DKNY wiosna-lato 2017

Młody i energiczny duet dyrektorów kreatywnych objął stery nad marką DKNY (młodszą linią Donna Karan Collection) równo rok temu, a już zdążył ukształtować zupełnie nowy wizerunek nowojorskiej marki, z twarzą Belli Hadid. Tak jak wcześniej w latach 90. Donna Karan, za cel postawiła sobie ubieranie kobiet do pracy, tak teraz panowie Dao-Yi Chow i Maxwell Osborne, starają się sprostać wymaganiom współczesnej klientki, która bardziej niż marynarki i kopertowe sukienki, woli streetwear w nowoczesnym wydaniu.

DKNY wiosna-lato 2017

Wiele osób wciąż zastanawia się kim są Dao-Yi Chow i Maxwell Osborne i dlaczego dostąpili zaszczytu bycia dyrektorami kreatywnymi marki DKNY. Otóż ten nowojrski duet zasłynął już w 2008 roku, od kiedy prężnie zaczął rozwijać markę Public School. Maja też na koncie wygraną w konkursie CFDA, która jest modowym „oscarem” w Stanach Zjednoczonych. Znani są z umiejętnego łączenia świetnej jakości i precyzyjnego kroju wraz z muzycznymi i ulicznymi trendami. Nic dziwnego, ze stali się nowym motorem napędowym ikonicznej już marki, która odejściu na emeryturę jej założycieli, natychmiast wymagała odświeżenia.

Dzięki temu mieliśmy okazję oglądać wręcz futurystyczną wizje projektantów, której nie powstydziliby się nawet członkowie załogi statku Enterprise. Była to jednocześnie bardzo sportowa i seksowna kolekcja. Aby uwypuklić jej kobiecy wymiar, na wybiegu pojawiły się na najbardziej pożądane modelki sezonu, a otworzyła go Bella Hadid. Ubrane w paletę barw, takich jak błękit, granat, biel, pomarańcz, czerń oraz beż (bardzo charakterystycznej dla DKNY), pewnie kroczyły po wybiegu, zaznaczając, ze jest to odzież dla pewnej siebie i silnej kobiety. Kolekcja obfituje w oversize’owe marynarki, parki z licznymi kieszeniami, bluzy grające rolę sukienek oraz swetry z dużymi dekoltami. Pojawiła się też sportowa bielizna, dobrze widoczna zza lekkich, przeźroczystych okryć wierzchnich.

Na wybiegu wypatrzyliśmy Julię Banaś (AS Management) ubraną w wielką niebieską kurtę oraz inne znane modelki takie jak Mica Arganaraz, Hanne Gaby Odiele, Vanessa Moody, Stella Maxwell, Josephine Skriver oraz Imaan Hammam. Każda z nich pomalowana była według pomysłu Pat McGrath, gdzie pierwsze skrzypce grały ciemne burgundowe usta. Na koniec pokazu wszystkie modelki zaprezentowały się niczym jeden wielki sportowy gang, a panowie Chow i Osborne wybiegli pewnym truchtem, aby zebrać oklaski publiczności. Nawet ich osobisty styl, bazujący na czerni i sportowych wariacjach, daje nam wyraźny sygnał, że marka DKNY jest kierowana do ich własnego pokolenia, które najbardziej ceni sobie wygodę i najczęściej sięga po stroje uliczne.

ZobaczSchowaj komentarze

Yeezy Season 4

Tylko on ma taki rozmach, aby wywieźć wszystkich gości na wyspę Rooesvelta i tam zorganizować swój pokaz. Życiowy maksymalista, Kanye West, wczoraj w Nowym Jorku zaprezentował kolejną – czwartą już –  odsłonę kolekcji Yeezy. Zarówno lokalizacja, dobór modelek, jak i zaproszonych gości, udowodnił, kto tak naprawdę rządzi we współczesnej branży mody. Przyjrzyjmy się więc dokładnie, co oprócz robiącej wrażenie otoczki, zaobserwowaliśmy na wybiegu.

Yeezy Season 4

Kolekcja Yeezy Season 4 udowadnia, że Kanye West ma w nosie wszelkie zasady dotyczące organizacji pokazów mody. Nie jest to jednak żaden nietakt, a raczej sposób na ustanawianie nowych standardów i tworzenie trendów. Pokaz na świeżym powietrzu, w pełnym słońcu, na nowojorskiej wyspie Roosevelta był iście nowatorskim pomysłem. Goście zostali sprawnie przetransportowani w miejsce wydarzenia, aby zająć miejsca tuż obok wybiegu, ustawionego zgodnie z ze sprzyjającym ku temu kształtem wyspy.

Modelki nie tylko kroczyły po ustawionej na lekkim podwyższeniu platformie, ale część z nich stała nieruchomo na środku trawiastego terenu. Aby nie odwodnić się, zostały wyposażone w butelki wody mineralnej, którą regularnie popijały niczym uczestnicy morderczego treningu, a nie pokazu mody. Pomysł na tą instalację zrealizowała po raz kolejny Vanessa Beecroft, specjalistka od „żywej” sztuki performance. Bojowy duch  pojawił się także na wybiegu. Sport mieszał się tu z seksownym wizerunkiem niemal w każdej sylwetce. Stroje były skonstruowane tak, aby wręcz oblepiać ciało lub pozostać luźnymi. Kolorystyka opierała się na cielistych beżach, bieli, brązach i czerni – czyli charakterystycznej dla Yeezy naturalnej palecie barw. W pełnym słońcu stroje nabrały cieplejszego odcienia i dynamizmu, a naoliwione ciała błyszczały. Nawet niedoskonałości modelek, celowo jak najbardziej zróżnicowanych etnicznie i sylwetkowo, definiowały zupełnie na nowo pojęcie piękna.

Z pewnością, z pokazu tego możemy wynieść kilka lekcji. Po pierwsze – warto ćwiczyć. W nowym sezonie będziemy nosić mikro sukienki z ultra długimi kozakami (już nie lekko za kolano, ale na wysokości 3/4 uda), dla odważnych jest przewidziana także przezroczysta wersja tego obuwia, którą kilka dni temu przedpremierowo zaprezentowała w Nowym Jorku Kim Kardashian. Jeśli macie w swojej szafie staniki typu push-up, zapomnijcie o nich. Bluzki Yeezy, zostały uszyte tak, aby zużyć minimalną ilość materiału i jest wręcz wskazane, aby piersi wysuwały się z nich dołem. Kolejna sprawa to dodatki – im większy plecak, tym lepiej – tutaj nie ma żadnych ograniczeń. Natomiast, dla chcących przykryć się bardziej, West  przygotował obszerne kurtki, korzuchy, bluzy, nonszalanckie tuniki oraz luźne kombinezony. Dla fanów szybkiego poruszania się  i wygody w najwyższej jakości – nowe odsłony sneakersów, od których przecież tak naprawdę zaczęła się współpraca Westa z Adidasem.

Pokaz ściągnął na wyspę wiele znanych twarzy. Największe zainteresowanie budziły siostry Jenner oraz najwierniejsza fanka twórczości Westa – jego żona Kim. Jak przystało na honorowe ambasadorki, siostry miały na sobie ubrania z najnowszej kolekcji, każda w trochę innym stylu, ale seksowny wygląd pozostał wspólnym mianownikiem. Na pokazie nie zabrakło Carine Roitfeld, Pharella Williamsa oraz Suzie Menkes, która na bieżąco dzieliła się swoimi spostrzeżeniami na Instagramie. Tuż obok nich wypatrzyliśmy Jessicę Mercedes.

W ramach tego sportowego ducha panującego na pokazie, zaraz po finałowym wyjściu wszystkich modeli, Kanye szybko przebiegł po wybiegu z uśmiechem na ustach (ostatnio coraz częściej to się zdarza), przy oklaskach rodziny, gości oraz przyjaciół z branży mody oraz muzyki. Naszym zdaniem ma powody do radości – przewidujemy, że kolekcja będzie się świetnie sprzedawać. Entuzjazm ten podziela marka Adidas, która jest tak zadowolona ze współpracy z raperem, że planuje otwarcie pierwszego autorskiego butiku Yeezy w Kalifornii. My bralibyśmy garściami!

ZobaczSchowaj komentarze

"Dress for less" odcinek 12. : zimowa stylizacja Olivii Palermo

PARFOIS

TOREBKA
119 ZŁ

BERSHKA

KURTKA
199 ZŁ

ZARA

OKULARY
69,90 zł

H&M

BUTY
74,90 ZŁ

H&M

SPODNIE
99,90 ZŁ

MANGO

KOSZULA
119 ZŁ
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.