Jacek Kołodziejski

Tym razem na naszych 5 pytań odpowiada Jacek Kołodziejski, czyli fotograf, który z wielkim powodzeniem łączy komercję, zwłaszcza reklamę ze sztuką. Studiował na Wydziale Komunikacji Multimedialnej na ASP w Poznaniu oraz film i fotografię w Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania w Łodzi. Często współpracuje z magazynami, m.in. „Malemanem”. Jego fotografie pojawiają się na okładkach i plakatach filmowych („Miasto 44″). Chętnie tworzy jako portrecista. Jego sesja z Dorotą Masłowską promowała projekt Mister D. Zdjęcia Kołodziejskiego wystawiano na międzynarodowych wystawach, m.in. International Festival of Photography w Arles, Tec-TeceExhibition w Arles, Miesiąc Fotografii w Bratysławie.

1. Gdzie leży granica między fotografią komercyjną a artystyczną?
Myślę, że tam gdzie moja fotografia. Często dowiaduję się od krytyków, że jestem zbyt komercyjny, a od środowiska związanego z magazynami czy bardziej komercyjnego, że jestem zbyt artystyczny. W Polsce jest duża próżnia, którą można spokojnie wypełnić. Dookoła nas komercja i sztuka swobodnie się przenikają i wzajemnie nie wykluczają, ale artyści w Polsce muszą czasami składać obietnicę, że nie zajmują się działaniami komercyjnymi. To naprawdę jest zabawne.

2. Jaki jest proces powstawania twojego zdjęcia (od pomysłu do realizacji)?
Myślę, że czasami jest męczący, bo wymagam od siebie zawsze bardzo dużo. Czasami mały niuans, który nie jest zauważalny dla innych, może doprowadzić mnie do szału. Realizacja to  zgrana ekipa, która jest w stanie zrozumieć mój pomysł, a to jest bardzo ważne.

3. Czy można cię nazwać fotografem modowym?
Tutaj wracamy do pytania pierwszego. Bo nie umiem jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Oczywiście moda mnie bardzo interesuje i śledzę wszystko to, co powstaje, w szczególności na granicy sztuki. Nie przepadam za ogólnym mainstreamem, bo tam wkrada się codzienność, która często jest nudna. Nie robię też zdjęć dla takich magazynów jak „Viva” itp., ponieważ  zupełnie mnie to nie interesuje. Szukam magazynów, które są bardziej otwarte i więcej eksperymentują. Modę traktuję jako element, który świetnie dopełnia moje pomysły.

4. Dlaczego klasyczna motoryzacja?
Klasyczna motoryzacja to jest antidotum na głowę przegrzaną dziwnymi pomysłami. Wracając do mody, chodzę w koszuli uszytej u krawca. Jak kupuję spodnie zawsze je poprawiam, a buty ręcznie robione to mój fetysz. To jest pewien porządek pomiędzy moim życiem a tym, co robię. Klasyczne samochody do tego świetnie relaksują. Poza tym nie znoszę współczesnej motoryzacji, ponieważ mam wrażenie, że jeżdżenie np. golfem czy jakimś innym współczesnym samochodem to jest jak pójście na przyjęcie w polarze z bazaru. Jest może ciepły i wygodny, ale po prostu okropny.

5. Jakie masz plany na najbliższą przyszłość?
Kupić jakieś klasyczne ferrari i zostać najlepszym fotografem na świecie. Myślę, że jest to interesująca perspektywa!

 

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 18-24.09.2017

Tygodnie mody wiosna-lato 2018 w pełni, więc  to oczywiście one zdominowały w tym tygodniu wszystkie branżowe publikacje i rozmowy. Czym jednak byłby świat mody bez kuluarowych plotek wróżących zaskakujące mariaże między zdolnymi projektantami a największymi domami mody, nowych twarzy modelingu podbijających serca kreatorów czy wzbudzających zazdrość stylizacji? O wszystkich, jak co tydzień, donosimy poniżej.

Versace ostrzy sobie zęby na Kima Jonesa?

Już nie Riccardo Tisci, a Kim Jones, czyli dyrektor kreatywny męskiej odnogi Louis Vuitton, wymieniany był na początku tego tygodnia jako najpoważniejszy kandydat na objęcie sterów w Versace. Od jakiegoś czasu wiadomo, że szefująca włoskiej marce od 20 lat Donatella poszukuje świeżego talentu, który miałby jej pomóc w rewitalizacji firmy. Utalentowany Jones byłby na pewno świetnym wyborem, ale póki co, Versace będzie chyba musiało obejść się smakiem – projektant w zeszłym roku odnowił bowiem kontrakt z LV, w którym pracuje już od 2011 roku.

Kaia Gerber podbija mediolańskie wybiegi

Rok 2017 jest dla córki Cindy Crawford przełomowy – skończyła bowiem 16 lat, zdała egzamin na prawo jazdy i wreszcie została dopuszczona do chodzenia w pokazach. A branża, która z oczywistych powodów miała na nią oko już od dłuższego czasu, od razu wyraziła zainteresowanie jej nieprzeciętną urodą, fizycznymi warunkami i dynamicznym chodem, o którym nie przestają rozpisywać się na Twitterze zachwyceni fani. Po udanym tygodniu mody w Nowym Jorku i Londynie, gdzie wystąpiła m.in. na pokazach Calvina Kleina, Alexandra Wanga i Burberry, obecnie robi furorę w Mediolanie. Podczas pierwszych trzech dni zdążyła pójść w pokazie Prady, Versace i Bottega Veneta oraz otworzyć pokaz Moschino i Fendi (bye, Kendall!). Czy przed nią wielka kariera? Bardzo prawdopodobne!

Robert Pattinson po raz kolejny w kampanii Dior Homme…

… i w obiektywie Karla Lagerfelda. Aktor, który został także gwiazdą jesienno-zimowego wydania magazynu „Wonderland”, powraca w roli ambasadora francuskiego domu mody już po raz czwarty. Jak sugeruje w oświadczeniu marka Dior, czarno-biała sesja wizerunkowa na wiosnę 2018 bazuje głównie na przeciwstawieniu świeżych i przeznaczonych dla młodych mężczyzn sylwetek, z ponadczasową, klasyczną panoramą Paryża, tak aby jak najlepiej obrazować połączenie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Pattinson jest także twarzą męskiego zapachu Dior Homme.

W wieku 94 lat zmarła najbogatsza kobieta na świecie

Jeśli nazwisko Lilianne Bettencourt nic wam do tej pory nie mówiło, za chwilę się to zmieni. 94-letnia dziedziczka fortuny L’Oreal (i główna udziałowczyni koncernu) oraz jednocześnie najbogatsza kobieta na świecie zmarła 21. września pozostawiając po sobie majątek w wysokości, uwaga, prawie 40 miliardów dolarów. Fortunę Bettencourt prawdopodobnie odziedziczy jej córka, urodzona w 1953 roku Francoise.

Sesja tygodnia: Małgosia Bela w „Vogue Ukraine” (fot. Chris Colls)

Stylizacja tygodnia: Christine Centenera na tygodniu mody w Mediolanie

ZobaczSchowaj komentarze

Kochamy ten look: Olivia Kijo

ALL SAINTS

KURTKA
ok. 1500 zł

ZARA

KURTKA
299,90 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zl

MANGO

SPODNIE
119,90 zł

MANGO

SPODNIE
229,90zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.