Felieton HAREL: Do trzech razy… plaża

Modne bikini, praktyczny kostium kąpielowy a może retro opalacz? Bez względu na decyzję, wreszcie możemy wybierać spośród polskich projektów, tu wymyślonych i na miejscu wyprodukowanych. Bywa, że są plecione szydełkiem przez wiele godzin. Albo zdobione przepięknym autorskim nadrukiem. Potrafią podkreślać zalety i maskować niedoskonałości. A przede wszystkim pozwalają na nieograniczona radość z wody, słońca i upalnej pogody. Oto trzy polskie marki, których kostiumy mogą konkurować z największymi światowymi wyjadaczami.

Bodymaps

Od tej marki zaczęła się kąpielowa rewolucja. Ewa Stepnowska, absolwentka pierwszego rocznika projektowania mody warszawskiej ASP po prezentacji fenomenalnej kolekcji dyplomowej podjęła decyzję o zapełnieniu sporej niszy na polskim rynku. Jeszcze kilka lat temu stroje plażowe z polską metką można było znaleźć albo w sieciówkach (zatem ich pochodzenie wcale polskie być nie musiało), albo w specjalistycznych hurtowniach. Zdarzało się, że któraś z marek decydowała się na dwa czy trzy modele w ramach letniej kolekcji ubrań, były to jednak wyjątki potwierdzające regułę. Pojawienie się Bodymaps podczas targów HUSH Warsaw, na których marka miała swoją oficjalną premierę, było szeroko komentowane, a sezon letni 2015 bez choć jednego elementu z charakterystycznym kolorowym deseniem nie miał prawa się rozpocząć. Projektantka doskonaliła warsztat u samego Marca Jacobsa, nie dziwi więc odwaga w łączeniu barw czy dążenie do jak najlepszej rozpoznawalności. Z każdym sezonem rozmiarówka się powiększa, a modele coraz lepiej dopasowują do różnych sylwetek. Lato 2017 należy przede wszystkim do kostiumów jednoczęściowych o najróżniejszych fasonach. Od balkonowych miseczek w stylu vintage, przez głębokie dekolty niczym z dawnych teledysków George’a Michaela, do całkiem współczesnych hybryd, kompromisów między dwoma ulubionymi fasonami klientek. Bogata i odważna kolorystyka zachowuje oszczędny i klasyczny styl, dzięki czemu unikamy jakichkolwiek nawiązań do strojów sportowych, na rzecz elegancji i prostoty. Niektóre modele wyposażone są w miękkie, dopasowujące się do ciała wkładki na biuście, które w zależności od potrzeby można nosić lub wyjmować. Wspaniałym pomysłem jest ciągła dostępność poprzednich kolekcji. Dzięki temu nie musimy płakać za zostawionym w hotelu ukochanym bikini czy zjedzonymi w tajemniczych okolicznościach przez pralkę figami.

Sun.Sea.Salt

Jak połączyć tradycyjne rzemiosło z festiwalową radością? Trzeba sięgnąć po najradośniejsze kolory, nie zamykać się na szalone pomysły i trafić na doświadczone osoby, które potem je zrealizują. Tak działa Sun.Sea.Salt, marka, która za chwilę będzie obchodzić swoje pierwsze urodziny. To kostiumy wykonane ręcznie na szydełku, więc siłą rzeczy dla kobiet z mniejszym biustem. Zarówno jedno, jak i dwuczęściowe, zaskakują oryginalną, nierzadko asymetryczną formą, nietypowymi wycięciami czy zdobieniami. Włókna są mieszanką mikrofibry i elastanu, zatem nie ma ryzyka, że przy kontakcie z wodą strój zmieni kształt albo kolor. Dodatkową właściwością tego surowca jest błyskawiczne tempo schnięcia. Rozmiary to standardowe S, M, L, bez podziału na wielkość miseczki, ponieważ obwód można dopasowywać za pomocą troczków. Istnieje możliwość realizacji kostiumu na specjalne zamówienie. W asortymencie również buty i torby – wszystko w radosnym, nowocześnie etnicznym klimacie.

Kornelia Rataj

Jest o niej zdecydowanie za cicho, być może ten sezon wreszcie to zmieni. Projekty Kornelii to minimalizm w najlepszym wydaniu. Neutralna paleta kolorystyczna wzbogacona o sezonowe akcenty, różne stopnie zakrycia sylwetki – od wysokich seksownych wycięć po zabudowanie pod szyję, a nawet rękawy. Kostiumy nie są usztywniane, formę utrzymuje podwójna warstwa wysokiej jakości włoskiej lycry. To zmysłowe beże, ponadczasowa czerń, a w tym sezonie żółty w odcieniu dojrzałego mango, blady róż liczi oraz chłodna zieleń. Wysokie nogawki majtek estetycznie nawiązują do przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, gdy nogi wydłużało się na wszelkie sposoby, nawet kosztem mocnego skrócenia korpusu. Kolekcje projektantki podzielone są na trzy moduły. Oprócz kostiumów znajdziemy bazowe elementy z dodatkiem spandexu: obcisłe spódnice, topy i body, a także… wełniane płaszcze. Jednak to te plażowe momenty są najbardziej interesujące. Przynajmniej do czasu, w którym skończy się lato.

ZobaczSchowaj komentarze

Pokaz Łukasza Jemioła na sezon wiosna-lato 2018

Łukasz Jemioł 8 marca w Międzynarodowy Dzień kobiet, w Praskiej Drukarni, pokazał swoją najnowszą kolekcję na sezon wiosna-lato 2018 pięknie celebrując tym samym kobiecości.

Pokaz Łukasza Jemioła na sezon wiosna-lato 2018

Romantyczna piosenka „Mystery of love” z repertuaru Sufjana Stevensa z filmu „Tamte dni, tamte noce”  rozpoczęła czwartkowy pokaz Łukasza Jemioła. Skromna scenografia oraz delikatne wizualizacje zaaranżowane w  w Praskiej Drukarni, pozwoliły skupić się w całości na najważniejszym, czyli ubraniach. A wśród propozycji znaleźć mogliśmy marynarki oraz spodnie wykonane z lnu, dzianinowe sukienki, jedwabne bluzki czy spódnice uszyte z jedwabnej krepy. Dominowały lekkie, zwiewne, asymetryczne ubrania, które odsłaniały nogi oraz podkreślały delikatność, kobiecej sylwetki.Kolekcję projektant utrzymał w subtelnych kolorach: jak szarości, biele czy blady odcień niebieskiego, jednak postanowił dodać ubraniom dynamiki  przełamując  mocnymi kolorami jak żółty, zielony czy fiolet. Ubrania zdobiły  motywy botaniczne czy kwiaty. Haftowany tukan oraz wężowy total looki podkreślały charakter kolekcji. Całość kolekcji zachowała charakter zarówno subtelny jak i drapieżny. Nowym dodatkiem do ubrań były zamszowe torby w rozmiarze XXL lub mniejsze na długim pasku, jak i niezwykle modne chusty oraz gorsetowe pasy.Nie zabrakło także niespodzianek. Gościnnie na wybiegu pojawiły się gwiazdy – Lidia Popiel oraz Magdalena Gołdanowska. Ich obecność dobitnie pokazuje, że moda, według Łukasza Jemioła, nie zna wieku.

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności