Gucci rusza z uniwersyteckim laboratorium badań

Kolejny miesiąc, kolejna wyjątkowa inicjatywa Gucci. Tym razem nie chodzi jednak o sprawy związane z rynkiem beauty, wzornictwem czy zaskakującymi kolaboracjami, a o projekt naukowy, który włoska marka powoła do życia wspólnie z jedną z najlepszych włoskich uczelni – uniwersytetem Bocconi w Mediolanie. „Gucci Research Lab” bo tak brzmi jego nazwa, będzie 3-letnim programem researchowym, który nie tylko przeanalizuje biznesowe aspekty działania tego domu mody, ale przede wszystkim w sposób naukowy udowodni, jak bardzo oddziałują one na jego globalny i finansowy sukces.

O wyjątkowym podejściu Gucci do prowadzenia biznesu oraz będących filarem przedsiębiorstwa struktur czy działających w jego ramach zasobów ludzkich pisaliśmy nie raz. Zdaniem wielu specjalistów, ale także osób blisko związanych z marką to właśnie one w połączeniu z osobliwą kreatywną wizją Alessandro Michele powodują, że Gucci z kwartału na kwartał notuje coraz większe zyski i przoduje w niemal wszystkich rynkowych klasyfikacjach. Swoje doświadczenie, zasoby oraz dostępne dane włoska marka przeniesie teraz na pole typowo naukowe, a konkretnie na 3-letni program researchowy, który powoła wspólnie z mediolańskim uniwersytetem Boccioni i który pokaże, jak marki luksusowe ewoluują i powinny ewoluować w pełnym wyzwań XXI wieku.

Trzyletni Gucci Research Lab, bo taką nazwę otrzymał program, będzie tworzony przez czterech uniwersyteckich profesorów, nad którymi kierownictwo będzie sprawował Dyrektor Laboratorium, co oznacza, że będzie miał on strukturę bardzo zbliżoną do większości laboratoriów wchodzących w skład uczelni wyższych. Wszystkie zgromadzone wnioski będą prezentowane rocznie w specjalnie wydawanej broszurze, a dostęp do nich będą mieli zarówno akcjonariusze marki, jak i szeroka publiczność. Osią programu została kultura prowadzenia organizacji, co w praktyce oznacza nacisk położony na kierowanie zasobami ludzkimi, stopień i kreowanie zaangażowania po stronie pracowników, statystyki dotyczące podejmowania ryzyka na różnych etapach działania firmy, tempo podejmowania decyzji czy programowanie – słowem, tak zwane „umiejętności miękkie” organizacji (ang. soft skills), które ulepszają warunki do optymalnego działania pracowników i, co oczywiście za tym idzie, całej firmy. Gucci doskonale bowiem zdaje sobie sprawę z tego (i pokazało to nie raz), że u podstaw każdego pełnowymiarowego sukcesu leżą jednostki ludzkie, a środowisko pracy może w taki sam sposób przyczynić się do globalnego sukcesu marki, co jej sromotnej porażki.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Zaskakujący pokaz Gucci w czasie Mediolańskiego Tygodnia Mody!

Kultowe już powiedzenie – jest to Gucci wydaje się wam wyświechtane? Jeśli tak nie dziwi nas to, jednak włoska marka fantastycznie odnajduje się w realiach XXI wieku. Ciekawy Instagram, angażujące kampanie reklamowe, fantastyczne stroje? Marka prezentuje to wszystko za co kochamy współczesną modę. W związku z tym nie inaczej niż – zjawiskowo – musiało być w czasie pokazu Gucci na sezon jesień-zima 2018 podczas Tygodnia Mody w Mediolanie.

Zaskakujący pokaz Gucci w czasie Mediolańskiego Tygodnia Mody!

Ujmując wszystko w jednym zdaniu – działo się! Ale czy możemy spodziewać się czegokolwiek innego, skoro wiemy, jak rozległą kreatywność prezentuje projektant Gucci – Alessandro Michele?   Sam anturaż wydarzenia już robił wrażenie, wybieg znajdował się w sali przedstawiającej salę szpitala a dokładniej salę operacyjną. Niebieskie ściany, szpitalne lampy, łóżko operacyjne, wszystko to stworzyło sterylny charakter miejsca.
Jednak zaraz po rozpoczęciu się pokazu zaczęło dziać się jeszcze bardziej szokująco pierwsza modelka pojawiła się na wybiegu z odlewem własnej głowy. Później niektórzy chodzili z jednym dodatkowym okiem, niczym oko proroka. Inni z małymi smokami, kto nie chciałby posiadać jednego takiego w domu? Jak mówił sam projektant, Kolekcja o nazwie “Cyborg” – nawiązuje do eseju Donny Haraway “A Cyborg Manifesto”, a jak mówił sam projektant kolekcja ma zaprezentować wizję świata przyszłości, w której według Alessandro wszyscy będziemy post-ludźmi oraz chciał zająć się problemem samoidentyfikacji powołując się na prace m. in. Michela Foucault.


A co oprócz zaskakujących stylizacji równie ważne były same stroje, które podkreślają ciągłą inspirację projektanta estetyką średniowiecza, renesansu, ale i baroku jak również różnorodnością kultur. Męskie oraz damskie sylwetki przeplatały się w prezentując futuryzm oraz przeszłość. Na wybiegu królował eklektyzm, zarówno w formie, stylu jak i wybranych kolorach i printach. Czyli wszystko co czym Gucci uwielbia nas zaskakiwać!

ZobaczSchowaj komentarze

Nawilżające kosmetyki w sam raz na Lany Poniedziałek

Uriage

Woda termalna
32,79 zł

Givenchy

Maska krem nawilżający na noc
269 zł

Avene


61,99 zł

Urban Decay

Chłodzący spray przedłużający trwałość makijażu
149 zł

Phenome

Nawilżający tonik
79 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.