Jay Jankowska: „Najważniejsza jest miła atmosfera pracy, to od niej zależy, jak czuję się na sesji i jak łatwo mi wczuć się w zamysł fotografa.” [WYWIAD]

Podczas tygodni mody wiosna-lato 2018 poszła w aż 27 pokazach. Współpracowała z największymi domami mody na świecie, jak Dior, Valentino, Calvin Klein czy Dries Van Noten. Jay Jankowska to wschodząca gwiazda polskiego modelingu, która szturmem zdobywa zarówno zagraniczny jak i rodzimy rynek mody. W rozmowie z nami, Jay zdradziła jakie triki urodowe podpatrzyła za kulisami wybiegów oraz czym nasza, polska branża różni się od wielkiego świata mody.

Wiele modelek w dzisiejszych realizuje się w innych dziedzinach, np. Karlie Kloss, która zdecydowała się pójść na studia informatyczne. Czy w twoim życiu też jest coś w czym spełniasz się albo chciałabyś zacząć poza modelingiem?
W wieku siedemnastu lat mam jeszcze tę możliwość, że mogę skupiać się na kilku hobby, jednocześnie tworząc sobie potencjalne ścieżki życiowe. Jedną z nich jest rysunek – tworzę, od kiedy złapałam pierwszą kredkę w dłoń. Do tej pory samodzielnie opanowałam już sporo technik, jednak najbardziej interesuję się projektowaniem tatuaży.

Wiele czasu spędzasz za kulisami pokazów mody, a więc masz okazję pracować z najlepszymi makijażystami na świecie. Podpatrzyłaś jakieś triki, które sama zaczęłaś stosować i mogłabyś je polecić?
To prawda – możliwość współpracowania z takimi legendami makijażu, jak Pat McGrath, jest bardzo kształcąca. Choć na co dzień preferuję odpoczynek twarzy od make-upu, zawsze pamiętam o jej odżywieniu. Team Pat w tym celu zawsze używa produktów z apteki, takich jak Embryolisse na twarz, czy Homeoplasmine na usta. Ewentualnie nadaję moim oczom charakteru poprzez brązową mascarę i delikatną kreskę.

Jay w kampanii Vera Wang bridal 

Praca modelki to nie tylko sesje zdjęciowe i wybiegi, ale ciągła praca nad sylwetką. Jak dbasz o swoją – masz sprawdzone treningi lub dietetyczne przepisy?
Zostałam obdarzona naturalną szczupłością, jednak by utrzymać jeden wymiar, ułatwieniem jest dbałość o spożywane wartości odżywcze. Korzystam z wygodnej aplikacji, gdzie kliknięciem wpisuję to, co jem. Dzięki temu mogę próbować potraw z całego świata, utrzymując dobrą sylwetkę.

Pojawiłaś się w kilku kampaniach wielkich marek (Valentino czy Vera Wang) oraz polskiej Loft 37. Zauważyłaś jakąś różnicę w tym jak realizuje się sesje wizerunkowe na naszym, rodzimym rynku oraz za granicą?
Zespoły, z którymi pracuję za granicą i w Polsce, łączy ta sama dbałość o szczegóły i chęć stworzenia czegoś dobrego. Najważniejsza jest miła atmosfera pracy – to od niej zależy, jak czuję się na sesji i jak łatwo mi wczuć się w zamysł fotografa.

Jay w kampanii Loft 37 

Coraz więcej modelek wypowiada się na temat warunków trwających podczas castingów, narzucanych nierealnych standardów oraz niestosownego zachowania ze strony osób wyższych rangą. Czy spotkałaś się kiedykolwiek z czymś takim?
Nigdy nie poczułam się źle po spotkaniu z jakimkolwiek człowiekiem z branży, co nie oznacza, że nie spotkałam się z przykrościami. W pracy, która polega głównie na castingach i stawaniu twarzą w twarz z oczekiwaniami innych wobec nas, ciężko pozostać pozytywnym 24/7. Okres tygodni mody potrafi dać w kość każdej osobie biorącej w nim udział – od modelek, przez fryzjerki i makijażystki, po casting directorów. Gdy więc widzę czyjeś krzywe spojrzenie, słyszę podniesiony głos czy spędzam kolejną godzinę na olbrzymim castingu, staram się do tego zdystansować i spojrzeć przez szkiełko, że wszyscy pracujemy równie ciężko.

ZobaczSchowaj komentarze

Maria Sadowska i Julia Pietrucha nowymi ambasadorkami marki Tatuum

Marka Tatuum w tym sezonie stawia na kobiecość w naturalnym wydaniu, ale nie pozbawionej pewności siebie. Dlatego do współpracy zaprosił dwie wyjątkowe kobiety. Ambasadorkami najnowszej, wiosennej kolekcji zostały dwie rozśpiewane artystki zostały twarzami kolekcji, ale także stworzyły dla marki, dwie mini kolekcje. Zobaczcie efekty!

Maria Sadowska i Julia Pietrucha nowymi ambasadorkami marki Tatuum

Filozofia polskiej marki opiera się na takich wartościach jak – kobiecość, naturalność, wygoda, ponadczasowość oraz jakość. Kolekcja na sezon wiosna-lato swoim charakterem będzie przypominać nam o ciepłych krajach, piaszczystych plażach i beztroskim czasie wolnym. Wszystko to dzięki wykorzystaniu takich tkanin jak len, gotowana wełna czy lekka bawełna. W propozycjach marki odnajdziemy charakterystyczne proste kroje, ale również nowe architektoniczne detale widoczne na bomberkach czy parkach. Nie zabraknie takich elementów jak klasycznych trenczy, ołówkowych spódnic czy garniturów w męski stylu. Kolorami, które będą dominować są niezwykle modne odcienie pastelowe, jak blady niebieski czy pudrowy róż, ale również nasycony turkus czy koral.

Ambasadorkami zostały dwie świadome siebie, swojej kobiecości i stylu artystki. Muzyk oraz reżyserka Maria Sadowska oraz piosenkarka i autorka tekstów Julia Pietrucha. Marysia jest bezkompromisowa i zawsze wybiera drogę pod prąd i idealnie wpisała się w filozofię marki. Zaprojektowaną przez nią kolekcja, Maria Sadowska x Tatuum, charakteryzują mocne kolory. Julia, dzięki swoim podróżom stawia czoła przeciwnością losu, wychodzi również z ram narzucanych w showbiznesie, co tylko podkreśla jej naturalność oraz szczerość. Charakterystyczne dla jej kolekcji Julia Pietrucha x Tatuum są więc idealny w podroży materiał lnu oraz desenie z motywem liści.

Kolekcja Tatuum na nadchodzący sezon idealnie odzwierciedla współczesną kobietę – aktywną oraz spełnioną. Ubrania są już dostępne w sklepach marki!

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności