Gucci rezygnuje z futer!

Pora na dobre pożegnać się z wyściełanymi futrem loafersami, które od kilku sezonów podbijają świat mody. Gucci zostało bowiem właśnie kolejną marką luksusową, która rezygnuje z wykorzystywania w swoich kolekcjach futer i stawia na nowe, zrównoważone podejście. O tej decyzji, a także nowej polityce, która w życie wejdzie już od kolejnego sezonu, poinformował CEO domu mody, Marco Bizzarri podczas wczorajszego panelu dyskusyjnego na London College of Fashion.

Poszerza nam się grono marek luksusowych, które oficjalnie rezygnują ze stosowania w swoich kolekcjach naturalnych futer. Do najbardziej chyba zawziętej w branży ekolożki, czyli Stelli McCartney, oraz Armaniego i Ralpha Laurena, dołączyło właśnie Gucci, które swoją decyzję wcieli w życie już od najbliższego sezonu wiosna-lato 2018. Pora więc na dobre pożegnać się z kultowymi, wyściełanymi futerkiem loafersami, futrzanymi płaszczami czy akcesoriami. To bardzo istotna decyzja, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, jak potężną marką jest Gucci i jaki wpływ wywiera na globalną scenę mody. Nic więc dziwnego, że specjaliści już teraz spekulują, że w ślad za włoskim domem mody już niedługo mogą pójść kolejne.

Decyzja Gucci o rezygnacji z naturalnych futer jest jednak tak naprawdę jedynie częścią znacznie większego planu, jaki podczas wczorajszego wystąpienia na London College of Fashio ogłosił CEO marki, Marco Bizzarri. Dziesięcioletni plan zrównoważonego rozwoju, występujący pod nazwą „Culture of Purpose” zakładać będzie także dołączenie do Fur Free Alliance, czyli międzynarodowej koalicji walczącej z okrucieństwem, z jakim spotykają się zwierzęta dzikie i hodowlane, a także wzmocnienie długoletniego partnerstwa z LAV – powstałą w 1977 roku włoską organizacją, oraz The Humane Society. To także do tych organizacji trafi dochód ze sprzedaży wszystkich futrzanych ubrań i akcesoriów, jakie Gucci będzie miało w swojej ofercie do rozpoczęcia sezonu wiosna-lato 2018.

Brawo!

 

ZobaczSchowaj komentarze

Michael Kors kupuje markę Jimmy’ego Choo! Cena powala na kolana

Korsowi ewidentnie przestało wystarczać własne modowe imperium. Należąca do amerykańskiego projektanta spółka nabyła bowiem właśnie mającą w swoim portfolio buty, torebki i perfumy markę Jimmy’ego Choo. Cena? Prawie 4,4 miliarda złotych.

Któż nie zna kultowych szpilek od Jimmy’go Choo? Uwielbiała je Carrie Bradshaw, nosiła księżna Diana czy Cate Blanchett, która założyła je na rozdanie Oscarów w 1999 roku powodując, że mark po raz pierwszy zaliczyła swój pierwszy dywan. Jimmy Choo to od lat już jednak nie tylko buty – to także torebki i perfumy, z których większość cieszy się na świecie naprawdę sporą popularnością. Wszystko to z dniem dzisiejszym przejdzie jednak pod władanie Michael Kors Holdings Ltd., czyli należącej do amerykańskiego projektanta spółki, która za udziały zapłaciła łącznie prawie 4,5 miliarda złotych.

Co ciekawe, marka założona w 1996 roku przez Choo i redaktorkę działu akcesoriów „Vogue’a”, Tamarę Mellon, pozostawała w „obcych rękach” od 2011 roku, kiedy to spółka potentantów rodziny Reissmann – JAB Holdings, kupiła ją za 525,5 miliona funtów. Nietrudno więc policzyć, że w ciągu 6 lat jej wartość wzrosła prawie dwukrotnie. Michael Kors Holdings Ltd. w specjalnym oświadczeniu zapowiedziało, że kupno Choo nie spowoduje żadnych zmian personalnych w obrębie spółki. To akurat bardzo się ceni.

ZobaczSchowaj komentarze

Kochamy ten look: Olivia Kijo

ALL SAINTS

KURTKA
ok. 1500 zł

ZARA

KURTKA
299,90 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zl

MANGO

SPODNIE
119,90 zł

MANGO

SPODNIE
229,90zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.