Igrzyska Olimpijskie w Rio: subiektywny przewodnik po mieście

Rio de Janeiro od lat przyciąga swoim kolorytem i pięknym położeniem. Teraz, z okazji Olimpiady, zjeżdżają się do niego setki tysięcy kolejnych turystów. Co warto zobaczyć i zwiedzić, czego zasmakować, a na co uważać? Prezentujemy wam nasz subiektywny przewodnik po tym fascynującym mieście!

Hotel

Jeśli planujecie podróż do Rio, to nie warto oszczędzać i pokusić się o nocleg w kultowym Belmond Copacabana Palace. To jedno z ulubionych miejsc Mario Testino, który sfotografował tam takie gwiazdy jak Kate Moss czy Gisele Bundchen. Ponadto w hotelu mieszkali między innymi Nelson Mandela, Marilyn Monroe, Księżna Diana czy Lady Gaga. Robi wrażenie!

Plaża

Nie będziemy tu zbyt oryginalni, bo i po co, skoro jest słynna Copacabana. – Brazylijczycy są bardzo otwarci. Trzeba jednak uważać na swoje rzeczy – plecak czy torbę plażową, gdyż nie brakuje kieszonkowców – mówi w rozmowie z Fashion Post Jarek Sochacki, naukowiec przez lata mieszkający w Rio.

Zakupy

Warto zajrzeć na Avenida das Americas, gdzie znajduje się bardzo dużo butików największych światowych projektantów. Jeśli myślicie jednak o czymś bardziej lokalnym, to polecamy Feira Hippie Ipanema, popularny targ rękodzieła. Można tam znaleźć prawdziwe perełki – również modowe!

Restauracja

Musicie zajrzeć do Polis Sucos! To nie jest najtańsze miejsce, ale warto z dwóch podstawowych powodów. Pierwszym są przepyszne świeże soki z sezonowych owoców czy acai bowls, a drugim fakt, że można spotkać tam samego Christiana Louboutina, który jest wielkim fanem tego założonego w 1958 roku lokalu.

Jeśli zamarzycie o czymś słodkim, to zapraszamy do Confeitaria Colombo, kultowej cukierni, w której ponoć nie można opanować swoich słodkich żądz. Pamiętajcie jednak, że trzeba się dumnie prezentować na plaży, więc nie wypada przesadzać!

Sztuka

Warto zajrzeć do The Niteroi Modern Art Museum, placówki rekomendowanej przez samego Nicolas Ghesquiere. Muzeum zostało zaprojektowane przez Oscara Niemeyer’a, a otwarte w 1996 roku. To właśnie tam odbył się pokaz Louis Vuitton Cruise 2017. Jeśli jeszcze kogoś to nie przekonuje, to obiecujemy, że selfie wykonane na tle budynku będzie imponujące!

Zabawa

Jeśli chcecie skosztować odrobiny samby, to musicie odwiedzić Rio Scenarium które znajduje się w samym centrum miasta. Nie brakuje tam turystów, ale warto – nawet najbardziej toporni kandydaci nauczą się wyczuwać rytm!

Jeśli myślicie jednak o nocnej imprezie, to nasz rozmówca wskazuje klub Fosfobox. Tam szaleństwo potrafi trwać do późnych godzin porannych i lepiej nie zabierać ze sobą dzieci czy młodszego rodzeństwa, bo Brazylijczycy nie żałują sobie ani alkoholu, ani późniejszych rozbieranek na parkiecie. Jest gorąco i soczyście, a więc zupełnie tak, jak być powinno w Rio!

Co zjeść

  • Pão de Queijo, czyli tzw. serowy chleb. To małe kulki robione z mąki yucca i różnych serów. Można go dostać między innymi w dzielnicy Santa Teresa, gdzie jest robiony codziennie przy drodze
  • Pastel, coś na kształt pieroga z mięsem, warzywami, serem albo mieszanką wszystkiego. Smażone na głębokim tłuszczu, można je dostać w przydrożnych barach albo na ulicznych marketach
  • Cachaça, bardzo popularny w Brazylii destylowany napój alkoholowy produkowany z fermentowanego soku trzcinowego, z zawartością alkoholu na poziomie 38 lub 68%, z dodatkiem sześciu gramów cukru na litr

Przydatne informacje

    • Zaledwie kilka kilometrów od stadionu Maracana, gdzie odbędzie się inauguracja Igrzysk, znajduje się miejsce potocznie zwane „Crackland”, gdzie na ulicach są prostytutki, uzależnieni od kokainy, a ludzie żyją na ulicy.
    • Lepiej zatrzymać się w południowej części miasta, bo jest bardziej strzeżona przez policję. W dodatku, lepiej nie spacerować nocą ulicami miasta, ze względu na ilość turystów, łatwo o kradzieże.

ZobaczSchowaj komentarze

Gwiazdy mody, muzyki i sztuki w nowej kampanii adidas Originals

Czym jest dla ciebie oryginalność? adidas Originals w nowej kampanii z udziałem przedstawicieli mody, sztuki i muzyki szuka odpowiedzi na to niewątpliwie trudne pytanie. Efektem tej współpracy jest wyjątkowe video, w którym Ewelina Gralak, Klaudia Szafrańska oraz Oskar Podolski opowiadają czym według nich jest oryginalność.

Gwiazdy mody, muzyki i sztuki w nowej kampanii adidas Originals

Ewelina Gralak jest jedną z najzdolniejszych młodych, polskich stylistek. Osiąga sukcesy w Polsce i za granicą, a na swoim koncie ma już między innymi współpracę z Givenchy. Oryginalność według niej to przede wszystkim podejmowanie ryzyka oraz bycie o krok przed innymi, szczególnie jeśli chodzi o pracę. Kolejna osoba, którą adidas zaprosił do współpracy to Oskar Podolski, artysta i projektant ubrań, założyciel marki OESU. Jego projekty to niezmiennie próba pokazania samego siebie. Odpowiadając na pytanie adidasa bez wahania mówi, że nigdy nie zwracał na to uwagi, ponieważ zawsze uważał, że oryginalność to on sam.


Ostatnią osobą, która pojawiła się w kampanii jest znana wokalistka Klaudia Szafrańska, gwiazda zespołu XXANAXX, z którym występuje od 2012 roku. Klaudia postrzega oryginalność jako kreowanie siebie i przede wszystkim bycie autentycznym. Piosenkarka nie idzie ślepo za trendami, nie boi się ryzykować i chyba nikt nie ma wątpliwości, że to się opłaciło, ponieważ zespół XXANAXX cały osiąga kolejne sukcesy.


Angażują do kampanii takie, a nie inne nazwiska, do tematu oryginalności podchodzi także sam adidas prezentując nową odsłonę modelu NMD łączącego w sobie technologię BOOST i Primeknit. Model NMD pojawił się w sprzedaży 6. kwietnia i już możecie zamówić gona stronie adidasa. W sam raz na wiosenne treningi i nie tylko!

ZobaczSchowaj komentarze

Instagramowe influencerki w jesiennej kampanii & Other Stories

&OTHER STORIES

SUKIENKA
ok. 280 zł

&OTHER STORIES

KURTKA
ok. 580 zł

&OTHER STORIES

SPÓDNICA
ok. 280 zł

&OTHER STORIES

SPODNIE
ok. 320 zł

&OTHER STORIES

SPÓDNICA
ok. 800 zł

&OTHER STORIES

PŁASZCZ
ok. 800 zł
Tworzymy własną mapę modnych miejsc. Podpowiadamy, dokąd warto się udać będąc w Londynie, Paryżu, czy Lublinie. Odkrywamy przestrzenie znane i nieznane mieszkańcom oraz obieżyświatom. Docieramy do miejskich zakątków tętniących życiem towarzyskim i kulturalnym. Przybliżamy ich charakter. Niekiedy są to strefy bardzo prywatne, przytulne, gdzie w powietrzu unosi się atmosfera przyjaźni. Innym razem to przestrzenie doniosłe, o monumentalnym charakterze, prezentujące sztukę wysoką. Bazując na własnym doświadczeniu tworzymy specyficzne przewodniki po miastach Polski i świata. Zamieszczamy w nich informacje, gdzie można smacznie zjeść, gdzie udać się na zakupy, gdzie zatrzymać się na nocleg. Subiektywnie opowiadamy o miejscach, których próżno szukać w topowych przewodnikach.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.