Kampania Dior wiosna-lato 2017: feministyczna, ale czy udana?

We wrześniu, podczas paryskiego tygodnia mody, Maria Grazia Chiuri zaprezentowała nam swoją pierwszą kolekcję dla domu mody Dior. Była ona sporym zaskoczeniem, chociażby ze względu na pojawienie się w niej stylizacji z białymi t-shirtami, na których umieszczono feministyczne hasła. Teraz projektantka pokazuje kampanię na sezon wiosna-lato 2017, która także inauguruje nowy rozdział w historii marki. Czy to  jednak właściwy kierunek zmian?

Kampania Dior wiosna-lato 2017: feministyczna, ale czy udana?

Bohaterkami kampanii są siostry Ruth i May Bell. Tak samo jak ostatni pokaz mody miał pokazać nowoczesnego ducha marki, tak i tym razem to zadanie ma spełniać kampania. Zadziorne modelki uosabiają nowy wizerunek Diora – kobiety, która jest świadoma swoich praw, jest aktywną feministką, która chce zabierać głos w ważnych dla niej sprawach. Ta odważna wizja Marii Grazii Chiuri jest zupełną nowością. Po barokowym Johnie Galliano i ultra kobiecej elegancji Rafa Simonsa, Dior postanowił podjąć ryzyko i w pewien sposób „wyczyścić” stylistykę francuskiej marki.

Sesję zdjęciową wykonała Brigitte Lacombe, która na swoim koncie ma kadry z wielu planów filmowych, życia sław i polityków oraz gwiazd Hollywood. Przed jej obiektywem stawali: Kate Winslet, Leonadro DiCaprio, Barrack Obama, Bob Dylan i Nelson Mandela. Ta znana 65-letnia fotografka, w sesji dla francuskiego domu mody pokazała delikatne koronki i tiule, a także otulające skóry i wełny na zupełnie białym tle. Skupiła się na buntowniczym spojrzeniu dziewczyn i społecznym przekazie.

Naszym zdaniem rynek szybko zweryfikuje czy taka wizja Diora będzie atrakcyjna na klientek przywiązanych do nawiązań do pracy samego Christiana. Marka pewna swojej decyzji, dumnie zapowiada, że to jedynie początek większego projektu zatytułowanego „The Women Behind The Lens”,  który ma się skupić na kobiecie i w którym mają brać udział kobiety. Bardzo pochwalamy promowanie pracy kobiet i ich solidaryzowanie się w branży mody, jest to wręcz obecnie bardzo potrzebne i pożądane. Jednocześnie uważamy, że zupełne odcinanie się od dziedzictwa marki, może nie wyjść Diorowi na dobre. Kto powiedział, że feministki nie mogą nosić falban?

 

ZobaczSchowaj komentarze

Rated One Star – rusza polska odsłona globalnej kampanii Converse!

Ewelina Gralak, Włodi Włodarczyk, Young Igi, Marcin Grzenia – tych artystów marka Converse zaprosiła do najnowszej kampanii!

Rated One Star – rusza polska odsłona globalnej kampanii Converse!
Ewelina Gralak

One Star sprzeciwia się konwencjom, zachęca by robić rzeczy po swojemu. Tak jak artyści, którzy razem z ekipą Converse zaprojektowali londyński One Star Hotel – miejsce, gdzie w połowie lutego miały premierę najnowsze kolekcje z linii One Star. Scenografia nawiązująca do najnowszych dropów One Star widoczna była nie tylko we wnętrzach nietypowego hotelu z „jedną gwiazdą”, ale także przy sesji zdjęciowej do wiosennego lookbooka Converse. Odważne kolory i unikalna scenografia podkreślają indywidualizm postaci i chęć wyłamywania się utartym definicjom.

Do polskiej kampanii Converse zaprosił 4 wyjątkowych artystów: muzyka, stylistkę, infuencera i grafika, których łączy – wyrazista osobowość, unikalny styl i przeciwstawianie się schematom. Ewelina Gralak – uznana stylistka, współpracująca z magazynami modowymi i zauważona i doceniona przez amerykańską redakcję Vogue jako postać, na którą warto zwrócić uwagę w 2018 roku! Pisaliśmy o tym zaraz po ukazaniu się tego newsa. Young Igi – młody, zdolny i bardzo obiecujący raper, podbijający polską scenę. Włodi Włodarczyk to utalentowany grafik, barwna postać o nieograniczonej wyobraźni, z jego projektów skorzystało już wiele polskich firm. Ostatni z artystów to Marcin Grzenia – skater i influencer streetwearowy związany z grupą Hypetalk.

Buty, które możemy zobaczyć w kolekcji są równie barwne jak osobowości zaproszone do kampanii.

ZobaczSchowaj komentarze

Nawilżające kosmetyki w sam raz na Lany Poniedziałek

Uriage

Woda termalna
32,79 zł

Givenchy

Maska krem nawilżający na noc
269 zł

Avene


61,99 zł

Urban Decay

Chłodzący spray przedłużający trwałość makijażu
149 zł

Phenome

Nawilżający tonik
79 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.