Kampania Dior wiosna-lato 2017: feministyczna, ale czy udana?

We wrześniu, podczas paryskiego tygodnia mody, Maria Grazia Chiuri zaprezentowała nam swoją pierwszą kolekcję dla domu mody Dior. Była ona sporym zaskoczeniem, chociażby ze względu na pojawienie się w niej stylizacji z białymi t-shirtami, na których umieszczono feministyczne hasła. Teraz projektantka pokazuje kampanię na sezon wiosna-lato 2017, która także inauguruje nowy rozdział w historii marki. Czy to  jednak właściwy kierunek zmian?

Kampania Dior wiosna-lato 2017: feministyczna, ale czy udana?

Bohaterkami kampanii są siostry Ruth i May Bell. Tak samo jak ostatni pokaz mody miał pokazać nowoczesnego ducha marki, tak i tym razem to zadanie ma spełniać kampania. Zadziorne modelki uosabiają nowy wizerunek Diora – kobiety, która jest świadoma swoich praw, jest aktywną feministką, która chce zabierać głos w ważnych dla niej sprawach. Ta odważna wizja Marii Grazii Chiuri jest zupełną nowością. Po barokowym Johnie Galliano i ultra kobiecej elegancji Rafa Simonsa, Dior postanowił podjąć ryzyko i w pewien sposób „wyczyścić” stylistykę francuskiej marki.

Sesję zdjęciową wykonała Brigitte Lacombe, która na swoim koncie ma kadry z wielu planów filmowych, życia sław i polityków oraz gwiazd Hollywood. Przed jej obiektywem stawali: Kate Winslet, Leonadro DiCaprio, Barrack Obama, Bob Dylan i Nelson Mandela. Ta znana 65-letnia fotografka, w sesji dla francuskiego domu mody pokazała delikatne koronki i tiule, a także otulające skóry i wełny na zupełnie białym tle. Skupiła się na buntowniczym spojrzeniu dziewczyn i społecznym przekazie.

Naszym zdaniem rynek szybko zweryfikuje czy taka wizja Diora będzie atrakcyjna na klientek przywiązanych do nawiązań do pracy samego Christiana. Marka pewna swojej decyzji, dumnie zapowiada, że to jedynie początek większego projektu zatytułowanego „The Women Behind The Lens”,  który ma się skupić na kobiecie i w którym mają brać udział kobiety. Bardzo pochwalamy promowanie pracy kobiet i ich solidaryzowanie się w branży mody, jest to wręcz obecnie bardzo potrzebne i pożądane. Jednocześnie uważamy, że zupełne odcinanie się od dziedzictwa marki, może nie wyjść Diorowi na dobre. Kto powiedział, że feministki nie mogą nosić falban?

 

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienna kampania Balmain w obiektywie Oliviera Rousteinga

Oliviera Rousteinga dotychczas znaliśmy „jedynie” jako jednego z najmłodszych dyrektorów kreatywnych w branży mody oraz człowieka, który z przyjaźni z celebrytami stworzył swego rodzaju współczesną normę. Francuz całą swoją karierę zbudował wokół talentu do tworzenia niezwykłych kreacji, młodego wieku oraz (bardzo) wielu selfie z największymi gwiazdami na świecie, ale wszystko wskazuje na to, że planuje chyba rozwijać się również w innym kierunku. Najnowszą pasją Rousteinga została fotografia, a swoich sił postanowił spróbować w nie byle jakim projekcie, bo w naszpikowanej supermodelkami kampanii Balmain na nadchodzącą jesień.

Jesienna kampania Balmain w obiektywie Oliviera Rousteinga

Olivier to nie pierwszy projektant, który lubi podejmować różne wyzwania i nie ograniczać się tylko do projektowania mody. 30-latek tym razem postanowił chyba pójść w ślady Karla Lagerfelda i Hedi’ego Slimane’a i po raz pierwszy w karierze zdecydował się sfotografować modową kampanię. Powód? W jednej z wypowiedzi wyznał, że chciał, aby najnowsza sesja wizerunkowa była odzwierciedleniem jego wizji bez żadnych pośredników oraz listem miłosnym skierowanym do jego ukochanego Paryża. Właśnie dlatego trwająca tylko dwa dni sesja, odbyła się na ulicach francuskiej stolicy. Obok klimatycznych zakamarków miasta, na zdjęciach możemy zobaczyć butik Balmain, Palais Royal oraz Panteon.

Gwiazdami mocno skontrastowanych, czarno-białych fotografii została jak zwykle Armia Balmain. Tym razem, Rousteing do współpracy zaprosił Larę Stone, Natashę Poly, Jona Kortajarenę, Valery Kaufman oraz Grace Bol i syna Cindy Crawford, Presleya Gerbera. Ten ostatni był chyba największym zaskoczeniem w tym zestawieniu, ponieważ dotychczas jego kariera w świecie mody krążyła wokół pokazów oraz zaledwie kilku kampanii.

Jak podoba wam się Olivier w roli fotografa?

 

ZobaczSchowaj komentarze

15 modnych puchówek, które ogrzeją cię w tym sezonie!

EDYTA JERMACZ

KURTKA
500 ZŁ

MMC

PŁASZCZ
2500 ZŁ

TOPSHOP

KURTKA
OK. 300 ZŁ

NEW LOOK

KURTKA
ok.160 zł

H&M

KURTKA
199 ZŁ

H&M

KURTKA
399 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.