Gala dyplomowa Viamoda Upgrade 2017

Połowa czerwca już prawie za nami, co oznacza, że na wszystkich uczelniach studenci powoli kończą rok akademicki. Dla większości z nich to oznacza egzaminy co drugi dzień i nieprzespane noce nad książkami, jednak w szkołach artystycznych sprawy mają się nieco inaczej. Studenci właśnie teraz prezentują efekty swojej ciężkiej pracy, a my wczoraj mieliśmy okazję je zobaczyć. W Och Teatrze odbyła się bowiem gala dyplomowa Viamoda Upgrade 2017, podczas której zaprezentowano licencjackie kolekcje dyplomowe.

W czasie wydarzenia 12. czerwca na wybiegu pojawiło się aż siedemnaście kolekcji, a tegoroczni absolwenci VIAMODA wykazali się nie tylko kreatywnością oraz wrażliwością estetyczną, ale również wiedzą i umiejętnościami technologicznymi. Swoje licencjackie kolekcje pokazali Adriana Cybulska, Azra Nikshiqi, Aleksandra Wirosławska, Katarzyna Wasilewicz, Katarzyna Sulej, Aleksandra Zgubińska, Aleksandra Ziółkowska, Klaudia Golec, Iga Kampa, Karolina Czerwonka, Margaryta Zhovta, Anna Włodarczyk, Viktoria Rivchachenko, Olga Krupińska, Anna Bloma, Marta Janikowska oraz Monika Kaczyńska.

Chociaż gala nie jest konkursem, to zaproszeni goście ze świata mody, a byli to Iwona Kossman, Anna Męczyńska, Ranita Sobańska, Dorota Wróblewska, Ilona Majer oraz Rafał Michalak z duetu MMC, i Tomasz Jacyków tradycyjnie wyróżnili niektóre projekty. Według nich, na szczególną uwagę zasłużyły Alesandra Wirosławska, Azra Nikshiqi, Margaryta Zhovta, Ania Włodarczyk, Monika Kaczyńska oraz Aleksandra Zgubińska.

Całe wydarzenie od strony reżyserskiej poprowadził Maciej Majzner. Na wybiegu zaproszeni goście mogli zobaczyć propozycje młodych, polskich projektantów, wśród których znalazło się miedzy innymi połączenie artyzmu z architektonicznymi formami, minimalizm czy pop-artowska awangarda. Wszyscy studenci naprawdę stanęli na wysokości zadania, nie rezygnując z własnego indywidualizmu poprzez mieszanie faktur oraz form.

Galę uświetniły również pokazy absolwentów uczelni Viamoda, dzięki którym mogliśmy zobaczyć jak rozwijają się ich marki oraz, w którą stronę zmierza młoda, polska moda. A my niezmiennie wspieramy i czekamy na ich dalsze sukcesy!

ZobaczSchowaj komentarze

Linda Parys z Fu-Ku: Wolna moda, szybka jazda! [WYWIAD]

Pojawia się i znika, a wielu ma na jego punkcie bzika – zupełnie jak w piosence sprzed lat. To pierwszy w Polsce concept store na kółkach, których oferuje modę polską, unikalną i pochodzącą z produkcji fair trade. Po co właściwie powstał, jak jest odbierany i co – poza ubraniami – oferuje? To tylko kilka z pytań, które zadaliśmy Lindzie Parys, właścicielce Fu-Ku.

Patryk Chilewicz: Skąd wziął się ten pomysł?

Linda Parys, właścicielka Fu-Ku, fotografka: Postanowiłyśmy z Agą Jarosz, współzałożycielką Fu-Ku, połączyć nasze dwie pasje: modę i podróżowanie. I tak, zainspirowane zagranicznymi trendami, z pomocą kilku silnych męskich rąk, z oldskulowego Mercedesa zrobiliśmy pierwszy polski fashion truck: Fu-Ku Fashion Truck. Podróżując po Polsce, promujemy polską autorską modę i design. W myśl idei slow fashion… Slow fashion, fast driven! (śmiech)

Przy okazji miałyśmy nadzieję – i to się chyba właśnie nam udaje – by wpisywać się w wakacyjne wspomnienia osób, które spotykamy na naszej drodze. Fu-Ku Fashion Truck to nie tylko butik na kołach, ale to też przestrzeń spotkań, chilloutu, rozmów o slow fashion i np. o tym, jak zbudować kapsułową garderobę.

Jeździcie na festiwale i w inne miejsca. Co w ramach fashion trucka oferujecie ludziom?

Tak, pojawiamy się m.in. na muzycznych festiwalach. Na przykład w tym roku byłyśmy już na Olsztyn Green Festival z polskimi gwiazdami jak Hey, Bownik czy Bovska oraz na Kraków Live Festival, na scenie którego wystąpiła m.in. Lana Del Rey. Ale pojawiamy się również na mniejszych, lokalnych eventach, jak wrocławski Strumień Festival, w trakcie którego artyści z grupy „Kotlina” pokryli naszego trucka roślinnym graffiti. Ponadto Fu-Ku Fashion Trucka możesz zgarnąć na własne przyjęcie urodzinowe. W zeszłym roku taką niespodziankę zrobił swojej dziewczynie pewien przesympatyczny chłopak. Wiadomo – bon na zakupy został od razu zrealizowany… To wygodniejsze niż zakupy w Internecie!

Po pierwsze opowiadamy o slow fashion, o tym, dlaczego ważna jest lokalna produkcja fair trade, autorskie, przemyślane projekty i wysokiej jakości materiały, dzięki którym ulubioną sukienkę czy koszulę możemy nosić kilka lat, a nie jeden sezon. I tu – po drugie – takie ubrania oferujemy w naszym Fu-Ku Fashion Trucku. Stawiając na to, co odporne na trendy, tak, by móc cieszyć się swoimi rzeczami kilka naprawdę dobrych lat, bez obaw, że wyjdą z mody albo szwy po praniu przekręcą się o 180 stopni.

Jaki jest cel tego projektu?

Ponad sześć lat temu otworzyłyśmy pierwszy wrocławski concept store: Fu-Ku Concept Store, by móc pokazać wrocławianom, czym jest slow fashion i że wcale nie kosztuje więcej niż ubranie z modnej sieciówki. Ponadto moda to dla nas również jedna z dziedzin sztuki. Organizujemy spotkania z polskimi projektantami, wystawy ilustratorów mody i warsztaty, np. projektowania biżuterii. Rok temu, po 5 latach funkcjonowania, postanowiłyśmy wyjść poza Wrocław i promować ideę świadomych zakupów i wysokiej jakości ubrań w innych miastach. Szukać zajawkowych ludzi, którzy tak jak my zakochają się w projektach rodzimych projektantów i designerów. Ale nie przez górnolotne wykłady, a dzięki spotkaniom w ciekawych, chilloutowych miejscach, by pozostać ich miłym, wakacyjnym wspomnieniem. Bo autorskiej mody nie należy się bać.

Co z waszych obserwacji wzbudza największe zainteresowanie wśród osób interesujących się Fashion Truckiem?

Przede wszystkim sam Fu-Ku Fashion Truck. To pierwszy fashion truck w Polsce (choć na polskich drogach pojawiły się też inne, m.in. z modą vintage). Wiele osób jeszcze nie wie, jak z niego korzystać, czy można wejść do środka, przymierzyć… A oczywiście można, bo truck działa jak tradycyjny sklep: wchodzisz do niego po schodkach, oglądasz, wybierasz, przymierzasz – wewnątrz znajdziesz wygodną przymierzalnię. A przed truckiem chillout corner, leżaki i lemoniada.

Żyjemy w świecie, w którym młodzież pochłania ubrania z sieciówek. Jak polska moda radzi sobie na tym trudnym rynku zdominowanym przez fast fashion?

Polska, autorska moda wygrywa na pewno jakością ubrań. Tym, że są to przemyślane i limitowane projekty. Jednocześnie rozwijamy rodzimą produkcję, bo polscy projektanci szyją sami bądź wybierają lokalne szwalnie. I to, co wspominałam wcześniej – nasi projektanci szukają ponad-sezonowych rozwiązań, tak by ich ubrania można było nosić dłużej, niezależnie od chwilowych trendów.

Oczywiście w przypadku młodzieży sama świadomość zakupów to za mało. Ważne jest bycie tu i teraz, lifestyle oraz zajawkowe rzeczy na kieszeń nastolatka. I – przede wszystkim – bardzo ważna jest dostępność projektów, o których mówimy. Tak, by polscy projektanci pojawiali się na ich ścieżce zakupów między sieciówkami. Stąd istotną rolę na polskim rynku mody odgrywają m.in. concept story, które jednocześnie są dostępne również online, czyli tam, gdzie naszej młodzieży najwięcej. Ponadto – no właśnie – musimy być tu i teraz, tam gdzie oni, czyli na przykład na fajnych festiwalach, lokalnych eventach i targach w postaci pop up storów czy mobilnych butików takich jak Fu-Ku Fashion Truck.

ZobaczSchowaj komentarze

Stylizacje walentynkowe dla kobiet 60+

Mango

Sukienka
139,90 zł

Oscar de la Renta

Pierścionek
1150 zł

Gucci

Sukienka
16520 zł

Oscar de la Renta

Kolczyki
1905 zł

Isa Afren

Sukienka
4680 zł

Edie Parker

Torebka
6770 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.