Czego nie wiecie o Super Bowl

To finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim – najważniejsze wydarzenie sportowe w Stanach Zjednoczonych. Po raz pierwszy odbyło się w 1967 roku. Zawodnicy i trenerzy ligi NFL to prawdziwe gwiazdy. Scena muzyczna obfituje w najbardziej pożądanych muzyków i wokalistów danego sezonu, a reklamy wyświetlane w przerwach osiągają zawrotne stawki. To prawdziwe święto narodowe, podczas którego ludzie tłumnie przybywają na stadion oraz zasiadają przed telewizorami, aby podziwiać amerykański futbol w najlepszym wydaniu. Jeśli chcecie wiedzieć, na czym polega fenomen Super Bowl, przeczytajcie ten tekst.

1. Już dzisiaj, 5. lutego, w Houston, w Texasie xodbędzie się 51. Super Bowl na stadionie NRG, który jest w stanie pomieścić 71 795 osób.

2. Mecz osiąga oglądalność na poziomie 100 miliona widzów. Ostatnie pięć lat cieszyło się największym powodzeniem, a w latach 2004-2014 wzrosło o 22,4 miliona widzów. Nie tylko panowie z zacięciem oglądają Super Bowl, panie stanowią ponad 46% oglądających.

Stadion NRG

3. Z okazji finału Super Bowl, Amerykanie lubią dobrze zjeść. Jest to drugi, zaraz po Święcie Dziękczynienia, dzień w którym obowiązuje specjalne menu. Produkty firm takich jak Domino, Papa Johns oraz Lays cieszą się ogromnym powodzeniem. Kolejnym smakołykiem pochłanianym tego dnia jest guacamole – szacuje się, ze zjada się 45 milionów ton tego przysmaku. Z roku na rok spada natomiast konsumpcja piwa.

4. W latach 60. reklamy podczas emisji meczu kosztowały ponad 37 tysięcy dolarów. W tym roku kwota ta przekroczy 5 milionów za jedyne 30 sekund spotu reklamowego, a całościowy dochód może przynieść stacji CBS nawet 2,9 miliarda dolarów. Poza aspektem komercyjnym, reklamy te zawierają elementy humoru i często wchodzą do kanonu popkultury, co stało się z reklamami Pepsi, Coca Coli, Budweiser, General Motors Chrysler. Czy tak stanie się w przypadku spotu T-Mobile z Justinem Bieberem?

Plakat reklamujący 51 finał zawodów Super Bowl

5. Jednym z najważniejszych momentów Super Bowl jest uroczyste odśpiewanie hymnu narodowego. Do historii przeszło wystąpienie Whitney Houston z 1991 roku podczas XXV finału, który zbiegł się w czasie z Wojną w Zatoce Perskiej. Amerykanie odśpiewali ten hymn jako swego rodzaju wparcie dla rodaków walczących poza granicami kraju i odtwarzali to nagranie podczas słynnego 11 września.

6. Super Bowl jest nie tylko wydarzeniem sportowym, ale także muzycznym. W przerwie finału odbywa się koncert, a wystąpienie to jest uważane za największe wyróżnienie oraz powód do dumy dla wokalisty lub zespołu. Dlatego artyści śpiewają za darmo. Na słynnej scenie królował już Michael Jackson, jego siostra Janet, U2, Prince, Justin Timberlake, Katy Perry, Coldplay oraz Beyonce oraz wiele innych znanych gwiazd. W tym roku wystąpi Lady Gaga, prawdopodobnie w towarzystwie Tonny’ego Bennetta, natomiast hymn zaśpiewa piosenkarz country, Luke Bryan.

Zapowiedź występu Lady Gagi

7. W tym roku podczas Super Bowl zmierzą się dwie drużyny: weterani, czyli drużyna New England Patriots oraz nowicjusze, czyli Atlanta Falcons. Ci pierwsi w bezprecedensowy sposób zdominował mecze na przestrzeni ostatnich 16 lat, podczas gdy dla Falconsów to dopiero drugi udział w Super Bowl. Dysponują oni jednak jednym z najlepszych ataków w historii NFL, który rowadzi rozgrywający – Matt Ryan.

8. Zawodnicy NFL to bardzo majętni sportowcy. Każdy z wygranej drużyny zgarnia 102 tysiące dolarów. Przegrani dostają po 51 tysięcy dolarów. Jednym z najlepiej opłacanych jest, wspomniany już, Peyton Manning, który za każdy tydzień w sezonie kasuje około 900 tysięcy dolarów. Jego majątek szacuje się na 247 milionów. Drugi jest jego brat Eli z majątkiem o wysokości 188 milionów. Trzeci jest Tom Brady (zawodnik New England Patriots, mąż supermodelki Gisele Bundchen) z fortuną o wysokości 163 milionów.

Drużyna New England Patriots

9. NFL to najbogatsza liga sportowa na świecie biorąc pod uwagę wszystkie dyscypliny.

10. Nie należy mylić amerykańskiego futbolu z rugby, mimo że z niej się wywodzi. Najbardziej widoczną różnicą jest strój zawodników. W futbolu panowie mają bardzie rozbudowany strój oraz zestaw ochraniaczy na biodra, kolana, kość ogonową, uda, rękawiczki i kask. W rugby gra się w krótkich spodenkach oraz koszulkach. Poza tym w futbolu piłka jest zatrzymywana za każdym razem, gdy dotknie ziemi, podczas gdy w rugby zawodnik musi być zablokowany. W rugby piłkę można rzucać jedynie do tyłu. W futbolu mecze są długie i mogą trwać nawet 3 godziny.

ZobaczSchowaj komentarze

Tommy Hilfiger współpracuje z Formułą 1!

Są wśród nas fani szybkich aut jak i dobrej mody? Jeśli tak na pewno zachwyci was wiadomość po powrocie Tommy’ego Hilfigera w szeregi Formuły pierwszej! Po siedemnastu latach przerwy marka wraca do fuzji ze sportem motoryzacyjnym. Amerykańska marka została Oficjalnym Partnerem Odzieżowym teamu Mercedes-AMG Petronas Motorsport.

 

„Od momentu, kiedy po raz pierwszy miałem przyjemność uczestniczyć w wyścigach Formuły 1, absolutnie zafascynował mnie świat sportów motorowych. Dzisiejszy powrót w to samo miejsce, tym razem w towarzystwie Mistrza Świata Mercedes-AMG Petronas Motorsport i jego najlepszego teamu, jest nadzwyczajnym sposobem łączenia mody z Formułą 1. Rozpoznaję tu pasję, ducha i zaangażowanie teamu Mercedes-AMG Petronas Motorsport, szczególnie widoczne podczas każdego wyścigu. I to wszystko sprawia, że jestem niezwykle podekscytowany możliwością nawiązania partnerstwa z zespołem w nadchodzącym sezonie” – mówi sam projektant.

Na czym dokładnie polega ta współpraca? Zespół Tommy’ego będzie dostarczać podróżnych oraz drużynowych zestawów odzieży, jak również oficjalnej i wypoczynkowej dla ponad 1500 osób, które tworzą zespół Mercedesa. Logo marki pojawi się zarówno na bolidach jak i na stanowiskach obsługi. Współpraca jest tym bardziej prestiżowa, gdyż od czterech lat zawodnicy Mercedesa nie schodzą z podium wyścigów!

Fotografie wykonane przez Mikaela Janssona tworzą spójną kampanię męskiej kolekcji Tommy Hilfiger w połączeniu z Formułą 1. Od teraz obie marki dążą do sukces jako jeden silny zespół!

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Zajmujemy się wszystkim, co w kulturze związane jest z modą. Interesują nas film, teatr, książki, muzyka, sztuka, fotografia... Opisujemy najważniejsze wystawy w Polsce i za granicą. Analizujemy kostiumy w ciekawych filmach – tych sprzed lat i premier. Nie zapominamy też o serialach, które są teraz równie popularne, co kino. Zaglądamy za kulisy sztuk teatralnych. Rozmawiamy z kostiumografami. Czytamy nowości książkowe, oglądamy albumy fotograficzne i te wydane przez wielkie domy mody. Zadajemy cykliczne „5 pytań do…” ciekawym osobom, które w jakiś sposób należą do świata mody. Zwiedzamy miasta w kraju i na świecie, żeby tworzyć przewodniki po nietypowych miejscach. Analizujemy modę uliczną przez pryzmat sesji zdjęciowych dobrych fotografów. Przeglądamy Instagram, żeby polecać dobre kanały.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności