Gucci najgorętszą marką na świecie!

Jeśli ktokolwiek wątpił w to, że pod kreatywnym przywództwem „mistrza akcesoriów”, Alessandro Michele, Gucci dorówna lub prześcignie pozycję, jaką zajmowało pod kierownictwem Fridy Gianini lub Toma Forda, powinien otwarcie przyznać się do błędu. Włoska marka nie tylko co sezon wypuszcza budzące podziw kolekcje, ale przede wszystkim świetnie radzi sobie biznesowo. Dowód? Najnowsze badania przeprowadzone przez portal Business Of Fashion, z których jasno wynika, że Gucci zanotowało największy zysk i było najpopularniejszą marką w drugim kwartale tego roku.

Gucci zostało właśnie najgorętszą marką na świecie i nie stoją za tym wyłącznie subiektywne opinie jego fanów, a czyste i niepodważalne statystyki. Skomplikowanej analizy danych sprzedaży z obecnego i poprzednich kwartałów podjął się portal Business of Fashion we współpracy z internetową platformą LYST. Z badań ich jednoznacznie wynika, że sprzedaż włoskiej marki w porównaniu do tego samego okresu rozliczeniowego z zeszłego roku, wzrosła aż o 39,3 procent, co oznacza 1,7 miliarda (!) dolarów zysku tylko w drugim kwartale tego roku. Gucci deklasuje konkurencję także w kwestii najpopularniejszych produktów – w rankingu 10 najlepiej sprzedających się globalnie ubrań i dodatków, aż cztery (logowany pasek, sneakersy z wężem, sukienka z kokardą i klapki w kwiaty) ma na sobie metkę włoskiego domu mody. Interesująco zresztą wygląda cała pierwsza dziesiątka rankingu najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się marek: na drugim miejscu znalazło się Yeezy Kanyego Westa, na trzecim Balenciaga, która w poprzednim kwartale zajmowała 9. pozycję, a na czwartym Vetements (wcześniej lider rankingu). Największy awans w porównaniu z poprzednim kwartałem rozliczeniowym zanotowały Valentino (z miejsca 23. na 6.) oraz Prada (z 21. na 8.). Z kolei w czołówce najpopularniejszych produktów sprzedanych od kwietnia do czerwca, oprócz projektów Gucci, znalazło się też miejsce dla logowanych czółenek YSL (miejsce drugie), klapków Givenchy (miejsce piąte) czy sukienki Diane von Furstenberg, która zamyka pierwszą dziesiątkę.

 

źródło: Business of Fashion

Co ciekawe, sprawcami sukcesu Gucci są w znacznej mierze millenialsi i przedstawiciele jeszcze młodszego pokolenia „Z”, którzy stanowią aż połowę całkowitej bazy klientów marki. Jak zauważa BoF, włoski dom mody doskonale wie, jak podtrzymać wiernych, ale także zyskać nowy klientów z przedziału wiekowego 25-35 – nadal duży nacisk kładzie na popularną w tej grupie wiekowej logomanię czy szuka digitalowych i innowacyjnych form kontaktu z konsumentem. Czy w kolejnym kwartale Gucci także będzie dzierżyć palmę pierwszeństwa? Jesteśmy ciekawi!

ZobaczSchowaj komentarze

Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 01.05-07.05.2017

Nie samą MET Galą człowiek żyje, mimo że na kilka dni totalnie zdominowała ona w tym tygodniu przekazy medialne. Portale rozpisywały się o kreacjach gwiazd, dziennikarze  żywo dyskutowali na temat tego, kto dostosował się do motywu przewodniego, a kto „dał ciała”, użytkownicy Instagrama śledzili zdjęcia zza kulis, a zniesmaczeni dobroczyńcy Metropolitan Museum of Art zganili gości gali za złamanie zakazu palenia. Jeśli, podobnie jak my, czujecie lekki przesyt, czytajcie dalej  – jak co tydzień mamy dla was podsumowanie wcale nie mniej ważnych, branżowych newsów!

adidas prezentuje model w pełni zaprojektowany przez Pharrella Williamsa

Wokalista, który współpracuje z niemieckim gigantem nieprzerwanie od 2014 roku, do tej pory jedynie w oryginalny sposób zmieniał i podkręcał istniejące już kultowe modele marki. Zaczęło się oczywiście od kolekcji „Solid Pack” Stanów Smithów, która przerodziła się następnie w kilkanaście innych projektów. Tym razem jednak współpraca między wokalistą i producentem a sportową marką nabierze zupełnie innego wymiaru. Pharrell po raz pierwszy zaprojektował bowiem autorski model (a właściwie dwa modele, ponieważ jego dzieło występuje w dwóch wersjach) inspirowany Stanami Smithami i ogólnie, obuwiem tenisowym. Nawiązuje też do tego jego nazwa: Tennis Hu Icons, dostępne w sprzedaży od wczoraj, występują w dwóch wersjach kolorystycznych: białej z zieloną podeszwą i sznurówkami oraz białej z żółtą podeszwą i sznurówkami. Cena? 130 dolarów. My już zacieramy ręce, bo but prezentuje się naprawdę dobrze!

Brad Pitt opowiedział w wywiadzie dla „GQ” o alkoholizmie i rozwodzie z Angeliną Jolie

Rozwód Pitta i Jolie, którzy byli razem przez ponad 12 lat, był dla wielu ogromnym zaskoczeniem, podobnie jak późniejsze doniesienia o domniemanym agresywnym zachowaniu aktora i śledztwie, jakie przeciwko niemu prowadzi FBI. 53-letni Pitt wreszcie sam postanowił przerwać milczenie udzielając bardzo obszernego i osobistego wywiadu magazynowi „GQ Style”. Opowiada w nim o tym, jak wiele cierpienia sprawiało mu obserwowanie swoich dzieci zdewastowanych rozstaniem rodziców, o tym, dlaczego postanowił na jakiś czas wyprowadzić się ze swojej posiadłości, przyznał się także do problemu z alkoholem.  Intymnej rozmowie towarzyszy także sesja, w której Brad pozuje na tle największych amerykańskich parków narodowych. Zdjęcia niestety nas nie urzekły (by nie powiedzieć, że zawiodły), ale wywiad jest wart przeczytania.

Świat mody ma nową obsesję: „zniszczone” buty od Margieli za prawie 1500 dolarów

Branża mody kocha ostatnio wszystko co brudne, brzydkie i zniszczone, a na najgorętsze projekty, które można krótko skwitować takimi właśnie określeniami, jest w stanie wydać naprawdę duże pieniądze. Najnowszy hit? Nowa wersja sneakersów za kostkę od Margieli, która właśnie pojawiła się w sprzedaży w luksusowym domu handlowym Neiman Marcus. Buty, które swego czasu bardzo lubił i często nosił Kanye West w nowej wersji są niczym rozdarte nożem i pogryzione przez drapieżnika. Jak się jednak okazuje, za takim a nie innym designem stoi ukryte znaczenie, a buty mają nawiązywać do dekonstrukcyjnej twórczości Margieli z lat 80., która w dużej mierze inspirowana była projektami Rei Kawakubo dla Comme des Garcons.

Przekonanie Rei Kawakubo do wystawy w MET zajęło Andrew Boltonowi 13 lat

Wystawa, jaką na cześć Rei Kawakubo zorganizowało Metropolitan Museum of Art jest wydarzeniem bez precedensu – założycielka Comme des Garcons jest bowiem drugą projektantką w historii, którą nowojorskie muzeum postanowiło uhonorować jeszcze za jej życia (wcześniej zaszczyt ten spotkał oczywiście Yves Saint Laurenta). Okazuje się jednak, że wcale nie znaczy to, że Kawakubo była fanką tego pomysłu. Jak zdradził kurator MET Andre Bolton w rozmowie z mężem i dyrektorem CDG Adrienem Joffe i dziennikarką Vanessą Friedman, że o zorganizowanie retrospektywy starał się od… 2003 roku, w którym to poznał Kawakubo osobiście. „Wtedy jednak Rei po prostu nie chciała tego zrobić”, powiedział Bolton. Kurator nie poddał się jednak, a zapytanie ponawiał za każdym razem, kiedy spotykał projektantkę i powiedział jej mężowi, że „kiedy tylko Rei będzie na to gotowa, zrobimy to”. Cóż, świat mody na pewno dziękuje Boltonowi za wytrwałość i Rei Kawakubo za to, że wreszcie poczuła się „gotowa”, a specjaliści przewidują, że retrospektywa jej twórczości ma szansę zostać jedną z najpopularniejszych w historii MET.

Gucci zaprezentowało nową wersję kultowej bluzy – jest super!

Odkąd Gucci wprowadziło w styczniu do sprzedaży kolekcję inspirowanych stylem vintage t-shirtów z logo, stały się one jednymi z najpopularniejszych projektów ostatnich kilkunastu miesięcy i z marszu podbiły serca instagramowiczek. Nic więc dziwnego, że seria szybko rozszerzona została o bluzy z kapturem i różową wersję kolorystyczną. Najnowszym uzupełnieniem została bluza w kolorze czerwonym i z motywem kwiatów, która właśnie pojawiła się w sprzedaży w kanadyjskim multibrandzie Ssense.com. Cena? Jak zwykle w przypadku Gucci zwala z nóg i wynosi 2295 dolarów. Auć.

Stylizacja tygodnia: Kim Kardashian w koronkowych spodniach 

Sesja tygodnia: Freja Beha Erichsen w „Vogue Korea”

 

ZobaczSchowaj komentarze

Hity na jesień-zimę 2017: beret

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

BLOOMINGDALES

BERET
1330 ZŁ

SACRED HAWK

BERET
OK. 100 ZŁ

MIU MIU

BERET
OK. 960 ZŁ

GUCCI

BERET
OK. 800 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.