama”.  Trzymałam się go kurczowo, więc to były moje początki.
W 2011 roku, niedługo po wystartowaniu bloga, zaczęłam pracę w spółkach K2 w Warszawie, gdzie nauczyłam się strategicznego myślenia o produkcie i pracy z klientem (także modowym) oraz utwierdziłam się w przekonaniu, że muszę pracować dla siebie. Jednocześnie, dzięki blogowi, w 2011 dostałam się na nowojorski Teen Vogue Fashion University. Potem udałam się na Vogue Festival i jeszcze raz na TVFU w 2012 roku, gdzie sporo się dowiedziałam i poznałam zachodnią branżę. To pozwoliło trochę dojrzeć moim zainteresowaniom oraz postom na blogu.
Po rzuceniu pracy i powrocie do Krakowa obroniłam magisterkę (tym razem o przemianie prasy na podstawie „Vogue’a” amerykańskiego). Władzę nad moim umysłem przejęła strona geekowa – współzałożyłam startup (firmę technologiczną z globalnymi aspiracjami) Flowbox, gdzie robimy wydajny-wizualny język programowania. To też wpłynęło na moje spojrzenie na produkt, wiarę w moc strategii oraz community. Widać tę zmianę w moich researchach oraz sposobie, w jaki prowadzę GeekGoesChic.Co.
Dzięki temu jesteśmy tu gdzie jesteśmy.

Kasia Gola

Pomysł na bloga
Zrodził się w 2011 roku, był zainspirowany statuetką the Webbys dla magazynu „Vogue”. Nie wiem czemu, ale gdy tylko zobaczyłam na YouTube filmik z Anną Wintour odbierającą statuetkę wiedziałam, że zacznę bloga. Naczelna „Vogue’a” powiedziała wtedy: „Sometimes geeks can be chic”… i już wiemy skąd wzięła się nazwa GeekGoesChic! Byłam tym bardzo podekscytowana. Dałam temu upust w pierwszym wpisie. Ale tak naprawdę historia jest dłuższa, bardziej burzliwa i skomplikowana, wiąże się z moimi dość szerokimi zainteresowaniami, o których powiedziałam wcześniej. Najważniejsze jest to, że prawdopodobnie byłam pierwsza online i dużo musiałam się nauczyć przez te kilka lat.

Jak budować grono odbiorców
Robię bardzo niszowego bloga, moi czytelnicy mieszkają w konkretnych miastach, w których branża modowa dobrze prosperuje. Od 2014 zaglądają na niego również Polacy. Jak budowałam grono odbiorców? Po prostu zaczęłam pisać bloga.. opowiadałam o blogu każdemu kto chciał mnie słuchać w NY czy w Londynie. Ogromnie pomaga mi mój partner – Igor Krupa, który wziął na barki obsługę i administrację. W pewnym momencie zadbaliśmy o optymalizację strony oraz o to aby podrzucać posty w miejsca w Internecie, gdzie przebywają potencjalni czytelnicy. To tyle. Jeśli chodzi o Polskę, największego kopa dał blogowi GGC Fash&Tech Meetup, który organizuję również przy wsparciu Igora.

Co oznacza nominacja do nagrody WGSN
Do tej pory to, że udzielam wywiadów. Jest to dla mnie bardzo duże wyróżnienie i ogromna motywacja. Nagrodę WGSN Global Fashion Awards odbierały największe, globalne marki i jest mi niezmiernie miło, że międzynarodowe jury, które tworzy shortlistę postanowiło umieścić mnie między nimi. Mam oczywiście dylemat z serii „co na siebie włożyć”, ale problem pomoże mi rozwiązać zaprzyjaźniona, młoda projektantka Aga Roszak, która uczestniczyła w Teen Vogue Fashion University w 2013 roku. Poszukuję też najbardziej geekowej kopertówki, jaka jest na rynku, więc jeśli wiecie o takiej, dajcie mi znać.

Chciałabym, aby nominacja nie zblazowała mi mózgu i abym dalej mogła poświęcać się swoim ukochanym researchom i modowo-technologicznym konkluzjom. Chciałabym też, aby pomogła mi zbudować fajne modowo-technologiczne community w Polsce. Nasza branża nie jest dojrzała, ale potrafi być bardzo kreatywna (wbrew pozorom). Mamy lokalnie kilka osób, które powinny osiągnąć światowy sukces. Mądre wykorzystanie technologii oraz globalne myślenie może im w tym bardzo pomóc.

Spotkanie z cyklu GGC Fash&Tech

Działalność pozainternetowa, związana z blogiem
Służę dobrym słowem i radą, a od kilku miesięcy organizuję GGC Fash&Tech Meetupy w Krakowie i Warszawie. Wspiera mnie w tym wiele osób, o których pisałam ostatnio u siebie na blogu. W ten sposób chcemy zbudować to globalnie myślące modowo-technologiczne community. Partnerem GGC Fash&Tech w Krakowie jest hub:raum czyli akcelerator należący do Deutsche Telecom. W Warszawie partneruje nam Google. Wsparcie tak dużych marek technologicznych świadczy o tym, że świat również widzi w polskiej branży potencjał.

Plany
Rozwijanie GeekGoesChic.Co oraz Flowboxa. Chciałabym móc dostarczać branży jak najwięcej wiedzy. Dalej chcę utrzymać niszowy i niezależny charakter bloga. Jest to dla mnie bardzo ważne. Oprócz tego widzę potrzebę stworzenia społeczności, o której już mówiłam. Cieszę się, że mogę w tym uczestniczyć. Jest też kilka branżowo-modowych problemów, które sama chciałabym załatać technologią i pewnie będę badała ten temat.

Następny GGC Fash&Tech odbędzie się 19 marca 2015 w Warszawie, będziemy mówić o wearables – serdecznie zapraszam!

ZobaczSchowaj komentarze

Hedi Slimane nowym dyrektorem kreatywnym Céline!

Nowy tydzień zaczynamy od wielkich zmian w branży mody. Od kiedy Phoebe Philo ogłosiła, że opuszcza Céline, wszyscy zastanawiali się nad tym kto przejmie stery we francuskim domu mody. Koncern LVMH nie trzymał nas długo w niepewności, bo już znamy odpowiedź na to pytanie. Nowym dyrektorem kreatywnym francuskiego domu mody został nie kto inny jak sam Hedi Slimane.

Ulubieniec Karla Lagerfelda, jeden z najzdolniejszych projektantów współczesnych czasów, wizjoner… O Hedim Slimane można powiedzieć naprawdę dużo. Od ponad dekady to właśnie jego nazwisko przewijało się w kontekście męskiego krawiectwa, a Slimane nie ma sobie równych w tej kwestii. Od 2000 do 2007 roku stał na czele Dior Homme, a potem od 2012 r. do 2016 r. przeprowadził prawdziwą rewolucję w Yves Saint Laurent, które pod jego sterami, stało się Saint Laurent, które znamy dzisiaj.

Nowy dyrektor kreatywny w Céline to jednak nie koniec zmian. Według portalu WWD, Hedi Slimane stworzy również pierwszą kolekcję męską w historii francuskiego domu mody, a już w 2019 roku otworzą się butiki Céline z modą męską. Slimane obejmie nowe stanowisko już 1 lutego, ale jego pierwszą kolekcję dla francuskiego domu mody zobaczymy dopiero we wrześniu podczas paryskiego tygodnia mody. Jedno jest pewne – będzie się działo!

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności