Instagram Tygodnia #5: przygoda z ilustracją mody Moniki Karpisiak

Jeśli śledzicie na bieżąco instagramowe „trendy” to na pewno nie umknęły waszej uwadze modowe ilustracje. Profile z artystycznym zacięciem w pewnym momencie zaczęły wyrastać jak grzyby po deszczu, a my dzięki temu mogliśmy zobaczyć jak wiele utalentowanych osób jest na tym świecie, również w Polsce. Jedną z nich jest Monika Karpisiak, która już jakiś czas temu zaczęła swoją przygodę z ilustracją modową. Pomimo młodego wieku, bo ma dopiero 21 lat, już teraz może pochwalić się dużymi sukcesami, a jej rysunki doceniła chociażby Kaia Gerber.

Jak zaczęła się Twoja przygoda z ilustrowaniem i dlaczego akurat mody?

Swoją przygodę z ilustrowaniem mody zaczęłam w 2014 r. Z tego co pamiętam, wtedy zetknęłam się pierwszy raz z pracami Haydena Williamsa, mistrza tej dziedziny. Można powiedzieć, że to jego prace zainspirowały mnie do stworzenia pierwszej ilustracji modowej, jaką była sylwetka Anji Rubik w sukience Eliego Saaba. Ze względu na to, że pasjonuję się modą i rysunkiem oraz to, że byłam bardzo zadowolona z efektu swojej pierwszej pracy wykonanej markerami, stwierdziłam że warto to kontynuować.

Twój opis na Instagramie mówi, że jesteś samoukiem. Z czego korzystałaś ucząc się tajników ilustracji mody?

Tak, jestem samoukiem. Nigdy nie chodziłam na żadne kursy ani zajęcia. Można powiedzieć, że smykałkę do rysowania mam w genach, gdyż mój dziadek, siostra mamy, a przede wszystkim babcia i jej siostra zawsze pięknie malowały. Myślę, że to również wpływa na moje zdolności plastyczne, jak i to, że od dzieciństwa każdą wolną chwilę poświęcam na rysowanie lub malowanie. W dużej mierze pomaga mi też Instagram. Jest mnóstwo ludzi, którzy wstawiają na swoje profile filmiki, gdzie pokazują jak uzyskać mniej więcej pożądany efekt.

Przepis na edycję ilustracji na Instagramie? Jak dobierasz zdjęcia, które wstawiasz?

Szczerze mówiąc, nie przywiązuję dużej uwagi do ogólnego wyglądu mojego profilu. Nie dodaję zdjęć według schematów lub jakiejś tematyki. Swój profil bardziej traktuję jako prywatny, na którym po prostu zamieszczam swoje prace. Co do edycji ilustracji – zrobiłam to raz za pomocą skanera oraz Painta 3D.

Co czułaś, kiedy Kaia Gerber udostępnia twój rysunek na swoim profilu? Czy jest ktoś kogo rysujesz i bardzo chciałabyś, żeby zobaczył twoje prace?

Gdy zobaczyłam, że Kaia odpisała mi na moją relację na Instagramie, stanęło mi na chwilę serce i nie wiedziałam, czy przypadkiem nie mam halucynacji. Następnego dnia Kaia dodała mój rysunek na swoje instastory. Wtedy serce stanęło mi na trochę dłużej. Taki mini zawał. Byłam w ogromnym szoku. Nie liczyłam na odzew z jej strony, ponieważ obserwuję jej profil jakiś czas i nigdy nie widziałam by komuś polubiła lub skomentowała rysunek ze swoim wizerunkiem. Strasznie się cieszę, że spodobała jej się moja praca.

Post udostępniony przez @monikakarpisiak

Poleciłabyś jakieś instagramy ilustratorów, które najchętniej obserwujesz?

Przede wszystkim polecam profil wyżej wymienionego Haydena Williamsa. Uwielbiam jego prace. Williams świetnie rysuje sylwetki gwiazd oraz sam też tworzy własne projekty. Polecam również profil Erisa Trana, który wykonuje ilustracje sukienek z pokazów haute couture.

ZobaczSchowaj komentarze

Beyoncé zaprojektowała walentynkowy merchandise!

Święto zakochanych zbliża się coraz większymi krokami, co oznacza, że te Panie, które planują spędzić je z ukochanymi osobami pewnie planują powoli swoje stylizacje. A jeśli jeszcze brakuje wam pomysłu, to z pomocą przyszła Beyonce, która właśnie zaprezentowała walentynkową kolekcję ubrań i gadżetów na swojej stronie!

Beyoncé zaprojektowała walentynkowy merchandise!

Od kiedy Beyonce wystartowała ze swoim własnym merchandisem, na jej stronie internetowej wiele było już ciekawych projektów. Inspirowane płytą „Lemonade” gadżety w cytryny, świąteczne ubrania, o których marzy każdy, kto kocha Boże Narodzenie. Teraz przyszła pora na świętowanie Walentynek.

W najnowszej kolekcji Beyonce, dostępnej na jej stronie, znajdziemy t-shirty z napisami, bluzy z symbolem królowej kier (w tą rolę wcieliła się Królowa B.), dresowe szorty czy etui na iPhone’a. Skusicie się?

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności