MODA

Francuski „Vogue” będzie miał swój festiwal mody

23.08.2016 Justyna Majka

Francuski „Vogue” będzie miał swój festiwal mody

Sprzedaż magazynów drukowanych spada z roku na rok, a czytelnicy coraz częściej przenoszą się do Internetu. Z tego powodu wydawnictwo Condé Nast International oraz jego francuski oddział stara się być opiniotwórczym medium, które nie tylko promuje i wspiera modę, ale także edukuje obecnych i przyszłych czytelników. Od tego roku staje się także organizatorem „Vogue Paris Fashion Festival” – 2-dniowego wydarzenia, które odbędzie się pięknym Hotelu Potocki położonym przy Avenue Friedland.

Już w dniach 4-5 listopada, redaktor naczelna francuskiego „Vogue’a”, Emmanuelle Alt, zamierza zorganizować imprezę, która dorówna podobnemu wydarzeniu organizowanemu przez Brytyjczyków. Angielski magazyn ma już za sobą pięć edycji festiwalu mody, który każdorazowo skupiał prawie 7 tysięcy gości i stanowił platformę promocji mody, kultury, sztuki. Dodatkowe panele za każdym razem były miejscem wymiany opinii oraz doświadczenia specjalistów z branży mody.

Pokaz Balmain jesień-zima 2016 w Hotelu Potocki

Teraz taki sam sukces będą starali się osiągnąć Francuzi. Szef Condé Nast France, Xavier Romatet, w wypowiedzi dla portalu „Business of Fashion” zdradza, że „każdy magazyn stara się poszerzać swoje granice wpływu i utrzymać sprzedaż drukowanych czasopism”. Dodaje także, że „zadaniem francuskiej biblii mody jest szukanie możliwości rozwoju w postaci konferencji, paneli i wykładów, które rzeźbią rynek oraz są dochodowym przedsięwzięciem.” Sponsorem głównym wydarzenia została marka Swarovski, która w swojej działalności także stara się łączyć biznesowe podejście z nowoczesnym designem.

Dwa dni festiwalu przeznaczone będą nie tylko do osób na co dzień zajmujących się modą. Wydarzenie ma także zaangażować ludzi będących fanami mody, którzy zwyczajnie chcą poznać znane osobistości stojące za treściami drukowanymi na łamach „Vogue’a”. Pierwszego dnia festiwalu wystąpią przedstawiciele marek takich jak Uniqlo, Swarovski, Chloé, Saint Laurent i platformy sprzedażowej Farfetch. Drugiego dnia słuchacze będą mogli wysłuchać dyrektora kreatywnego marki BalmainOliviera Rousteinga, który opowie o skomplikowanej roli projektanta we współczesnej branży mody, a dziennikarze i redaktorzy opowiedzą o swojej pracy od kuchni. 

Jeśli macie ochotę bliżej poznać francuską modę, nic nie stoi na przeszkodzie, aby w listopadzie odwiedzić Paryż. My oczywiście także się wybieramy!