Fenty x Puma, Gucci i Kaia Gerber wśród nominowanych do tegorocznych Fashion Awards

Fashion Awards, znane niegdyś pod nazwą British Fashion Awards to obok CFDA jedne z najbardziej prestiżowych i najważniejszych nagród w branży mody. Doroczna gala już na początku grudnia zawita pod dach londyńskiej Royal Albert Hall, to więc najwyższa pora, aby poznać nominowanych, których selekcji dokonało liczące niemal dwa tysiące osób grono związane z British Fashion Council. W niektórych dziedzinach obyło się bez zaskoczeń, jest też jednak sporo debiutów i ekscytujących rywalizacji!

O prestiżową statuetkę po raz kolejny zawalczą doskonale znane i zaprawione w boju postaci i marki: Demna Gvasalia, Alessandro Michele, J.W. Anderson i siostry Hadid, które po raz kolejny będą rywalizować ze sobą o tytuł „Najlepszej Modelki 2017”. W tej samej kategorii spore szanse na wygraną ma też debiutująca Kaia Gerber, dla której sezon wiosna-lato 2018 był debiutem na światowych wybiegach. Ciekawie zapowiada się także rywalizacja w kategorii „Urban Luxe Style”, w której nominację otrzymali zarówno Gosha Rubchinskiy, OFF-White i Vetements, ale także Fenty x Puma i Supreme.

Pełna lista nominowanych przedstawia się następująco:

Projektant roku: Alessandro Michele, Jonathan Anderson (za kolekcje stworzone dla Loew), Maria Grazia Chiuri, Phoebe Philo i Raf Simons (Calvin Klein)

Modelka roku: Winnie Harlow, Bella Hadid, Gigi Hadid, Kaia Gerber, Adwoa Aboah

Projektant akcesoriów: Alessandro Michele (Gucci), Anthony Vaccarello (YSL), Demna Gvasalia (Balenciaga), Jonathan Anderson (Loewe), Stuart Vevers (Coach)

Miejska marka luksusowa: Fenty x Puma, OFF-White, Supreme, Vetements, Gosha Rubchinskiy

Lider biznesu: Adrian Joffe za Dover Street Market, Guram Gvasalia (Vetements), Marco Bizzrri (Gucci), Ruth i Tom Chapman (MatchesFashion), José Neves (Farfetch)

Wschodzący, brytyjski talent (moda męska): Ben Cottrell i Matthew Dainty  (Cottweiler), Charles Jeffrey (Charles Jeffrey Loverboy), Henry Holland  (House of Holland), Phoebe English (Phoebe English Man), Samuel Ross (A-Cold-Wall*)

Wschodzący, brytyjski talent (moda damska): Faustine Steinmetz  (Faustine Steinmetz), Matty Bovan, Michael Halpern (Halpern), Natalia Alaverdian  (A.W.A.K.E), Rejina Pyo

Brytyjski projektant roku (moda damska): Christopher Kane, Erdem Moralioglu, Jonathan Anderson (za J.W. Anderson), Roksanda Ilincic, Sarah Burton (Alexander McQueen)

Brytyjski projektant roku (moda męska): Christopher Bailey (Burberry), Craig Green, Grace Wales Bonner, Martine Rose, Jonathan Anderson (za J.W. Anderson)

ZobaczSchowaj komentarze

21-letnia Kendall Jenner została ogłoszoną „modową ikoną dekady”. Serio?

Właśnie ogłoszono, kto niebawem na gali Fashion Media Awards w Nowym Jorku dostanie tytuł „Fashion Icon of the Decade”. Laureatką ma zostać 21-letnia modelka Kendall Jenner. Czy mam przez to rozumieć, że zaczęła wyznaczać trendy i być modową wyrocznią w wieku 11 lat?

Świat mody od dawna stanął na głowie i chyba wszyscy o tym wiemy. Do pokazów zatrudnia się osoby, które są znane z bycia dziećmi znanych rodziców (pozdrowienia dla duetu Dolce & Gabbana), a modelki na inne wybiegi zatrudnia się nie na podstawie portfolio, doświadczenia czy typu urody, a ilości obserwatorów na Instagramie. Słowo „influencer” stało się przekleństwem naszych czasów i sprawiło, że doświadczenie, wiedza i dokonania ostatecznie zeszły na dalszy plan, by ustąpić kreacji, PR-owi i budowaniu rzeczywistości, która istnieje tylko na potrzebę kilku ujęć w sieci.

Chyba w takich właśnie kategoriach należy rozpatrywać tytuł „Fashion Icon of the Decade”, który w tym roku na oficjalnej gali jeszcze we wrześniu ma dostać Kendall Jenner. Przypomnijmy, że Kendall jest 21-letnią dziewczyną, która zyskała sławę dzięki swojej przyrodniej siostrze Kim Kardashian i jej seks-taśmie z podrzędnym piosenkarzem ukrywającym się pod pseudonimem Ray J, który ostatnią płytę wydał siedem lat temu, a ostatnio zasłynął tym, że po tygodniu zrezygnował z udziału w 19. edycji reality show „Celebrity Big Brother”.

To oczywiście osoby będące gdzieś obok Kendall i nie można na ich podstawie budować opinii o modelce, lecz pokazuje to w jaki sposób i w jakim otoczeniu zyskała ona popularność. Umówmy się – nie są to sfery, w których chciałaby się poruszać zdrowa, ambitna jednostka. Nowa „Fashion Icon of the Decade” oczywiście nie miała wyboru, bo historii i rodziny się nie wybiera, a w reality show „Z kamerą wśród Kardashianów” wielokrotnie widzieliśmy jej zdystansowanie wobec rodzinnych dramatów i intymnych szczegółów pokazywanych publicznie. Pamiętajmy jednak, że to m.in. dzięki temu zamieszaniu Kendall stała się tak rozpoznawalna, a co za tym idzie – świetnie opłacana.

Czy uznanie 21-latki „modową ikoną dekady” nie jest przypadkiem ostatecznym udowodnieniem, że już nikomu nie chodzi o talent, doświadczenie i charyzmę, a lajki, słupki statystyk i liczby obserwatorów? Z pewnością nie, nie można uogólniać w drugą stronę. W przemyśle modowym wciąż jest wielu wizjonerów i prawdziwych kreatorów, którzy stawiają na idee, dokładność i filozofię, a nie tylko na dużą ilość selfie w sieci. Być może warto więc przy okazji uhonorowania Kendall i jej dziesięciolecia wpływania na branżę mody (!) zwyczajnie poszukać głębiej niż na okładkę amerykańskiego „Vogue’a”? Ten ostatni stracił na prestiżu, bo poddał się modzie na bylejakość i sezonowość. Fashion Media Awards jak widać dosięgła ta sama choroba. To jednak nie koniec świata, zbyt różnorodny i bogaty on jest, by młoda Jenner miała nas do niego zniechęcić.

PS. A kto w takim razie zamiast Kendall, bo autor w mojej osobie najwyraźniej lubi narzekać? Rihanna, do której mam ambiwalentny stosunek czy Miley Cyrus z jej głośnymi, lecz spójnymi metamorfozami wydają się o wiele bardziej zasłużonymi twórczyniami popkultury niż zaczynająca tak naprawdę swoją przygodę Jennerówna.

ZobaczSchowaj komentarze

Najgorętsze nowości z sieciówek: listopad 2017

TOPSHOP

SUKIENKA
ok. 300 zł

TOPSHOP

JEANSY
ok. 625 zł

H&M

SPODNIE
999 zł

H&M

SPÓDNICA
199 zl

ZARA

SWETER
139 zł

ZARA

BUTY
219 zl
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.