Kampania „6-ty Zmysł Projektanta”: Whirlpool poszerza grono swoich ambasadorów

W czerwcu marka Whirlpool postanowiła zorganizować spotkanie ambasadorów oraz partnerów, podczas którego zaprosiła do współpracy nowych, zdolnych projektantów.  to finaliści konkursu Fashion Designer Awards, którzy tym samym dołączyli do akcji „6-ty Zmysł Projektanta”.

Whirpool jako pomysłodawca akcji „6-ty Zmysł Projektanta postawił sobie za zadanie opracowanie kampanii, która będzie łączyła najnowsze technologie z modą. Do współpracy zaprosił dwie polskie marki – Michał Szulc i BizuuJuż od dwóch lat ich wspólnym celem jest pokazanie, jak sektorwydawałoby się niezwiązany z modąmoże wspierać marki odzieżowe i sprawić, że wysokiej jakości tkaninyw które inwestujemypozostaną trwałe jak najdłużej. „Staramy się odczarować obraz niezbyt ciekawego AGD, tak, aby wspierać modę, która codziennie jest z nami” – powiedziała przy powitaniu wszystkich gości Monika Żyluk, specjalista ds. Marketingu Whirlpool. „Wszyscy wspólnie tworzymy też magazyn, w którym opowiadamy o modzie, tkaninach i ich właściwej pielęgnacji” – dodała.

Przy wielkim stole Akademii Gotowania Whirlpool, zlokalizowanej w warszawskiej przestrzeni kultury i biznesu – Soho Factoryzasiedliprzedstawiciele marki Whirlpool oraz reprezentującej ich agencji, a także ambasadorzy projektu – Michał Szulc, Zuza Wachowiak (Bizuu), Kamila Szczawińska oraz Kamil Pawelski (Ekskluzywny Menel). Teraz do tego grona dołączyli także młodzi projektanci, którzy zdobyli trzy pierwsze miejsca w konkursie Fashion Designer Awards – Dominika SyczyńskaDastin Poraziński oraz Sophie Kula. Według jurorów to oni najlepiej zinterpretowali motyw przewodni konkursu „Tribute to Colours”. Towarzyszyła im pomysłodawczyni i organizatorka konkursu – Joanna Sokołowska-Pronobis. Współpraca przy projekcie „6-ty Zmysł Projektanta” to jeden z elementów wygranej, ale także niezwykła okazja do zaprezentowania materiałów, z których zwykle szyją swoje projekty. 

Dzięki Michałowi Szulcowi i Zuzannie Wachowiak dowiedzieliśmy się, jak mariaż mody z wysokiej półki i nowych technologii może wpływać na pielęgnację naszych ubrań oraz decyzje zakupowe. „Zawsze staram się projektować ubrania uniwersalne, które wygrają wyścig z czasem. Niezwykle ważna jest dla mnie jakość wykorzystywanych surowców” – podkreślił Michał Szulc. Dodał, że to, jak pierzemy ubraniajest ważne, jeśli stanowią one inwestycje i wcale nie jest to banalna kwestia)Zuzanna Wachowiak dodała, że pralka Supreme Care jest stałym elementem wyposażenia pracowni marki. „Bizuu utożsamiane jest z najwyższą jakością tkanin sprowadzanych z całego świata, dlatego ich pranie musi być przez nas osobiście przetestowane” – dodała projektantka. Dodatkowymi wrażeniami podzielili się Kamila Szczawińska i Kamil Pawelski. Modelka i prowadząca bloga MyFitInsprations, ze względu na swój aktywny styl życia, ceni przede wszystkim wygodę i wybór miękkich materiałów, dlatego współpraca z Whirlpool jest dla niej okazją do dzielenia się kolejnymi doświadczeniami. Kamil podkreślał natomiast, że chce łamać stereotypy faceta, który nie umie dobrze obsługiwać pralki oraz odpowiednio dbać o swoją garderobę. 

Dominika SyczyńskaSophie KulaDastin Poraziński będą mieli nowe zadanie do wykonania w ramach współpracy marką Whirlpool. Ich projekty zobaczymy w zupełnie nowej odsłonie oraz bliżej poznamy tekstyliajakich używają w swojej pracy. Fashion Post jako patron medialny projektu „6-ty Zmysł Projektanta” będzie na bieżąco informował o ich poczynaniach. 

Jako portal, który obserwuje i relacjonuje wydarzenia związane z polską modą, jesteśmy zawsze tam, gdzie moda i nowe technologie nawiązują długofalowe współprace, wspierają własną działalność oraz promują edukację w zakresie dbałości o tkaniny – dokładnie tak, jama to miejsce w przypadku kampanii „6-ty Zmysł Projektanta” Whirlpool.

ZobaczSchowaj komentarze

Joanna Organiściak: potrzebuję nieustannego kontaktu ze sztuką

Jej przygoda z moda zaczęła się od nauki w Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Pomysł ten zrodził się cztery lata temu zupełnie spontanicznie. Dla Joanny Organiściak uczelnia miała być pewnego rodzaju odskocznią od codzienności, a także miała na celu dostarczyć zupełnie nowych wrażeń. Decyzja ta jednak okazała się początkiem nowej przygody pełnej sukcesów. Poznajcie kolejną bohaterkę cyklu „Obserwowani”.


Pomysł rozpoczęcia nauki w SAPU narodził się spontanicznie. Szkoła miała być moją pewnego rodzaju artystyczną odskocznią, której zadaniem było dostarczyć zupełnie nowych wrażeń. Joanna Organiściak obroniła kolekcję dyplomową zatytułowaną „Identity”, jednak już w czasie pracy nad nią zastanawiała się czy nie powinna wrócić do wyuczonego zawodu farmaceuty. Wątpliwości szybko zostały rozwiane, ponieważ świeżo upieczona absolwentka, już w czasie Cracow Fashion Week 2015, otrzymała wiele wyróżnień: m.in. od Łukasza Jemioła czy Hush Warsaw, natomiast Rada Wysokich Krawców doceniła ją za kreatywność i wizjonerstwo. To był pierwszy moment, gdy projektantka pomyślała, że warto zająć się modą zawodową.

Sukcesy te zmobilizowały Joannę do dalszego projektowania oraz dokończenia opracowania technologii produkcji ręcznej jej autorskiego obuwia. Udany debiut zachęcił ją do wzięcia udziału w kolejnych konkursach, gdzie  otrzymała nagrody oraz wyróżnienia: Srebrną Pętelkę Międzynarodowych Targów Poznańskich, wyróżnienie Silesia Fashion Day oraz zaproszenie na mediolański tydzień mody. Zwieńczeniem pasma sukcesów była główna nagroda w konkursie Złota Nitka 2015. “To wydarzenie przekroczyło moje najśmielsze oczekiwania i ostatecznie przekonało mnie, że idę właściwą drogą. Zapisanie się w historii konkursu w tak znamienity sposób było zwieńczeniem ogromu pracy, jaki włożyłam w przygotowanie kolekcji, ale też dobitną odpowiedzią na nurtujące mnie wcześniej wątpliwości. Wszystkie znaki na ziemi i niebie mówiły: <to jest to>. Gdy czołowy polski dziennikarz mody, Michał Zaczyński, podsumowując 2015 rok, określił mnie nadzieją i jedną z najciekawszych debiutantek – wszystko było już oczywiste. Cały rok 2015 był kluczowy i udowodnił mi, że jestem… artystką” – opowiada Joanna.

Z tego powodu uważa, że konkursy są najlepszym sposobem, żeby sprawdzić siebie, zobaczyć jak wygląda świat mody oraz poznać opinie innych na temat tworzonych projektów. “Tylko w ten sposób, czyli konfrontując naszą wizję mody z innymi i poddając ją ocenie innych, jesteśmy w stanie w ogóle wiedzieć coś na temat swojej twórczości” – dodaje projektantka. Uważa jednocześnie, że bez wykształcenia kierunkowego ciężko byłoby jej projektować, ponieważ nigdy wcześniej nie rysowała. Cieszy się jednak, że rysunek nie jest jedyną formą zapisu projektu. Na zajęciach z prof. Karwackim dowiedziała się, że jej najmocniejszą stroną jest obraz abstrakcyjny, podczas tworzenia którego działa intuicyjnie, puszcza wodze fantazji i skupia się na przekazie. Dlatego to kolaż stał się jej ulubionym sposobem rozpoczęcia pracy nad kolekcją.

 

Docenia fakt, że ludziom podobają się jej projekty, kupują je i noszą. W swojej pracy artystycznej najbardziej lubi sam etap szukania inspiracji oraz tworzenia. Nigdy nie wie, co w rezultacie zainspiruje ją w kolejnych kolekcjach – może to być gest, dźwięk, skrawek papieru, ciekawa architektura, muzyka, wydarzenie z przeszłości lub odbyta podróż. Jednocześnie stara się być otwarta na współpracę z innymi ludźmi. “To właśnie umiejętność współpracy z innymi, zaufanie do cudzych umiejętności oraz wiara w zaangażowanie decydują, czy marka będzie się rozwijać” – podkreśla Joanna. “W moim przypadku czający się gdzieś perfekcjonizm sprawia, że myślę, że ja wszystkim zajmę się najlepiej. Jest to dla mnie lekcja pokory i nauka w delegowaniu zadań” – opowiada o swojej pracy. Marzy o tym, aby w przyszłości mieć szansę pracy z Peterem Lindbergh’iem i Ellen von Unwerth, ze względu na emocje jakie wywołują ich pracę.

Zapytana o inne zainteresowania zdradza, że każdą wolną chwilę wykorzystuje na czytanie. Bardzo lubi mrocznego Stephena Kinga, ale interesuję się również historią. Uwielbia też filmy kostiumowe, które zawsze oprócz wątków historycznych są wielką ucztą wizualną. “Projektowanie kostiumów teatralnych, czy filmowych byłoby dla mnie ekscytujące. Chciałabym w przyszłość realizować też projekty z pogranicza mody i medycyny – byłoby to doskonałe połączenie mojego zamiłowania do sztuki i designu oraz wykształcenia” – zdradza swoje plany absolwentka SAPU. Nieustannie opracowuje projekty butów, w których stara się łączyć ciekawe wzornictwo z solidnym wykonaniem.

Joanna Organiściak chciałaby, aby powrócił dawny szacunek do ubrań. Jej zdaniem moda powinna nieść za sobą pewne wartości, a nie tylko stanowić wielką machinę marketingową. “Pragnę, aby powróciło zamiłowanie do kunsztu krawieckiego, aby rosła świadomość konsumentów na temat mechanizmów sprzedaży, którym bezmyślnie ulegamy. Jednak moim największym zawodowym marzeniem jest pozostanie niezależnym projektantem – wolność ma dla mnie największe znaczenie, zamierzam zawsze iść swoją drogą. W pogoni za wykreowaniem swojego wizerunku, nie zapomnijmy wykreować swojego życia!” – podsumowuje.

ZobaczSchowaj komentarze

Fashion Post prezentuje trendy na wiosnę 2017: kratka vichy

TOPSHOP

BOTKI
OK. 450 ZŁ

TOPSHOP

SPÓDNICA
ok. 200 zł

TOPSHOP

BLUZKA
ok. 150 zł

ZARA

KOSZULA
139,90 ZŁ

ZARA

DŻINSY
139,90 ZŁ

ZARA

SPODNIE
139 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.