Jacek Kołodziejski

Tym razem na naszych 5 pytań odpowiada Jacek Kołodziejski, czyli fotograf, który z wielkim powodzeniem łączy komercję, zwłaszcza reklamę ze sztuką. Studiował na Wydziale Komunikacji Multimedialnej na ASP w Poznaniu oraz film i fotografię w Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania w Łodzi. Często współpracuje z magazynami, m.in. „Malemanem”. Jego fotografie pojawiają się na okładkach i plakatach filmowych („Miasto 44″). Chętnie tworzy jako portrecista. Jego sesja z Dorotą Masłowską promowała projekt Mister D. Zdjęcia Kołodziejskiego wystawiano na międzynarodowych wystawach, m.in. International Festival of Photography w Arles, Tec-TeceExhibition w Arles, Miesiąc Fotografii w Bratysławie.

1. Gdzie leży granica między fotografią komercyjną a artystyczną?
Myślę, że tam gdzie moja fotografia. Często dowiaduję się od krytyków, że jestem zbyt komercyjny, a od środowiska związanego z magazynami czy bardziej komercyjnego, że jestem zbyt artystyczny. W Polsce jest duża próżnia, którą można spokojnie wypełnić. Dookoła nas komercja i sztuka swobodnie się przenikają i wzajemnie nie wykluczają, ale artyści w Polsce muszą czasami składać obietnicę, że nie zajmują się działaniami komercyjnymi. To naprawdę jest zabawne.

2. Jaki jest proces powstawania twojego zdjęcia (od pomysłu do realizacji)?
Myślę, że czasami jest męczący, bo wymagam od siebie zawsze bardzo dużo. Czasami mały niuans, który nie jest zauważalny dla innych, może doprowadzić mnie do szału. Realizacja to  zgrana ekipa, która jest w stanie zrozumieć mój pomysł, a to jest bardzo ważne.

3. Czy można cię nazwać fotografem modowym?
Tutaj wracamy do pytania pierwszego. Bo nie umiem jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Oczywiście moda mnie bardzo interesuje i śledzę wszystko to, co powstaje, w szczególności na granicy sztuki. Nie przepadam za ogólnym mainstreamem, bo tam wkrada się codzienność, która często jest nudna. Nie robię też zdjęć dla takich magazynów jak „Viva” itp., ponieważ  zupełnie mnie to nie interesuje. Szukam magazynów, które są bardziej otwarte i więcej eksperymentują. Modę traktuję jako element, który świetnie dopełnia moje pomysły.

4. Dlaczego klasyczna motoryzacja?
Klasyczna motoryzacja to jest antidotum na głowę przegrzaną dziwnymi pomysłami. Wracając do mody, chodzę w koszuli uszytej u krawca. Jak kupuję spodnie zawsze je poprawiam, a buty ręcznie robione to mój fetysz. To jest pewien porządek pomiędzy moim życiem a tym, co robię. Klasyczne samochody do tego świetnie relaksują. Poza tym nie znoszę współczesnej motoryzacji, ponieważ mam wrażenie, że jeżdżenie np. golfem czy jakimś innym współczesnym samochodem to jest jak pójście na przyjęcie w polarze z bazaru. Jest może ciepły i wygodny, ale po prostu okropny.

5. Jakie masz plany na najbliższą przyszłość?
Kupić jakieś klasyczne ferrari i zostać najlepszym fotografem na świecie. Myślę, że jest to interesująca perspektywa!

 

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 16-22.10.2017

Kolejny tydzień za nami. Jakich emocji dostarczył nam tym razem świat mody, kultury i show biznesu? Oprócz niestety cały czas obecnego zgorszenia wywołanego przez „Weinstein Gate”, było jednak sporo ekscytacji, pozytywnych zaskoczeń, a także wiary w to, że są jeszcze w Hollywood pary, które chcą i potrafią zachować prywatność. Oto wszystko, co musicie wiedzieć!

Bershka rusza na podbój USA

Tą wiadomością od kilku dni żyją wszystkie amerykańskie portale, od „Seventeen” i „Teen Vogue’a”, po „Fashionistę”, które Bershką nazywają „drugą i jeszcze tańszą Zarą”. Doskonale znana w naszym kraju marka z portfolio Inditexu debiutuje za oceanem i kontynuuje w ten sposób swoją międzynarodową ekspansję. Robi to jednak metodą małych kroków: w celu sprawdzenia, czy wśród amerykańskich nastolatków istnieje jeszcze nisza, jaką Bershka mogłaby zapełnić, przez 3 miesiące na nowojorskim Soho otwarty będzie gigantyczny pop-up shop celebrujący otwarcie amerykańskiego sklepu internetowego.

Karlie Kloss będzie miała własny talk-show

Modelka, która powróci w tym roku na wybieg Victoria’s Secret został gospodynią nowego programu emitowanego przez stację Freeform. Talk show będzie nosił tytuł „Movie night with Karlie Kloss” i, jak sama nazwa wskazuje, będzie polegał na wspólnym oglądaniu filmów przez Kloss i jej gości. Już teraz wiadomo, że wśród tych ostatnich zobaczymy m.in. Jourdann Dunn, Ashley Graham i Kendall Jenner.

Leonardo DiCaprio wyprodukuje serial z gatunku dramatu kryminalnego

Należąca do aktora firma producencka Appian Way Poroduction pracuje nad swoim debiutanckim serialem dramatycznym, który już niedługo ma wyemitować stacja ABC. Ma on być amerykańską wersją fińskiej produkcji „Black Widows”, której fabuła kręci się wokół trzech kobiet uwięzionych w toksycznych i pełnych przemocy małżeństwach, które wpadają w „spiralę życia i śmierci” po tym, jak ich pracujący w jednej firmie agresywni mężowie giną w tym samym momencie.

Alicia Vikander i Michael Fassbender wzięli ślub

Jedna z piękniejszych i z pewnością najbardziej pilnujących swojej prywatności par Hollywood poznała się na planie filmu „Światło między oceanami”, będącego adaptacją powieści M.L. Stedman. Skromna i prywatna ceremonia odbyła się na Ibizie, a panna młoda zachwycała wszystkich naturalną i niemal pozbawioną makijażu cerą i… prostą, lnianą sukienką, o której większość gwiazd zapewne nie pomyślałoby jako o ślubnej kreacji. Szanujemy to!

#gownstory⠀ Last weekend, Ibiza, actress @aliciavikander_official got married in a very casual @zimmermann bohemian style cotton dress with ivory lace. Perfect for her eco-friendly wedding!! 😉⠀ ⠀ #histoirederobe⠀ Le weekend dernier, Ibiza, l’actrice @aliciavikander_official s’est mariée dans une simple robe de coton et de dentelle ivoire, de style bohémien et très décontractée par @zimmermann. Parfaite pour ce mariage au thème écolo !! 😉⠀ ⠀ 📸 Splash⠀ ⠀ #aliciavikander #zimmermann #bohemianstyle #bohemiandress #robeboheme #mariagepeople #mariagedestar#weddingdresses#dress#dresses#mariage#mariageinspiration#weddinginspiration#bridedresses#bridedress#bridaldress#bridaldresses#bridal#weddingbride#bellemariee#love#weddingdresses#weddinggown#gowninspiration#robedemariee#jaimemarobe#bridegown #beautiful

Post udostępniony przez Laëtitia de J’aime ma robe (@jaimemarobe)

Netflix chce wypuścić w przyszłym roku 80 (!) autorskich produkcji

Netflix skutecznie umacnia swoją pozycję lidera serwisów streamingowych. Jak ogłosił na konferencji prasowej jego dyrektor ds. contentu, Ted Sarandos, w przyszłym roku światło dzienne ujrzy aż 80  autorskich produkcji (w tym, co także zostało już potwierdzone, dwa seriale w reżyserii Agnieszki Holland i Kasi Adamek). Wśród nich znajdą się zarówno produkcje niskobudżetowe, ale też jedne z najdroższych filmów Netflixa w historii – mowa tu chociażby o filmie „Bright”, w którym główną rolę gra Will Smith i którego budżet wynosi 90 milionów dolarów. To jednak nie koniec dużych liczb. Na realizację swoich planów Netflix przeznaczy w 2018 roku od 7 do 8 miliardów dolarów – dla porównania, w 2017 roku budżet na wszystkie produkcje wynosił 6 miliardów „zielonych”.

Rajstopy za 6 tysięcy złotych? Tylko, jeśli „jest to Gucci”

Niektóre z nas za żadne skarby nie mogą przekonać się do rajstop, a by ich uniknąć, są w stanie przez całą zimę rezygnować ze spódnic i sukienek. Chciałoby się powiedzieć „been here, seen that”, bo większość z nas także faktycznie woli marznąć niż postawić na to akcesorium, szczególnie w cielistym kolorze. Najnowsza propozycja Gucci ma jednak szanse zmienić nastawienie wszystkich pesymistek. Mieniące się kryształkami rajstopy pochodzące z kolekcji wiosna-lato 2018 występują w wersji bardziej matowej i transparentnej i w obu pokryte są, z pewnością drogocennymi kryształkami. Skąd akurat takie przypuszczenie? Cóż, ich cena wynosi ponad 6 tysięcy (!) złotych, więc albo Gucci zaczyna robić z nas głupców, albo faktycznie rajstopy będą od przyszłego sezonu stanowić inwestycję (sic!) pokroju wysokiej jakości torebki.

Sesja tygodnia: Mathilde Brandi w „Harper’s Bazar Turkey” (fot. Tom Schirmacher)

Stylizacja tygodnia: Kourtney Kardashian w kurtce Stelli McCartney i spódniczce Isabel Marant

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienne trendy z F&F: moda dla mamy i córki!

F&F

Czapka
6,95 zł

F&F

Spodnie
49,99 zł

F&F

Kurtka
95,90 zł

F&F

bluzka
39,99 zł

F&F

Płaszcz
184,99 zł

F&F

Rękawiczki
69,90 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.