Drake, Justin Bieber, Frank Ocean i Kanye West mimo nominacji nie pojawią się na rozdaniu nagród Grammy. Dlaczego?

Rozdanie nagród Grammy kiedyś było wielkim świętem muzyki. Dziś, jak pokazują nasi bohaterowie, należałoby bardziej zastanowić się nad sensem i przyszłością imprezy niż nad tym, kto ile dostał nominacji czy samych statuetek.

Pierwszym, który zadeklarował, że nie pojawi się 12 lutego w Stamples Center w Los Angeles był Frank Ocean (2 statuetki na koncie). – Wydaje mi się, że ten konkurs niezbyt dobrze reprezentuje takich ludzi, jak ja – powiedział muzyk w wywiadzie dla „New York Times”, mając na myśli osoby czarnoskóre. – Myślę, że mechanizm przyznawania nagrody jest przestarzały – dodał. Trudno się z nim nie zgodzić: zdecydowaną większość nagród na przestrzeni lat zgarniały osoby o białym kolorze skóry.

Kanye West (21 statuetek, 8 nominacji w tym roku) postanowił wesprzeć Franka i dołączyć się do protestu. Na jednym ze swoich koncertów przyznał, że problem rasizmu na Grammy nie jest tak duży jak na Oscarach, lecz jest zauważalny. Dodał też, że zgadza się z tym, co o nagrodzie myśli Justin Bieber.

A co myśli „Biebs” (1 statuetka, 4 nominacje)? Ten uważa, że nagrody „nie są reprezentatywne”, „przestarzałe” i w sposób niesprawiedliwy pomijają młodych twórców. Justin przyznał przy tym, że mimo największego w jego historii wyróżnienia przez kapitułę Grammy, nie pojawi się na rozdaniu.

Drake (1 statuetka, 8 nominacji) tymczasem jest obecnie w swojej trasie „The Boy Meets World Tour” i w dniu przyznawania statuetek będzie grać koncert w Manchesterze. Tajemnicą poliszynela jest jednak fakt, że tego typu imprezy planowane są z wielkim wyprzedzeniem, więc gdyby raperowi naprawdę zależało na uczestnictwie, to inaczej zaplanowałby swoją trasę koncertową.

Wygląda więc na to, że przyznawane od 1959 roku nagrody są w coraz głębszym kryzysie. Te zdarzały się już w przeszłości, gdy konkurs krytykowali m.in. Bono czy zespół Pearl Jam, jednak nigdy nie doszło do tak frontalnego i zmasowanego ataku na imprezę. Grammy tym razem będzie musiało obejść się bez Drake’a, Biebera, Oceana i Westa. Wątpimy jednak, by ci żałowali wielogodzinnej konferencji, podczas której wręczane są nagrody w aż 84 (!) kategoriach.

ZobaczSchowaj komentarze

Zara reklamuje kolekcję plus size anorektycznymi modelkami. Wybuchł skandal

Hiszpańska sieć odzieżowa wciąż sprowadza na siebie nowe awantury – po serii plagiatów przyszedł czas na wychudzone modelki, które pojawiły się w kampanii kolekcji… plus size.

Sprawę nagłośniła irlandzka dziennikarka radiowa Muireann O’Connell, która przechadzając się po sklepie Zary w Dublinie zauważyła plakat, na którym dwie bardzo szczupłe modelki prezentują ubrania marki, a obok widnieje napis „Love your curves”, czyli „kochamy wasze krągłości”. Sprawa wydała jej się absurdalna, więc umieściła zdjęcie na Twitterze, a jej post wywołał prawdziwą burzę w komentarzach.

Sprawą zainteresowało się CNN, które poprosiło O’Connell o komentarz. – Nie mam nic przeciwko im kształtom, to naprawdę piękne kobiety. Za nimi jednak stoi kampania marketingowa – powiedziała dziennikarka. Jej zdaniem ta kampania wysyła negatywny przekaz wobec kobiet, których spora część na co dzień zmaga się z zaburzeniami żywienia, a przedstawianie takiej chudości i napisu „krągłości” może wywołać nie tylko kompleksy, lecz dalsze problemy zdrowotne.

CNN zwróciło się również z prośbą o komentarz do przedstawicieli hiszpańskiego giganta odzieżowego, lecz ten odmówił jakichkolwiek wyjaśnień. A reklama jak wisiała, tak wisi.

ZobaczSchowaj komentarze

"Dress for less" odc. 22.: dziewczęca Julia Wieniawa i zoom na paski [WIDEO]

ZARA

SPODNIE
139 ZŁ

ZARA

BUTY
139 ZŁ

ZARA

SPODNIE
99,90 ZŁ

ZARA

TOREBKA
239 ZŁ

H&M

TOP
39,90 ZŁ

H&M

KOLCZYKI
24,90 ZŁ
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.