Kampania Dior wiosna-lato 2017: feministyczna, ale czy udana?

We wrześniu, podczas paryskiego tygodnia mody, Maria Grazia Chiuri zaprezentowała nam swoją pierwszą kolekcję dla domu mody Dior. Była ona sporym zaskoczeniem, chociażby ze względu na pojawienie się w niej stylizacji z białymi t-shirtami, na których umieszczono feministyczne hasła. Teraz projektantka pokazuje kampanię na sezon wiosna-lato 2017, która także inauguruje nowy rozdział w historii marki. Czy to  jednak właściwy kierunek zmian?

Kampania Dior wiosna-lato 2017: feministyczna, ale czy udana?

Bohaterkami kampanii są siostry Ruth i May Bell. Tak samo jak ostatni pokaz mody miał pokazać nowoczesnego ducha marki, tak i tym razem to zadanie ma spełniać kampania. Zadziorne modelki uosabiają nowy wizerunek Diora – kobiety, która jest świadoma swoich praw, jest aktywną feministką, która chce zabierać głos w ważnych dla niej sprawach. Ta odważna wizja Marii Grazii Chiuri jest zupełną nowością. Po barokowym Johnie Galliano i ultra kobiecej elegancji Rafa Simonsa, Dior postanowił podjąć ryzyko i w pewien sposób „wyczyścić” stylistykę francuskiej marki.

Sesję zdjęciową wykonała Brigitte Lacombe, która na swoim koncie ma kadry z wielu planów filmowych, życia sław i polityków oraz gwiazd Hollywood. Przed jej obiektywem stawali: Kate Winslet, Leonadro DiCaprio, Barrack Obama, Bob Dylan i Nelson Mandela. Ta znana 65-letnia fotografka, w sesji dla francuskiego domu mody pokazała delikatne koronki i tiule, a także otulające skóry i wełny na zupełnie białym tle. Skupiła się na buntowniczym spojrzeniu dziewczyn i społecznym przekazie.

Naszym zdaniem rynek szybko zweryfikuje czy taka wizja Diora będzie atrakcyjna na klientek przywiązanych do nawiązań do pracy samego Christiana. Marka pewna swojej decyzji, dumnie zapowiada, że to jedynie początek większego projektu zatytułowanego „The Women Behind The Lens”,  który ma się skupić na kobiecie i w którym mają brać udział kobiety. Bardzo pochwalamy promowanie pracy kobiet i ich solidaryzowanie się w branży mody, jest to wręcz obecnie bardzo potrzebne i pożądane. Jednocześnie uważamy, że zupełne odcinanie się od dziedzictwa marki, może nie wyjść Diorowi na dobre. Kto powiedział, że feministki nie mogą nosić falban?

 

ZobaczSchowaj komentarze

Magda Jasek gwiazdą lookbooka Mohito Pre-Spring 2017

Podziwialiśmy ją podczas ostatniego tygodnia mody haute couture w Paryżu, gdzie pojawiła się na wybiegu u Jeana Paula Gaultier, a już widzimy efekty jej pracy dla polskiej marki Mohito. Magda Jasek potrafi zmieniać się jak kameleon, dlatego raz jest romantyczną dziewczyną, a innym razem gwiazdą rocka. Zobaczcie, jak w nowej kolekcji polskiej marki kwiatowe wzory mieszają się z rockową nonszalancją.

Magda Jasek gwiazdą lookbooka Mohito Pre-Spring 2017

Magda Jasek to pierwsza liga wśród polskich modelek. Podopieczna agencji Model Plus z wielką rozwagą wybiera projekty, w których bierze udział, dlatego tym bardziej każda jej aktywność budzi naszą uwagę. W poprzednich sezonach, wraz z Heleną Norowicz, była twarzą marki Bohoboco. Teraz współpracuje z marką Mohito i prezentuje nam trendy, jakie będą obowiązywać podczas nadchodzącej wiosny. Marka adresuje swoją kolekcję do dziewczyn, które kochają romantyczne stylizacje – kwiaty, falbany oraz pudrowy róż. Nie rezygnuje jednak z motywów militarnych, takich jak skóry oraz moro.

Książka na weekend: poleca modelka Magda Jasek

Obok sukienek na ramiączkach, bluzek z aplikacjami i plisowanych spódnic, w sklepach Mohito niebawem będziemy mogły kupić parki, ramoneski oraz warstwowe sukienki. Uwagę zwracają przezroczyste wstawki, motywy roślinne oraz hafty. Nie zabrakło luźniejszych, oversize’owych krojów oraz klasycznych koszul, które zyskały nowoczesnego charakteru dzięki stylizacji Darii Biedrzyckiej. Marka stworzyła także kolekcję dodatków, w skład której wchodzą welurowe szpilki oraz torebki na łańcuszkach, wzorowane na najpopularniejszych modelach pochodzących prosto ze światowych domów mody.

10 rzeczy Magdaleny Jasek

Mada Jasek wypada w sesji Mohito bardzo świeżo i dziewczęco, także dzięki świetlistemu makijażowi (to zasługa Anny Stykały) oraz delikatnie rozwianej fryzurze eksponującej jej pełne blasku, charakterystyczne rude włosy (Gor Duryan/D’vision). Czekamy na kolejne tak udane projekty z udziałem Magdy i polskich marek.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Wiosenne nowości z polską metką

SOLAR

KOMBINEZON
399 ZŁ

SOLAR

KOLCZYKI
149 ZŁ

MMC

MARYNARKA
900 ZŁ

MMC

MARYNARKA
1500 ZŁ

MISBHV

BLUZA
869 zł

MALLY & CO.

SUKIENKA
1390 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.