Gucci najgorętszą marką na świecie!

Jeśli ktokolwiek wątpił w to, że pod kreatywnym przywództwem „mistrza akcesoriów”, Alessandro Michele, Gucci dorówna lub prześcignie pozycję, jaką zajmowało pod kierownictwem Fridy Gianini lub Toma Forda, powinien otwarcie przyznać się do błędu. Włoska marka nie tylko co sezon wypuszcza budzące podziw kolekcje, ale przede wszystkim świetnie radzi sobie biznesowo. Dowód? Najnowsze badania przeprowadzone przez portal Business Of Fashion, z których jasno wynika, że Gucci zanotowało największy zysk i było najpopularniejszą marką w drugim kwartale tego roku.

Gucci zostało właśnie najgorętszą marką na świecie i nie stoją za tym wyłącznie subiektywne opinie jego fanów, a czyste i niepodważalne statystyki. Skomplikowanej analizy danych sprzedaży z obecnego i poprzednich kwartałów podjął się portal Business of Fashion we współpracy z internetową platformą LYST. Z badań ich jednoznacznie wynika, że sprzedaż włoskiej marki w porównaniu do tego samego okresu rozliczeniowego z zeszłego roku, wzrosła aż o 39,3 procent, co oznacza 1,7 miliarda (!) dolarów zysku tylko w drugim kwartale tego roku. Gucci deklasuje konkurencję także w kwestii najpopularniejszych produktów – w rankingu 10 najlepiej sprzedających się globalnie ubrań i dodatków, aż cztery (logowany pasek, sneakersy z wężem, sukienka z kokardą i klapki w kwiaty) ma na sobie metkę włoskiego domu mody. Interesująco zresztą wygląda cała pierwsza dziesiątka rankingu najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się marek: na drugim miejscu znalazło się Yeezy Kanyego Westa, na trzecim Balenciaga, która w poprzednim kwartale zajmowała 9. pozycję, a na czwartym Vetements (wcześniej lider rankingu). Największy awans w porównaniu z poprzednim kwartałem rozliczeniowym zanotowały Valentino (z miejsca 23. na 6.) oraz Prada (z 21. na 8.). Z kolei w czołówce najpopularniejszych produktów sprzedanych od kwietnia do czerwca, oprócz projektów Gucci, znalazło się też miejsce dla logowanych czółenek YSL (miejsce drugie), klapków Givenchy (miejsce piąte) czy sukienki Diane von Furstenberg, która zamyka pierwszą dziesiątkę.

 

źródło: Business of Fashion

Co ciekawe, sprawcami sukcesu Gucci są w znacznej mierze millenialsi i przedstawiciele jeszcze młodszego pokolenia „Z”, którzy stanowią aż połowę całkowitej bazy klientów marki. Jak zauważa BoF, włoski dom mody doskonale wie, jak podtrzymać wiernych, ale także zyskać nowy klientów z przedziału wiekowego 25-35 – nadal duży nacisk kładzie na popularną w tej grupie wiekowej logomanię czy szuka digitalowych i innowacyjnych form kontaktu z konsumentem. Czy w kolejnym kwartale Gucci także będzie dzierżyć palmę pierwszeństwa? Jesteśmy ciekawi!

ZobaczSchowaj komentarze

Pierwszy zapach od Alessandro Michele dla Gucci

Dyrektor kreatywny Gucci stworzył swój pierwszy zapach dla włoskiego domu mody! Jesteście ciekawe jakie nuty zapachowe kryją się w minimalistycznym flakonie? Zobaczcie!

Dyrektor kreatywny Gucci, Alessandro Michele, stworzył swój pierwszy zapach dla luksusowego włoskiego domu mody, a jego kompozycja dołączyła tym samym do takich zapachów jak Guilty, Bamboo, Flora i Gucci. Bloom, stworzony wspólnie z mistrzem perfumerii Alberto Morillasem różni się od wcześniejszych zapachów marki zarówno jeśli chodzi o wyjątkową kombinację nut zapachowych, wyszukanych składników, ale i wygląd flakonu. Sama butelka jest nieprzypadkowa – ma kształt kwadratu o różowym kolorze i wykonana jest z lakierowanej porcelany o minimalistycznej biało-czarnej etykiecie.

Nuty zapachow znajdujące się we flakonie w kolorze #millenial pink to m.in pochodzący z Indii jaśmin smabac, tuberoza, kosaciec, czyli irys o pachnących korzeniach, chiński wiciokrzew i Rangoon creeper, czyli egzotyczna roślina o przepięknych kwiatach.

Post udostępniony przez Gucci (@gucci)

Twarzami zapachu zostały transseksualna Hari Nef i artystka Petra Collins, które od samego początku są muzami projektanta.

Oficjalna premiera zapachu Gucci Bloom zaplanowana jest na sierpień, ale już od 3 maja perfumy są dostępne przez krótki czas online. Można je zamawiać na Saks.com i Gucci.com, ale w przedsprzedaży dostępnych jest tylko 1000 flakonów, więc trzeba się śpieszyć. Zapach, który trafi do regularnej sprzedaży będzie dostępny w 3 pojemnościach:  30 ml, 50 ml i 100 ml, a ceny zaczynać się będą od 70 przez 92 do 125 dolarów. Nie możemy się doczekać by go powąchać, a wy?

ZobaczSchowaj komentarze

15 modnych puchówek, które ogrzeją cię w tym sezonie!

EDYTA JERMACZ

KURTKA
500 ZŁ

MMC

PŁASZCZ
2500 ZŁ

TOPSHOP

KURTKA
OK. 300 ZŁ

NEW LOOK

KURTKA
ok.160 zł

H&M

KURTKA
199 ZŁ

H&M

KURTKA
399 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.