Dominik Sadoch o wybiegach Louis Vuitton, przyjaźni z MISBHV i prywatności modela [WYWIAD]

Choć jest jednym z najlepszych polskich modeli, to nie jest gwiazdą żadnego telewizyjnego show. Dominik Sadoch ma na swoim koncie współprace m.in. z Balmain, Diorem czy J.W. Andersonem, lecz woda sodowa nie uderzyła mu do głowy. Jeśli jeszcze go nie znacie, to czas najwyższy to nadrobić – to powoli jedno z najważniejszych polskich nazwisk na światowym rynku mody!

Dominik Sadoch o wybiegach Louis Vuitton, przyjaźni z MISBHV i prywatności modela [WYWIAD]

Jesteś jednym z ulubionych modeli Kima Jonesa. Jak doszło do waszej współpracy i takiej sympatii?
Znamy się od pięciu sezonów, czyli ponad dwóch lat. Do pokazu pierwszy raz zostałem zaangażowany naprawdę w ostatniej chwili. Pamiętam, gdy po ostatnim castingu długiego dnia dostałem telefon, czy mogę jak najszybciej odwiedzić siedzibę Louis Vuitton – byłem akurat w okolicy Chatelet, więc tuż obok. Około północy przymierzyłem odłożoną wcześniej „sylwetkę”, a już po ośmiu godzinach widzieliśmy się na backstage’u pokazu. Po roku, już po drugim pokazie, zaangażowali mnie do pracy nad kolejną (moją trzecią) kolekcją. Przyjeżdżałem na regularnie odbywające się spotkania, a potem zaproponowano mi pracę na wyłączność podczas nadchodzącego fashion week’u. W takim trybie pracy, w studio, trudno jest szybko przełamać lody i poznać się. Wydaje mi się, że na początku zaimponowałem im profesjonalizmem (pomijając aspekt fizyczny i wizualny – pasowałem do kolekcji, która – jak się śmieją – była mną zainspirowana). Byli zadowoleni ze współpracy, więc od tamtej pory widywaliśmy się regularnie, co sprzyjało poznaniu się bliżej. Wydaje mi się, że ja też czułem się już bardziej pewny siebie, nie panikowałem. Problemy z miejscowym rozszyfrowywaniem trudnych akcentów przestały się pojawiać. Pasowało mi poczucie humoru ogólnie panujące w ekipie. Osobowość Kima jedynie zachęcała. Jest bardzo przyjazny i szczerze chce najlepiej dla ludzi, których decyduje się zatrudnić. Kolejne prace przy sesjach zdjęciowych, kolejne spotkania w studio i wspólne posiłki, branżowe kolacje – wszystko sprzyjało większej liczbie okazji do rozmów, nadrabiania zaległości, „aktualizowania się” nawzajem, czyli bliższego poznania się. Zobaczyli, że nie jestem tylko odpowiednim manekinem i słodkim dzieckiem, ale mam coś do powiedzenia, a dodatkowo dobrze słucham, co – według moich obserwacji – nie jest zbyt częste. Cała ekipa obserwowała mój rozwój: jak się zmieniałem, jak dorastałem. Może dlatego poczuli też większą więź?

Przyjaźnisz się z ekipą MISBHV. Cenisz ich twórczość?

Bardzo! Na każdym kolejnym spotkaniu zaskakiwali mnie samymi nowościami, które trafiały również w moją estetykę. Bardzo doceniam ich wyraźnie obraną ścieżkę i sukcesywne dążenie do osiągnięcia wyznaczonych celów. Doceniam ich za bycie wiernymi i oddanymi swoim projektom. Są bardzo autentyczni. Kochają chodzić w tym, co sami tworzą i czują się z tym świetnie – i dobrze, bo wyglądają zajebiście! Mając okazję poznać to od drugiej strony, wiem, jak dużo pracy ich wszystko kosztuje, wkładają w to całych siebie. Natalia (Maczek, przyp. red.) jest inspiracją dla gonienia i spełniania marzeń.

Jaki był moment przełomowy w twojej karierze?
Wszystko, co działo się do tej pory było istotne. To, gdzie jestem teraz to zasługa kombinacji tych rzeczy, a nie jednej szczególnej. Kroczek po kroczku ciągle się rozwijam, w każdym sezonie udawało mi się zdobyć znaczące, duże zlecenia. Kolejne fashion weeki były co najmniej tak dobre, jak poprzednie. Pracując cztery lata, jeszcze nie zwolniłem tempa. Jestem zadowolony z tej (względnej) stabilności i sukcesywności, bo to nie dzieje się bardzo często. Najpopularniejszym scenariuszem jest zmiana rozdania co średnio 3 sezony.

Twój Instagram dokumentuje prywatne życie, mniej dokonania w modzie. Oddzielasz te dwie rzeczy?
Nie wiem. Praca jest obecnie bardzo dużą częścią mojego życia i przeplata się z tą sferą prywatną. Jeżeli chodzi o Instagram to oczywiście nadal jest moim narzędziem pracy, nawet jeżeli – jak powiedziałeś – dokonania w modzie nie są na tyle dokumentowane. Staram się dodawać takie treści, które w jakimś stopniu odzwierciedlają mój sposób bycia, poczucie humoru, czy dystans, na którym mi zależy. Muszę dodawać profesjonalne zdjęcia z pracy, ale uważam, że wygląda to dosyć pretensjonalnie, gdy stanowią one zdecydowaną większość.

Z kim jeszcze chciałbyś nawiązać współpracę i co jeszcze osiągnąć w modzie?
Chciałbym ponownie pracować z Rafem Simonsem, tylko że tym razem u Calvina Kleina. Podoba mi się jak połączył swoją estetykę z klasyką marki. Co osiągnąć? Strzelać kampanię za kampanią! (śmiech)

ZobaczSchowaj komentarze

Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 19-25.06.2017

Gwiazdy w jesiennych kampaniach reklamowych, pełen inspiracji (i zaskakujących kolaboracji) tydzień mody męskiej w Paryżu i kolejna „modowa drwina” od Balenciagi. To jedynie część tego, czym w minionych siedmiu dniach uraczyła nas branża mody – zobaczcie, co jeszcze musicie wiedzieć!

Na okładce nowego „Vogue Japan” znalazły się WSZYSTKIE modelki z ostatniego pokazu Dolce&Gabbana

Na początku był chaos… Z pewnością frazę tę niektórzy mogliby odnieść do najnowszej okładki japońskiego „Vogue’a”, do której zaangażowano, uwaga, wszystkie 67 modelek, które wzięły udział w pokazie Dolce&Gabbana na jesień-zimę 2018. Nie są to jednak „zwykłe” modelki – to grono najbardziej wpływowych blogerów, youtuberów oraz dzieci gwiazd, które włoski duet ewidentnie darzy dużą sympatią. Na istnej ludzkiej piramidzie znalazło się miejsce m.in. dla córki Jamiego Foxxa, Corrine, Dylana Lee – syna Pameli Anderson czy blogerka Negin Mirsalehi.

Selena Gomez została gwiazdą jesiennej kampanii Coach

Amerykańska aktorka i wokalistka została mianowana ambasadorką Coach w grudniu, dziś z kolei możemy już podziwiać finalne efekty jesiennej kampanii reklamowej z jej udziałem. Sesję wizerunkową promującą nową kolekcję ready-to-wear oraz nowe modele torebek (cena ok. 900 dolarów), sfotografował sam Steven Meisel, a za makijaże odpowiadała Pat McGrath. To się nazywa dream team!

Drake skomponował piosenkę na potrzeby pokazu Louis Vuitton

Najpierw Supreme, teraz Drake. Louis Vuitton swoimi kooperacjami nie przestaje nas zachwycać i sprawiać, że szczypiemy się z niedowierzania. Kanadyjski artysta, który niedawno uraczył nas nowym i skądinąd świetnym albumem, tym razem skomponował kawałek specjalnie na potrzeby ścieżki dźwiękowej pokazu męskiej kolekcji LV na przyszłą wiosnę. Utwór „Signs”, który już dostępny jest w większości serwisów streamingowych, został zainspirowany najnowszymi projektami Kima Jonesa (dyrektora kreatywnego marki) i wyprodukowany przez wytwórnię Drake’a OVO. Słuchamy i lubimy!

Valentino zmierza w stronę streetwearu i… prezentuje nowe logo

Męska kolekcja Valentino bez ani jednego klasycznego garnituru i zamiast wytwornej włoskiej elegancji promująca… sport? To właśnie zobaczyli goście pokazu najnowszej kolekcji na wiosnę-lato 2018. Pierpaolo Piccioli, który samodzielnie kieruje domem mody po odejściu Marii Grazii Chiury do Diora ma chyba chrapkę na małą rewolucję. Utrzymana w duchu streetwearu i athleisure kolekcja już teraz zbiera ogromne pochwały, podobnie jak nowe logo nawiązujące fontem do klasycznej wersji Valentino sprzed lat. My jesteśmy na tak

Nowa, „zakupowa'” torebka Balenciagi kosztuje prawie… 5 tysięcy złotych

Po bardzo luksusowej i piekielnie drogiej wariacji na temat ikeowskiej „Frakty”, tym razem Balenciaga oferuje model przypominający klasyczną torbę na zakupy, tyle że w cenie, uwaga 1100 dolarów. Wyprodukowana we Włoszech torebka została wykonana z bielonej, cielęcej skóry, wyposażona w czarne, skórzane rączki, podwójne zapięcie na zamek i srebrne, twarde dno. Kluczowym elementem nowego modelu jest także oczywiście umieszczone z przodu logo. Torba jest częścią specjalnej kolekcji stworzonej przez markę dla paryskiego Colette i, jak nietrudno się w przypadku Balenciagi domyślić, została już wyprzedana.

Sesja tygodnia: Charlotte Fraser w „The Edit”

Stylizacja tygodnia: Kate Moss w Londynie

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Hity na jesień-zimę 2017: beret

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

BLOOMINGDALES

BERET
1330 ZŁ

SACRED HAWK

BERET
OK. 100 ZŁ

MIU MIU

BERET
OK. 960 ZŁ

GUCCI

BERET
OK. 800 ZŁ
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.