Kampania KAS KRYST wiosna-lato 2017

Poprzednia sesja zdjęciowa prezentująca kolekcję na jesień-zimę 2016 została sfotografowana w Szkocji. Tym razem Kas Kryst wybiera się w kolejną podróż, podczas której odkrywa przed nami nowe kolory oraz miejsca. Projektantka wraz z fotografem, Danielem Jaroszkiem, przeniosła się do Tel Avivu, aby nadać swoim najnowszym projektom nowej energii.

 

 

 

Kampania KAS KRYST wiosna-lato 2017

Kas Krys ogranicza się do kolorów takich jak kobalt, granat, biel oraz czerń. W kolekcji na wiosnę-lato 2017 stawia na kontrast między męskimi i damskimi formami. W jej najnowszej propozycji znalazały się obszerne kuloty oraz żakiety, ale także dopasowane spodnie z falbanami. Mięsiste tkaniny występują obok przeźroczystości, a luźne bluzy obok krótkich topów.

Kampania Kas Kryst jesień-zima 2016

Daniel Jaroszek: fotografowanie mody to tylko hobby

Chociaż kolekcja została zrealizowana w tętniącym życiem Tel Avivie, projektantka i współpracujacy z nią od kilku sezonów Daniel Jaroszek, wybrali opustoszałe przestrzenie. Ich pomysłem było ukazanie Mai Salomon w dynamicznych, niepokojących pozach na tle fabryk, surowych budynków oraz wyludnionych plaż. Jak zwykle modelka celowo unika spoglądania w obiektyw fotografa, aby jej twarz nie odwracała zbytnio uwagi od przekazu, jaki nieść ma oszczędna w formie kolekcja.

Sama Kas Kryst tak wypowiada się o własnej kolekcji:

„Bohaterka zdjęć to dziewczyna, która pokazuje nam swoje miejsce na ziemi. Obiektyw podąża za nią ulicami Tel Avivu, towarzyszy przy codziennych czynnościach, wyłapuje momenty szczególne i ukazuje ich piękno w najprostszej postaci. Każda z lokacji, do której mamy okazję dotrzeć jest minimalistyczna, oszczędna w swojej kolorystyce i formie. Ich czystość i prostota dają pole do popisu dla postaci odgrywanej przez modelkę Maję Salamon. Jej nieoczywista dynamika pozowania sprawia, że momenty ujęte na zdjęciach nabierają życia. Monochromatyczne sylwetki z kolekcji są jej idealnym uzupełnieniem, wypełniają obraz i tworzą  spójną dla odbioru całość”.

5 pytań do Kas Kryst

Sesja ta wypadła bardzo naturalnie, a niektóre ze zdjęć wyglądają jak prywatne pamiątki z wakacji dziewczyny, która lubi zwiedzać i odkrywać nieoczywiste i mniej uczęszczane miejsca. Surowa natura sprawdza się doskonale jako tło tak wyrazistej kolekcji, która naszym zdaniem może zostać zaprezentowana z pewnym niedopowiedzeniem.

ZobaczSchowaj komentarze

Weekend z polską modą: światowe gwiazdy w ubraniach polskich marek

Polska branża mody cały czas się kształtuje. Niektóre marki upadają, niektóre uparcie walczą o przetrwanie, na rynku nieustannie pojawia się grono młodych i obiecujących projektantów, z których tylko część odniesie sukces. Odkładając jednak na bok wszelkie zgrzyty, skandale, głośne biznesowe rozstania i kolekcje tak tragiczne, że jak najszybciej chcemy o nich zapomnieć, możemy stwierdzić, że polska moda jeszcze chyba nigdy nie była w tak dobrym miejscu. Coraz więcej projektantów na równi z artystyczną wolnością i kreacją zaczyna stawiać na kompleksową komunikację marketingową, polscy twórcy stają się obywatelami świata szukając coraz skuteczniejszych sposobów wypromowania swojej twórczości. I przynosi to skutki – sporo rodzimych marek zaczyna zdobywać uznanie za granicą, a ich ciuchy wybierają największe międzynarodowe gwiazdy.

Cofnijmy się kilka lat wstecz, bowiem jedną z pierwszych projektantek, jaka zaczęła zdobywać uznanie i popularność za granicą była Ewa Minge. W Polsce nie do końca doceniana, posiadała swoją stałą i wierną klientelę między innymi w Rosji, a jej spektakularne kreacje szybko zaczęły być zauważane przez światowe media. Ewa Minge swoje kolekcje pokazywała m.in na Alta Moda we Włoszech, paryskim tygodniu „haute couture” oraz przede wszystkim na fashion weeku w Nowym Jorku, który za każdym razem witał ją niezwykle ciepło i życzliwie. Do największych fanek projektantki  szybko zaczęły zaliczać się m.in. brytyjska gwiazda pop Cheryl Cole i Kelly Rowland, która regularnie zasiadała w pierwszym rzędzie pokazów Minge.

Cheryl Cole i Kelly Rowland w sukienkach Ewy Minge

Pozostając w segmencie premium, dobrze znaną zagranicznej publiczności polską marką jest LaMania Joanny Przetakiewicz. Jej ubrania chwali sam Karl Lagerfeld, a sprzedaje Harrods, zagraniczne klientki kochają za stonowany i lekko konstrukcyjny minimalizm oraz wysoką jakość wykonania. Do fanek marki należą brytyjskie księżniczki, naczelna stylistka „Vogue UK” Sarah Harris oraz gwiazdy muzyki pop – między innymi Ella Eyre, która zachwyciła w dwóch kreacjach La Manii podczas ostatniej ceremonii rozdania Brit Awards.

Ella Eyre w kreacji LaMania

Obie panie na głowę bije jednak w tym momencie Magda Butrym, którą wymienia się wśród największych objawień świata mody ostatnich kilku sezonów. Polska projektantka, która zresztą wcześniej związana była z LaManią, podbija szturmem międzynarodowy rynek, a na potwierdzenie tych słów wystarczy fakt, że już w tym miesiącu jej ubrania będą dostępne na prestiżowej platformie Net-a-Porter. Modą według Butrym zachwyca się CR Fashion Book, WWD oraz rozmaite edycje „Vogue’a”, uwielbiają ją największe it-girls, blogerki i gwiazdy, które regularnie pokazują się światu w projektach Polki. Jedną z pierwszych, która zakochała się w ubraniach od Magdy Butrym była Kim Kardashian i, patrząc na marketingową siłę rażenia celebrytki, projektantka nie mogła chyba wymarzyć sobie lepszego startu. W ślad za żoną Kanyego Westa szybko poszły inne gwiazdy – Chrissy Teigen, Alessandra Ambrosio, Hedi Klum oraz Rosie Huntington-Whitley, która szczególnie upodobała sobie kolekcję na jesień-zimę 2016.

Kim Kardashian w topie i spódnicy od Magdy Butrym

To jednak nie segment „premium”, a streetwear jest tym, z czego polska moda zaczyna być najbardziej znana. Duża (jeśli nie największa) w tym zasługa krakowskiej marki MISBHV, która jest najlepszą wizytówką, jaką rodzima branża mogła sobie wymarzyć. Na punkcie ciuchów MISBHV oszaleli Japończycy, Europejczycy i Amerykanie, marka regularnie pokazuje swoje kolekcje w showroomie w Paryżu, sprzedają je także najbardziej prestiżowe sklepy, wraz z propozycjami takich marek jak Off White, Goscha Rubchinskiy, Comme des Garcons, Supreme czy Vetements. Marka słynie z pewnego rodzaju niepokornej, lecz konsekwentnej wizji, w której androgyniczność miesza się w ostentacyjnym erotyzmem, a do jej fanów należą między innymi A$AP Rocky, Tyga, The Weeknd i 2Chainz. Do tego zacnego grona dołączyła niedawno także Kylie Jenner, która tylko w ostatnich kilku tygodniach pokazała się w beżowym kostiumie kąpielowym i pomarańczowej bluzie z nowej kolekcji. To chyba najlepsze potwierdzenie pozycji MISBHV, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że marka nigdy nie wysyłała celebrytom swoich ubrań.

Kylie Jenner w stroju MISBHV

O rosnącej sile polskiego streetwearu stanowią także Local Heroes– fankami marki są takie gwiazdy jak Rihanna, Miley Cyrus i Cara Delevingne, UEG, w którego ciuchach chodzili swego czasu raperzy Kid Ink i Big Sean, oraz PLNY Lala.

Miley Cyrus w Local Heroes

Zagraniczne gwiazdy coraz chętniej wybierają także kostiumy kąpielowe z polską metką. Do tej pory w tym segmencie największe triumfy święciło MISBHV, któremu ostatnio wyrósł w tej kwestii poważny konkurent. Mowa oczywiście o God Save Queens. Marka idzie jak burza po tym, jak Kylie Jenner pokazała się w jej bikini na Instagramie. W ślad młodszej siostry szybko poszła Kim Kardashian, którą już dwukrotnie sfotografowano w wiązanym body polskiej marki. Biorąc pod uwagę potęgę sióstr i kryteria, jakie decydują dziś o marketingowym sukcesie, można chyba już nieśmiało stwierdzić, że Kardashianki zaczynają być największymi ambsadorkami mody z polską metką.

Kim Kardashian w body God Save Queens

Wszystkim wymienionym markom gratulujemy i trzymamy kciuki za dalsze, międzynarodowe sukcesy. Niezwykle cieszymy się też, że w Polsce co chwila pojawiają się młodzi i piekielnie zdolni projektanci, jak chociażby Dastin Poraziński czy Hubert Kołodziejski. Świat stoi przed nimi i ich talentem otworem, jeśli więc będą mieli trochę szczęścia oraz znajdą się w odpowiednim miejscu i o odpowiednim czasie, czeka ich fantastyczna przyszłość. A my oczywiście będziemy na posterunku aby jak najszybciej donieść o jej najjaśniejszych momentach.

Przeczytaj także:

http://fashionpost.pl/sila-polskiego-streetwearu/

http://fashionpost.pl/magda-butrym-w-cr-fashion-book/

http://fashionpost.pl/magda-butrym-od-lipca-na-net-a-porter/

ZobaczSchowaj komentarze

Wiosenne nowości z polską metką

SOLAR

KOMBINEZON
399 ZŁ

SOLAR

KOLCZYKI
149 ZŁ

MMC

MARYNARKA
900 ZŁ

MMC

MARYNARKA
1500 ZŁ

MISBHV

BLUZA
869 zł

MALLY & CO.

SUKIENKA
1390 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.