Brak muzyki i zakaz social media na pokazie Marca Jacobsa

Marc Jacobs od zawsze do swoich kolekcji wcielał stylistykę zaczerpiętą z przeróżnych subkultur. W zeszym roku zaszalał z kolekcją operającą się na kulturze rave, a tym razem postanowił skorzystać z hip-hopu. Pokaz był na tyle niezwykły, że odbył się w totalnej ciszy oraz bez zdjęć robionych telefonami. Czyżby Jacobs chciał, aby wszyscy skupili się jedynie na jego projektach i dlatego zrezygnował z jakiejkolwiek oprawy artystycznej?

Brak muzyki i zakaz social media na pokazie Marca Jacobsa

Na zakończenie nowojorskiego tygodnia mody otrzymaliśmy niezwykły pokaz Marca Jacobsa. Stało się tak za sprawą braku muzyki oraz wprowadzeniu zakazu fotografowania sylwetek pojawiających się na wybiegu. To zupełnie odmienna strategia od tej z zeszłego roku, gdy na wybiegu królowały kolorowe stroje utrzymane w stylistyce rave przy głośnej muzyce. Tym razem goście, którzy pojawili się na pokazie otrzymali zakaz fotografowania. Wszyscy zatem musieli schować swoje iPhone’y i skupić się na wydarzeniu, w którym biorą udział.

Marc Jacobs wiosna-lato 2017

W zeszłym roku, projektant zatrudnił znane supermodelki, ale jednocześnie został skrytykowany za brak różnorodności etnicznej wśród nich. Tym razem pokazał, że zna się dobrze na temacie i nie tylko stworzył pokaz, w którym połowę stanowiły ciemnoskóre dziewczyny, ale także całe show bazowało na kulturze Afromerykanów. Po wybiegu przeszła też Polka, Cleo Ćwiek (Model Plus). Nie wiemy czy tak duża różnorodność była formą przeprosin, czy pokazania, że każdy pokaz może być inny i nie należy zbyt wcześnie formułować tego rodzaju krytyki w stronę projektanta.

Marc Jacobs rozpoczyna nowy trend – kolorowe paznokcie wśród panów

Marc Jacobs na sezon jesień-zima 2017 sięga do kultury hip-hopu oraz podaje ją w nowoczesnej i świeżej wersji. Kolekcja została przemyślana od początku do  końca. Nie było w niej przypadkowości, sylwetki następowały po sobie prezentując bardzo damskie i seksowne stylizacje, aż po bardziej sportowe i nawiązujące do męskiej estetyki. Pokaz otworzyła modelka ubrana w satynową halkę z zarzuconą na nią sztruksową, obszerną kurtką obszytą futerkiem. Mocnymi akcentami tej kolekcji były płaszcze oraz futra. Wiele z sylwetek opierało się na stylizacjach złożonych z obszernych spodni, często ozdobionych lampasami oraz wełnianych golfów. Aby podkreślić muzyczny charakter tej kolekcji modelki nosiły na szyi wielkie, złote łańcuchy oraz toczki i kapelusiki podobne do tych, w których często pokazuje się Pharell Williams.

Kto jest kim – Marc Jacobs

Mimo że stylizacje te wydawały się mocno ekstrawaganckie, kolekcja ta jest wprost do noszenia. Można z niej czerpać wybierając poszczególne elementy garderoby lub wcale się nie ograniczać i nosić się jak pewna siebie dziewczyna rapera z Nowego Jorku z lat 70. lub 90. Kolorystyka opiera się na głębokich brązach i burgundach, a także granatach, czerwieniach, beżach i szarościach. Projektant inspirował się dokumentem zatytułowanym „Ewolucja hop-hopu”, który pokazuje jego narodziny w latach 70. oraz zmiany jakie zachodziły na przestrzeni lat 80.i 90.

Marc Jacobs nie jest oczywiście jedynym projektantem, który czerpie z minionych dekad, zarówno tych głęboko osadzonych w modzie, muzyce oraz popkulturze. Retro stylizacje były już mocno eksplorowane przez Miu Miu, Pradę oraz Gucci. Projektant robi to jednak w tak ciekawy i innowacyjny sposób, że każdy jego pokaz jest mocnym akcentem kończącym nowojorski tydzień mody.

ZobaczSchowaj komentarze

Pochwała kobiecości w kolekcji #LaDorothée Tomaotomo, wiosna-lato 2018

Najnowszy pokaz Tomasz Olejniczak, tworzący pod marką TOMAOTOMO, zaprezentował w klimatycznych wnętrzach Hotelu Bellotto w Warszawie. Kolekcja #LaDorothée to prezent i hołd złożony mamie projektanta.

Pochwała kobiecości w kolekcji #LaDorothée Tomaotomo, wiosna-lato 2018

Pokaz najnowszej kolekcji #LaDorothée odbył się w pięknej scenerii – wnętrz Hotelu Bellotto w Warszawie. Otworzyła go dawno niewidziana Zuza Kołodziejczyk (zwyciężczyni 3 edycji Top model), która wróciła w doskonałej formie. Kolekcja, którą mogli obejrzeć zebrani goście została stworzona dla świadomych i przebojowych kobiet, z wysokim poczuciem własnej wartości, które nie obawiają się odważnych stylizacji, bo strojem podkreślają swoją osobowość, niezależność i siłę. Na wybiegu pojawiły się więc zmysłowe kreacje o różnorodnych fasonach, długościach i wykonane z różnych materiałów. „To historia o modzie, którą opowiadam współczesnej kobiecie, kochającej niezapomniany urok lat 50 i 60.” – mówi Tomasz Olejniczak – „W kolekcji dominują suknie i sukienki, ale nie zabrakło tu także płaszczy, żakietów, spodni i zestawów codziennych w bardzo luksusowym wydaniu.”

Doskonałe jakościowo tkaniny pochodzące z uznanych szwajcarskich i francuskich fabryk, w których zaopatrują się światowe domy mody tj. Prada, Fendi, Chanel, czy Louis Vuitton odgrywały równie istotną rolę. Jedwabie, gipiury, pawie pióra w mieniących odcieniach, czy efektowne hafty wspólnie tworzyły niesamowity, wizualny spektakl.

Projektanta oklaskiwały słynne koleżanki m.in Edyta Olszówka, Weronika Książkiewicz czy Hanna Lis. Wśród gości obecna była także mama projektanta, która jak podkreśla zawsze projektant, jest najważniejszą osobą w jego życiu. Mama była pierwszą i najwierniejszą klientką Tomasza. To dzięki niej, 8 lat temu, zdecydował się na pokazanie swojej debiutanckiej kolekcji w trakcie Łódzkiego Fashion Week. To ona wiernie mu kibicuje w trakcie pokazów, oglądając kolekcję zawsze z pierwszego rzędu. Dlatego wczorajszy pokaz Tomasz Olejniczak zadedykował właśnie swojej mamie.

Patronem medialnym wydarzenia był portal Fashion Post i Fashion Magazine, a pokaz obejrzeli Marzena Michela Singh redaktor naczelna Fashion Magazine i Zbigniew Kokot szef działu reklamy Fashion Post i Fashion Magazine.

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności