Joanna Klimas o kolekcji dla Gino Rossi [WYWIAD]

Jedna z najbardziej znanych polskich projektantek i postać, która od lat 90. kształtuje współczesną, polską modę. Nazywana „pierwszą damą minimalizmu”, Joanna Klimas prowadzenie autorskiej marki postanowiła ostatnio rozszerzyć o limitowaną kolekcję skórzanych toreb powstałych we współpracy z marką Gino Rossi. O tym, jak doszło do spotkania tych dwóch, modowych światów i jak wyglądał proces powstawania kolekcji, zapytaliśmy niedawno samą projektantkę.

Jak doszło do pani współpracy z Gino Rossi?
Spotkały się dwie marki, które do tej pory ze sobą nie pracowały: Gino Rossi i Klimas i po jednej czy może dwóch rozmowach, okazało się, że obie są zainteresowane kreacją wspólnej kolekcji. Propozycję współpracy przyjęłam z wielką radością. Lubię nowe wyzwania i uczenie się nowych rzeczy.

Jak wyglądał proces powstawania kolekcji?
Klasycznie i właściwie zwyczajnie. Sam proces jest tym, co kocham najbardziej. Kocham to słowo: „proces”, „proces powstawania kolekcji”. Oczywiście, najpierw musiałam wykonać tzw. research. Kiedy chcesz zrobić coś nowego, to musisz wiedzieć, co pokazali inni. Trendy po prostu trzeba znać. Warto także uważać, żeby nie zaproponować projektu, który już funkcjonuje na rynku dokładnie tak, jak to sobie wymyśliłaś. Obejrzałam więc wszystkie możliwe torby, po czym o nich zapomniałam i ruszyłam na poszukiwanie materiałów do kolekcji, czyli po prostu skór. Oczywiście ruszyliśmy razem z zespołem Gino Rossi. Na każdym etapie produkcji, decyzje podejmowaliśmy wspólnie.

Nie jestem fanką rysunków jako sposobu przekazywania swoich wyobrażeń o tym, jak mają wyglądać poszczególne modele i cała kolekcja. Oczywiście rysuję, ale cała praca odbywa się w kontakcie z materią, konkretnymi formami, rodzajami skór, ich grubościami. W moim atelier to jest manekin i tkanina. W wypadku toreb zaczęłam od obejrzenia dotychczasowych modeli firmy Gino Rossi. Chciałam widzieć jak do tej pory zespół pracował nad kolekcjami i jakich używał technologii. Zwłaszcza technologia jest dla mnie ważna. Można pewne rzeczy narysować, można nawet pokazać dokładnie zdjęcie konkretnej torby, ale to konstruktor i technolog „opowiedzą” tę torbę tak, jak oni uważają. Temat klejonki, szwów, sposobu wykończenia skóry to są tematy „wagi państwowej” (śmiech). Jako projektantka uczestniczę w każdym procesie poszukiwania odpowiedniej technologii dla oddania idei, jaką miałam w głowie. Krótko mówiąc, niezbędne i oczywiste były wizyty w Elblągu, gdzie znajduje się zarówno wzorcownia jak i produkcja toreb Gino Rossi.

Często określa się panią mianem „królowej polskiego minimalizmu”. Czy echo tej estetyki pobrzmiewa również w tej kolekcji?
Już sama nie wiem, czy lubię jeszcze to określenie. Kiedy odkrywałam minimalizm dla siebie i dla Polek, to były inne czasy, a przede wszystkim ten termin niósł ze sobą zupełnie inne znaczenie. Mam wrażenie, że dzisiaj minimalizm kojarzy się, z szarością, brakiem koloru, niezbyt wyszukaną prostotą, a czasem wręcz prostactwem i banalnością form, słabymi tkaninami. W takim to sensie nie czuję się minimalistką. Mam nadzieję, że moje kolekcje autorskie nie odpowiadają temu opisowi. Używam kolorów, bardzo różnych tkanin, w tym takich jak koronki, a nawet cekiny. To, co jest niezmienne, to dbałość o formę, detal i jakość. Nie wiem, czy to jest minimalizm. To są moje zasady. W ten sposób myślałam również o kolekcji dla Gino. Szukałam wyważonych form, z inspiracją w klasyce. Kiedy udało nam się już do nich dotrzeć, pracowałam nad detalami. Wiedziałam, że torba powinna mieć zdobienia i długo szukałam na nie pomysłu. Miały być wyraźne, ale także subtelne. Znalazłam wspólny mianownik, dla całej kolekcji, którym były wybrzuszenia, tworzące rodzaj ozdoby.

Plus ogromna waga przywiązana do jakości. Niektóre modele były przeszywane wielokrotnie, aż dotarliśmy do tej właściwej formy i jakości. W tym sensie, Klimas wybrzmiewa w tej kolekcji bardzo wyraźnie.

