Idą zmiany: LVMH i Kering oficjalnie rezygnują z modelek w rozmiarze „0”

O temacie wagi modelek, sposobie traktowania ich przez przedstawicieli największych marek, czy licznych w branży przypadkach anoreksji i depresji, które niejednokrotnie kończyły się tragicznie, można by napisać pokaźnych rozmiarów książkę. Czy nowy, oficjalny zakaz zatrudniania zbyt chudych modeli i modelek, pod którym podpisały się takie marki jak m.in. Gucci, Saint Laurent i Louis Vuitton przyniesie w tej kwestii oczekiwaną, pozytywną zmianę? Nadzieja jest spora, szczególnie, że pomysłodawcą i główną stroną porozumienia są dwa najpotężniejsze koncerny branży produktów luksusowych – LVMH oraz Kering.

Kering i LVMH, czyli właściciele takich domów mody jak Gucci, Balenciaga, Saint Laurent i Louis Vuitton ogłosili, że modelki w rozmiarze „0” będą od tej pory miały zakaz wstępu na ich wybiegi oraz nie będą zatrudniane do kampanii ani jakichkolwiek działań promocyjnych. To z pewnością ważny krok w kierunku unormowania zasad dotyczących wagi modelek oraz położenia kresu skandalicznym zachowaniom, jakich w stosunku do nich podejmowali się do tej pory pracodawcy – czy to magazyny, czy szefowie castingów i bookerzy. Wszyscy doskonale znamy przecież historie o molestowaniach seksualnych, zatrudnianiu dziewczyn poniżej 16 roku życia, narzucaniu obowiązku prowadzenia katorżniczej diety czy pozbawiania jakichkolwiek posiłków na planie. O licznych przypadkach zaburzeń odżywiania i depresji wśród modelek nawet nie wspomnimy. Wiele z nich kończyło się tragicznie, dlatego nowe regulacje, które proponują dwaj giganci branży produktów luksusowych pozwalają mieć nadzieję, że już niedługo możemy być świadkami niezwykle istotnej i satysfakcjonującej zmiany.

Jakie konkretnie wytyczne proponują LVMH i Kering? Najważniejsze dotyczą oczywiście wagi i rozmiaru modelek oraz modeli. Wstępu na wybieg oraz plan zdjęciowy nie będą miały dziewczyny w rozmiarze 32 oraz mężczyźni w rozmiarze 42 (to rozmiar mniejszy niż amerykańska męska XS-ka), oprócz tego, do dyspozycji wszystkich modelek ma być zawsze terapeuta lub psycholog. Kolejne istotne regulacje dotyczą modelek poniżej 16 oraz 18 roku życia. Te pierwsze także nie będą zatrudniane (chyba że do projektów, w których będą występować w roli dzieci, a nie dorosłych kobiet), te drugie nie będą mogły pracować w nocy (a konkretnie między 22 a 6), zostawać na planie sam na sam z fotografem lub osobą z produkcji, a do każdego występu zakładającego nawet połowiczną nagość, wymagana będzie pisemna zgoda ich prawnego opiekuna.

Jeśli wierzyć oświadczeniu prezesa Kering, François-Henri Pinault, jest duża szansa na to, że zmiany wejdą w życie już podczas zaplanowanego na wrzesień tygodnia mody w Paryżu, w którym swoje kolekcje pokazuje większość marek z portfolio tego koncernu oraz LVMH. Bijemy brawo tej inicjatywie i gorąco wierzymy, że w ślad za francuskimi spółkami podąży cała światowa branża mody.

ZobaczSchowaj komentarze

17 lat minęło… czyli jubileuszowa prezentacja kolekcji Paprocki & Brzozowski

Duet projektantów dość przezornie postanowił z pompą uczcić 17. urodziny swojej marki, a nie 18., jak zapewne spodziewałaby się większość. Nie było w tym jednak ani przypadku, ani chwilowego kaprysu, a wiara w magiczną moc siódemki, która jak się okazuje, jest bardzo bliska projektantom. Otoczeni najbliższymi przyjaciółmi, muzami, ulubionymi modelkami i pięknymi wnętrzami warszawskiej Zachęty, Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski zabrali nas wczoraj w niezwykle atrakcyjną dla oka i emocjonalną podróż, w której oprawa i detale były równie ważne co zaprezentowana najnowsza, jubileuszowa kolekcja.

17 lat minęło… czyli jubileuszowa prezentacja kolekcji Paprocki & Brzozowski

Uwierzcie nam, że naprawdę ciężko było „trzymać język za zębami”, gdy kilka tygodni temu duet Paprocki & Brzozowski zaprosił nas za kulisy swojej jubileuszowej sesji. Sesji, w której wzięły udział najbliżej związane z projektantami gwiazdy (m.in. Maffashion, Kinga Rusin. Kasia Sokołowska, Ola Kowal, Natasza Urbańska i Jessica Mercedes) i której finalne efekty mogliśmy podziwiać wczoraj, gdy zawisły na ścianach niezmiennie pięknej i inspirującej warszawskiej Zachęty. Trzeba przyznać, że mogący pochwalić się już 17 latami obecności na rynku duet doskonale wie nie tylko jak tworzyć modę, przyjaźnić się z gwiazdami nie przekraczając przy tym cienkiej granicy celebryctwa i świętować z przytupem, ale także budować pełne tajemnicy i oczekiwania napięcie. To ostatnie towarzyszyło bowiem zapewne każdemu, kto wiedział o „sekretnym projekcie”,  jaki Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski szykują na swoje zawodowe urodziny.

Piękne fotografie, z których każda idealnie oddawała temperament swojej bohaterki, ale też tak charakterystyczną dla duetu eteryczność, baśniowość i lekkość projektów była jedynie częścią atrakcji, jakie dla swoich gości przygotowali wczoraj jubilaci. Apogeum wydarzenia stanowiła bowiem niezwykła, żywa prezentacja jubileuszowych projektów prezentowana w trzech, zgoła odmiennych klimatem i atmosferą sekwencjach, których reżyserią zajęła się niezrównana Kasia Sokołowska.

Wśród pokazanych w Zachęcie propozycji nie mogło zabraknąć oczywiście zwiewnych, eterycznych i utrzymanych w odcieniach bieli i beżu kreacji, które w połączeniu z tajemniczą choreografią i lekkimi podmuchami powietrza stwarzały naprawdę ciekawy dla oka efekt. Goście mieli także okazję podziwiać nieco bardziej nasycone kolorystycznie i pokryte florystycznymi motywami propozycje, które, podobnie jak zrobiła to w ostatnim sezonie Sarah Burton z domu mody McQueen, zestawiono z nieco bardziej mrocznymi fryzurami bazującymi na wilgotnych kosmykach sprawiających wrażenie przyklejonych do twarzy. Trzecia i ostatnia grupa modelek zaprezentowała wyjątkowo nasycone zdobieniami i urzekające detalami projekty, wśród których znalazła się zarówno pięknie skrojona, klasyczna czarna suknia z dekoltem typu „woda” umieszczonym na plecach, ale także pełna misternych koronek i prześwitów biała kreacja czy, i to jest nasz typ, czarna marynarka z ramionami mocno podkreślonymi srebrnymi aplikacjami.

Większość z was zapewne zgodzi się, że 17 to dość ciekawy wiek – jedni kurczowo trzymają się wtedy beztroskiego, nastoletniego okresu, inni, kierowani perspektywą nieubłaganej dorosłości, coraz śmielej i łatwiej podejmują świadome decyzje, stają się bardziej odpowiedzialni i pragmatyczni. A może to tylko liczba? W końcu dla młodego pokolenia Paprocki i Brzozowski mogą być „starymi wyjadaczami”, od których można się naprawdę sporo nauczyć w kwestii kierowania autorską, modową marką, z drugiej widać jednak, że obaj nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa i na pewno jeszcze nie raz nas zaskoczą swoich fanów. Kolejnych siedemnastu i jeszcze więcej, Panowie!

 

 

Paprocki & Brzozowski

ZobaczSchowaj komentarze

Trendy jesień-zima 2017: na niebiesko

TOPSHOP BOUTIQUE

KOSZULA
OK. 350 ZŁ

TOPSHOP

SWETER
OK. 2000 ZŁ

TOPSHOP

SUKIENKA
OK. 250 ZŁ

TOPSHOP

PŁASZCZ
ok. 400 zł

ISABEL MARANT

BUTY
OK. 1600 ZŁ

H&M

SPODNIE
199,90 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.