Brak muzyki i zakaz social media na pokazie Marca Jacobsa

Marc Jacobs od zawsze do swoich kolekcji wcielał stylistykę zaczerpiętą z przeróżnych subkultur. W zeszym roku zaszalał z kolekcją operającą się na kulturze rave, a tym razem postanowił skorzystać z hip-hopu. Pokaz był na tyle niezwykły, że odbył się w totalnej ciszy oraz bez zdjęć robionych telefonami. Czyżby Jacobs chciał, aby wszyscy skupili się jedynie na jego projektach i dlatego zrezygnował z jakiejkolwiek oprawy artystycznej?

Brak muzyki i zakaz social media na pokazie Marca Jacobsa

Na zakończenie nowojorskiego tygodnia mody otrzymaliśmy niezwykły pokaz Marca Jacobsa. Stało się tak za sprawą braku muzyki oraz wprowadzeniu zakazu fotografowania sylwetek pojawiających się na wybiegu. To zupełnie odmienna strategia od tej z zeszłego roku, gdy na wybiegu królowały kolorowe stroje utrzymane w stylistyce rave przy głośnej muzyce. Tym razem goście, którzy pojawili się na pokazie otrzymali zakaz fotografowania. Wszyscy zatem musieli schować swoje iPhone’y i skupić się na wydarzeniu, w którym biorą udział.

Marc Jacobs wiosna-lato 2017

W zeszłym roku, projektant zatrudnił znane supermodelki, ale jednocześnie został skrytykowany za brak różnorodności etnicznej wśród nich. Tym razem pokazał, że zna się dobrze na temacie i nie tylko stworzył pokaz, w którym połowę stanowiły ciemnoskóre dziewczyny, ale także całe show bazowało na kulturze Afromerykanów. Po wybiegu przeszła też Polka, Cleo Ćwiek (Model Plus). Nie wiemy czy tak duża różnorodność była formą przeprosin, czy pokazania, że każdy pokaz może być inny i nie należy zbyt wcześnie formułować tego rodzaju krytyki w stronę projektanta.

Marc Jacobs rozpoczyna nowy trend – kolorowe paznokcie wśród panów

Marc Jacobs na sezon jesień-zima 2017 sięga do kultury hip-hopu oraz podaje ją w nowoczesnej i świeżej wersji. Kolekcja została przemyślana od początku do  końca. Nie było w niej przypadkowości, sylwetki następowały po sobie prezentując bardzo damskie i seksowne stylizacje, aż po bardziej sportowe i nawiązujące do męskiej estetyki. Pokaz otworzyła modelka ubrana w satynową halkę z zarzuconą na nią sztruksową, obszerną kurtką obszytą futerkiem. Mocnymi akcentami tej kolekcji były płaszcze oraz futra. Wiele z sylwetek opierało się na stylizacjach złożonych z obszernych spodni, często ozdobionych lampasami oraz wełnianych golfów. Aby podkreślić muzyczny charakter tej kolekcji modelki nosiły na szyi wielkie, złote łańcuchy oraz toczki i kapelusiki podobne do tych, w których często pokazuje się Pharell Williams.

Kto jest kim – Marc Jacobs

Mimo że stylizacje te wydawały się mocno ekstrawaganckie, kolekcja ta jest wprost do noszenia. Można z niej czerpać wybierając poszczególne elementy garderoby lub wcale się nie ograniczać i nosić się jak pewna siebie dziewczyna rapera z Nowego Jorku z lat 70. lub 90. Kolorystyka opiera się na głębokich brązach i burgundach, a także granatach, czerwieniach, beżach i szarościach. Projektant inspirował się dokumentem zatytułowanym „Ewolucja hop-hopu”, który pokazuje jego narodziny w latach 70. oraz zmiany jakie zachodziły na przestrzeni lat 80.i 90.

Marc Jacobs nie jest oczywiście jedynym projektantem, który czerpie z minionych dekad, zarówno tych głęboko osadzonych w modzie, muzyce oraz popkulturze. Retro stylizacje były już mocno eksplorowane przez Miu Miu, Pradę oraz Gucci. Projektant robi to jednak w tak ciekawy i innowacyjny sposób, że każdy jego pokaz jest mocnym akcentem kończącym nowojorski tydzień mody.

ZobaczSchowaj komentarze

Córka Kurta Cobaina gwiazdą kampanii Marc Jacobs

Marc Jacobs słynie z tego, że do swoich kampanii i pokazów zaprasza topowe nazwiska z czerwonego dywanu. Lady Gaga, Bette Midler, Susan Sarandon, Miley Cyrus – wymieniać możemy długo. Teraz do tego grona dołączy nie kto inny jak Frances Bean Cobain, córka Kurta, która została twarzą kampanii wiosna lato 2017. Zobaczcie jak poradziła sobie pierwszy raz w roli modelki!

W branży mody dzieci znanych osób bardzo często idą w kierunku modelingu. Wystarczy spojrzeć na Lily Rose-Depp, Kendall Jenner czy nawet Kaię Gerber, córkę Cindy Crawford. Chociaż intrygująca uroda (i nie oszukujmy się nazwisko) Frances Bean z pewnością przyciągnie uwagę nie jednej osoby, to jednak nie mamy co liczyć na to, że zostanie kolejną gwiazdą modelingu. Jak sama wyznała w wywiadzie dla „Vogue” modeling nie jest dla niej i zgodziła się tylko dlatego, że to Marc ją poprosił. W dodatku, Frances nie chce sygnować swoim nazwiskiem projektów, w które nie wierzy. A wiosenna kolekcja Marca Jacobsa po prostu bardzo jej się spodobała.


Marc Jacobs poznał Frances Bean kiedy ta miała zaledwie 2 latka i jak sam powiedział od początku wiedział, że kiedyś chciałby z nią współpracować. Projektant przez lata podziwiał jej urodę i niezwykłą osobowość, ale minęło ponad 20 lat zanim ten duet zdecydował się na współpracę. Frances w wiosenno-letniej kampanii stanęła przed obiektywem legendarnego Davida Simsa, a nad efektem finalnym bynajmniej wcale nie pracował sztab specjalistów. Makijaż został wykonany własnymi kosmetykami Frances i nikt nawet nie ruszył jej włosów, dzięki czemu zdjęcia są tak autentyczne. Córka Cobaina to jednak nie pierwsza osoba ze swojej rodziny, która pojawiła się w kampanii amerykańskiego giganta. Frances poszła w ślady swojej mamy – Courtney Love, która w sezonie jesień 2016 była gwiazdą sesji wizerunkowej Marca Jacobsa. Jak widać niedaleko pada jabłko od jabłoni.

ZobaczSchowaj komentarze

„Dress for less” odcinek 14.: Anja Rubik i klasyka w rockowym wydaniu za mniej niż 500 złotych

L'Oreal

Mascara Volume Million Lashes
35,00 zł

Zara

Skórzana listonoszka z pikowaniem
359,00 zł

Mango

Kurtka skórzana
599,90 zł

H&M

Czółenka
129,90 zł

Mago

Kopertówka
59,90 zł

Zara

Sukienka z frędzlami
199,00 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.