URODA

Oto debiutancka kampania kosmetycznej linii Rihanny – Fenty Beauty

04.09.2017 Michalina Murawska

Oto debiutancka kampania kosmetycznej linii Rihanny – Fenty Beauty

Długo barbadoska piękność kazała nam czekać na swoją autorską kolekcję kosmetyków do makijażu. To, jakie kosmetyki znajdą się w sprzedaży było wielką niewiadomą aż do dziś, kiedy to na Instagramie @fentybeuty ukazało się kilka zdjęć produktów oraz klip promujący nową linię.

 Klip okazał się być czymś więcej niż tylko reklamą produktów do makijażu i inauguracją pierwszego przedsięwzięcia kosmetycznego gwiazdy. To przede wszystkim celebracja różnorodności. Nie jest sekretem, że przemysł kosmetyczny często krytykowany jest za dyskryminację rasową i preferowanie białych modelek pomimo faktu, że w samych Stanach aż 35 procent kobiet jest kolorowa. Firmy kosmetyczne nie produkują także odcieni wystarczająco głębokich, aby ciemnoskóre kobiety mogły uzyskać ciemniejsze odcienie skóry.

Rihanna postanowiła to zmienić i do reklamy zaangażowała modelki o różnych narodowościach i odcieniach skóry. Zobaczymy tam m.in modelki czarne, Azjatki, Latynoski czy Arabki. Biorąca udział w kampanii Leomie Anderson, która wielokrotnie podkreślała, że  niewystarczające wielu artystów zajmujących się makijażem potrafi prawidłowo pracować z ciemniejszą skórą teraz ma nadzieję, że to się zmieni. Fenty Beauty chlubi się tym, że kreuje „nowe pokoleniem piękna”. W kampanii zobaczymy 15 modelek w tym Palomę Elsesser, Duckie Thot, Slick Woods czy Halimę Aden. Wszystkie malują sobie w niej usta różnymi odcieniami szminek, co oznaczać może tylko jedno:  odcieni będzie przynajmniej 15 i każda kobieta bez względu na kolor skóry znajdzie właściwy dla siebie. Film jest miłą odmianą, bo różni się od klasycznych kampanii z branży beauty.

Choć wielka amerykańska premiera zaplanowana jest na 8 września, nam przyjdzie pewnie trochę na nią poczekać – do tej pory nie pojawiły się informacje dotyczące wejścia Fenty Beauty na polski rynek.