MODA

Francisco Costa opuszcza Calvin Klein!

20.04.2016 Michalina Murawska

Francisco Costa opuszcza Calvin Klein!

Roszad w branży mody ciąg dalszy. Jeszcze nie tak dawno informowaliśmy o tym, że Hedi Slimane opuszcza Saint Laurent i jego miejsce zajmie Anthony Vacarello, a dziś wiemy,  że pora na rozstanie przyszła także dla innego modowego duetu.

Mowa o Francisco Costa, który po 13 latach odchodzi ze stanowiska dyrektora kreatywnego marki Calvin Klein. Wraz z nim, dom mody opuści także Italo Zucchelli, odpowiedzialny do tej pory za kolekcje męskie. To jednak nie koniec zmian w amerykańskiej marce. Zarząd poinformował bowiem o nowej strategii, która docelowo prowadzić będzie do objęcia jedną wizją kreatywną wszystkich segmentów brandu – linii ready-to-wear, a także znanych z pikantnych kampanii CK Jeans i CK Underwear. „Ta strategia kreatywna zapowiada początek kolejnego ważnego rozdziału dziedzictwa marki rozpoczętego w momencie, kiedy pan Klein przeszedł na emeryturę”, stwierdził w oficjalnym oświadczeniu Steve Shiffman, dyrektor zarządzający amerykańskiej marki. „Chciałbym gorąco podziękować Francisco i Italo za ich niezachwiane poświęcenie dla Calvina Kleina i osiągnięcia z ostatniej dekady. Obaj w niezwykły sposób przyczynili się do uczynienia z marki globalnego lidera w branży mody, a wszystko, co robili, wykonywali z poświęceniem, skupieniem i kreatywnością”, dodał.

Przyszłość Costy, który w trakcie pracy dla Kleina został dwukrotnie uhonorowany przez CFDA nagrodą za najlepszą kolekcję damską, na razie jest nieznana. Nie trzeba było jednak długo czekać na spekulacje dotyczące tego, kto zastąpi Brazylijczyka na stanowisku dyrektora kreatywnego amerykańskiej marki. Najczęściej pojawiającym się w kuluarach nazwiskiem jest Raf Simons, który po odejściu w październiku z domu mody Dior, skupia się na razie na swojej autorskiej marce. Z jednej strony, idealnie pokrywałoby się to z naszymi wcześniejszymi przypuszczeniami, z drugiej – Simons musiałby wdrożyć się w nową strategię CK i objąć kreatywną wizją znacznie więcej, niż jedynie linię dla kobiet. Czy Belg „podniesie rękawicę” i już niedługo ujrzymy amerykański brand w zupełnie nowej odsłonie? Z niecierpliwością czekamy na rozwój wydarzeń.