Czy tworząc tę kolekcję miała pani określone wyobrażenie kobiety, która będzie ją nosić? Czy są to bardziej uniwersalne propozycje?
Oczywiście. Doskonale wiem, kim jest klientka Gino Rossi. Mam nadzieję, że ta kolekcja zostanie przez nią doceniona. Z drugiej strony jestem przekonana, że koncepcja zaproponowana przeze mnie jest bardzo uniwersalna. To, że twarzami kolekcji jestem ja i moja córka Natalia, jest tego wyraźnym znakiem. Mam nadzieję, że dzięki moim torebkom do sklepu Gino Rossi zajrzą także klientki, które nieczęsto tu zaglądały.

Jakie plany ma pani w tej chwili w stosunku do swojej autorskiej marki?
To za poważne pytanie, żeby odpowiedzieć na nie kilkoma zdaniami. To duży temat. Jestem właśnie w bardzo interesującym procesie poszukiwań i zmian.

ZobaczSchowaj komentarze

Świat sztuki w biżuterii rett frem

Marka rett frem kojarzy się głównie z minimalistyczną, subtelną biżuterią, jednak każda seria kryje za sobą odrębną historię i wyróżnia się niesamowitą oryginalnością. Poznajcie dwie najnowsze kolekcje– ”art” i ”być dziełem sztuki”, które pokażą nie tylko świeże podejście marki do projektowania biżuterii z poszanowaniem dla klasyki, ale także udowodnią, że to my sami możemy stać się dziełem sztuki.

Świat sztuki w biżuterii rett frem
3c0098_df99e548ea5d4e3c917cd4be5611527e~mv2_d_7777_5472_s_4_2

Najnowsza seria ”art”, jak sama nazwa wskazuje, w pełni została poświęcona sztuce. Kolekcja składa się z miękkich kształtów, przypominających organiczne formy z obrazów oraz rzeźby Alexandra Caldera. Seria promuje świeże podejście do projektowania biżuterii, równocześnie nie zapominając o ponadczasowej klasyce. Kolczyki XXL, kolczyki asymetryczne czy tradycyjne wisiorki to tylko mała zajawka tego, czego możemy się spodziewać w nadchodzącej kolekcji. Dodatkowo, marka wychodzi naprzeciw osobom, które nad wszystko cenią sobie kreatywność i umożliwia tworzenie swojego własnego kompletu kolczyków, dzięki łączeniu kilku modeli.  Co więcej, możemy także skorzystać z opcji personalizacji gotowych już modeli, dzięki czemu każdy klient będzie mógł aktywnie wziąć udział w procesie tworzenia.

Rett frem zapewnia, że biżuteria nie jest dla nich tylko dodatkiem do stroju. Jak twierdzą jest to cały szereg znaczeń, wspomnień i inspiracji, a także próba stworzenia czegoś ponadczasowego. Kolekcja ”art” to także coś więcej: barwy i formy nawiązują do inspiracji, a każdy model nosi nazwę Untitled No.– co ma odniesienie do najczęściej pojawiających się tytułów w sztuce, czyli ”bez tytułu”. Co więcej, aby dopełnić kolekcję, Anna Rzymyszkiewicz stworzyła specjalne ilustracje, które mają pojawiać się na stronie oraz ulotkach dołączanych do każdego zamówienia.

Jeśli chodzi o serię „ być dziełem sztuki” wykonaną przez Karolinę Hanulak, ma ona sprawić, że naturalne kształty ciała zostaną podkreślone w dość odważny sposób, aby pokazać swój sprzeciw wobec wyidealizowanego piękna. Delikatna biżuteria rett frem zestawiona z falującymi materiałami ma udowadniać, że to my sami możemy stać się dziełem sztuki.

Jeżeli jesteście ciekawi tego niezwykłego połączenia subtelności z kreatywnością, koniecznie odwiedźcie stronę marki po więcej: www.rettfrem.pl

ZobaczSchowaj komentarze

Hity na jesień-zimę 2017: beret

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

BLOOMINGDALES

BERET
1330 ZŁ

SACRED HAWK

BERET
OK. 100 ZŁ

MIU MIU

BERET
OK. 960 ZŁ

GUCCI

BERET
OK. 800 ZŁ
Moda w Fashion Post to nie tylko powierzchowne potraktowanie wyświechtanych trendów. U nas znajdziecie najświeższe wiadomości z branży – zarówno te dotyczące znanych projektantów, jak i fotografów, stylistów i redaktorek mody. Obserwujemy polskie i zagraniczne gwiazdy, modelki i blogerki oraz analizujemy ewolucję ich stylu. Zbieramy opinie ekspertów, publikujemy kontrowersyjne felietony i nie boimy się wyrażać naszych poglądów. Jesteśmy na bieżąco z pokazami mody i na ich podstawie przewidujemy trendy. Na koniec podpowiadamy, dokąd pójść na zakupy, by wyglądać modnie. Nasze rekomendacje nie ograniczają się do sieciówek jak Zara czy H&M – wspieramy też młodych polskich projektantów i niszowe marki, które naszym zdaniem zasługują na uwagę. Do mody podchodzimy poważnie, ale mamy do niej dystans – czego i wam życzymy.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.