Gucci najgorętszą marką na świecie!

Jeśli ktokolwiek wątpił w to, że pod kreatywnym przywództwem „mistrza akcesoriów”, Alessandro Michele, Gucci dorówna lub prześcignie pozycję, jaką zajmowało pod kierownictwem Fridy Gianini lub Toma Forda, powinien otwarcie przyznać się do błędu. Włoska marka nie tylko co sezon wypuszcza budzące podziw kolekcje, ale przede wszystkim świetnie radzi sobie biznesowo. Dowód? Najnowsze badania przeprowadzone przez portal Business Of Fashion, z których jasno wynika, że Gucci zanotowało największy zysk i było najpopularniejszą marką w drugim kwartale tego roku.

Gucci zostało właśnie najgorętszą marką na świecie i nie stoją za tym wyłącznie subiektywne opinie jego fanów, a czyste i niepodważalne statystyki. Skomplikowanej analizy danych sprzedaży z obecnego i poprzednich kwartałów podjął się portal Business of Fashion we współpracy z internetową platformą LYST. Z badań ich jednoznacznie wynika, że sprzedaż włoskiej marki w porównaniu do tego samego okresu rozliczeniowego z zeszłego roku, wzrosła aż o 39,3 procent, co oznacza 1,7 miliarda (!) dolarów zysku tylko w drugim kwartale tego roku. Gucci deklasuje konkurencję także w kwestii najpopularniejszych produktów – w rankingu 10 najlepiej sprzedających się globalnie ubrań i dodatków, aż cztery (logowany pasek, sneakersy z wężem, sukienka z kokardą i klapki w kwiaty) ma na sobie metkę włoskiego domu mody. Interesująco zresztą wygląda cała pierwsza dziesiątka rankingu najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się marek: na drugim miejscu znalazło się Yeezy Kanyego Westa, na trzecim Balenciaga, która w poprzednim kwartale zajmowała 9. pozycję, a na czwartym Vetements (wcześniej lider rankingu). Największy awans w porównaniu z poprzednim kwartałem rozliczeniowym zanotowały Valentino (z miejsca 23. na 6.) oraz Prada (z 21. na 8.). Z kolei w czołówce najpopularniejszych produktów sprzedanych od kwietnia do czerwca, oprócz projektów Gucci, znalazło się też miejsce dla logowanych czółenek YSL (miejsce drugie), klapków Givenchy (miejsce piąte) czy sukienki Diane von Furstenberg, która zamyka pierwszą dziesiątkę.

 

źródło: Business of Fashion

Co ciekawe, sprawcami sukcesu Gucci są w znacznej mierze millenialsi i przedstawiciele jeszcze młodszego pokolenia „Z”, którzy stanowią aż połowę całkowitej bazy klientów marki. Jak zauważa BoF, włoski dom mody doskonale wie, jak podtrzymać wiernych, ale także zyskać nowy klientów z przedziału wiekowego 25-35 – nadal duży nacisk kładzie na popularną w tej grupie wiekowej logomanię czy szuka digitalowych i innowacyjnych form kontaktu z konsumentem. Czy w kolejnym kwartale Gucci także będzie dzierżyć palmę pierwszeństwa? Jesteśmy ciekawi!

ZobaczSchowaj komentarze

Gucci otworzy własny ogród w czasie Pitti Uomo!

Czy jest na tym świecie coś, czego Gucci oraz jego dyrektor kreatywny Alessandro Michele nie mogliby zrobić? Najnowszym projektem tego kultowego już duetu jest… ogród i nie mamy najmniejszych wątpliwości, że będzie on zjawiskowy.

Na tym etapie kariery Alessandro Michele, chyba nikt nie ma wątpliwości, że należy on do czołowych wizjonerów współczesnej branży mody. Jego kolekcje dla Gucci co sezon zaskakują nas mieszanką inspiracji minionymi dekadami oraz odwagą z jaką projektant kreuje swoje ekstrawaganckie sylwetki. Wizja Michele już dawno zaczęła wykraczać poza same ubrania, ponieważ Gucci stopniowo zaczęło oferować prawdziwie wielowymiarowe doświadczenie swoim wielbicielom, od możliwości zakupu mebli po książki o millenialsach.

Teraz przyszła pora na przestrzeń z prawdziwego zdarzenia. Podczas targów Pitti Uomo, które odbędą się w styczniu przyszłego roku, Michele zaprezentuje Gucci Garden mieszczący się w Palazzo della Mercanzia. Poza ogrodem, znajdziemy tam również sklep z limitowanymi produktami oraz restaurację, którą poprowadzi Massimo Bottura, jeden z najlepszych szefów kuchni na świecie z gwiazdką Michelin na koncie. Wisienką na torcie będzie wystawa, za którą odpowiadać będzie Maria Luisa Frisa. Uroczyste otwarcie odbędzie się 9 stycznia – nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć efekty!

ZobaczSchowaj komentarze

Nawilżające kosmetyki w sam raz na Lany Poniedziałek

Uriage

Woda termalna
32,79 zł

Givenchy

Maska krem nawilżający na noc
269 zł

Avene


61,99 zł

Urban Decay

Chłodzący spray przedłużający trwałość makijażu
149 zł

Phenome

Nawilżający tonik
79 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.