Coś optymistycznego, czyli pokaz Alexander McQueen wiosna-lato 2018

Wydarzenie, które w ostatnich kilkunastu miesiącach trzęsły światem, cały czas niestabilna sytuacja ekonomiczno-polityczna, kryzysy, naturalne katastrofy i akty terroru mają to do siebie, że każdy z nas radzi sobie z nimi na swój własny sposób, także projektanci. Wśród tych ostatnich, niektórzy w swoich kolekcjach dają upust negatywnym i przepełnionym strachem i melancholią emocjom, a inni – jak chociażby dyrektor kreatywna domu mody Alexander McQueen, staje do nich w opozycji i prezentuje wyjątkowo optymistyczne spojrzenie na modę i rzeczywistość.

Coś optymistycznego, czyli pokaz Alexander McQueen wiosna-lato 2018

„Tak wiele strasznych rzeczy dzieje się teraz na świecie. Powinniśmy tym bardziej celebrować ludzi, modę i kreatywność”, mówiła dyrektor kreatywna domu mody McQueen na backstage’u pokazu, który odbył się wczoraj w cieniu tragicznych wieści, jakie dotarły do Europy z Las Vegas. Pokazując nad wyraz optymistyczną kolekcję i inspirując się „uleczającą rola natury”, Sarah Burton dała wyraźnie do zrozumienia, że, podobnie jak niektórzy jej koledzy z branży, chce przede wszystkim celebrować piękno i kobiecość i zaprezentować modę, która może i powinna podtrzymywać na duchu.

Już od pierwszych sylwetek było wiadomo, że ogromną rolę w nowej kolekcji odgrywać będzie motyw kwiatów. Zupełnie tak, jakby projektantka chciała przenieść wszystkich swoich gości na łono kojącej, brytyjskiej przyrody, sprawić, by choć przez chwilę zapomnieli o wszystkim, co dzieje się na świecie i napawali się pięknem oraz relaksującą atmosferą ogrodu. Ten ostatni, jako jedna z najczęściej przewijających się na wybiegu inspiracji, nie tylko zachwycał nawiązaniami do swojej tradycyjnej, angielskiej wersji, ale przejawiał się także w sylwetkach bazujących na przykład na strojach ogrodników (tak było chociażby w przypadku watowanych kurtek khaki, które posłużyły za punkt wyjścia do stworzenia sukienek i spodni).

Wśród najnowszych propozycji Burton dekonstrukcja mieszała się z romantyzmem (patrz: trencze założone na wystające od spodu szyfonowe, kwieciste sukienki), a inspiracja wiekami średnimi z epoką wiktoriańską, a nawet fasonami przywołującymi na myśl modę z lat 50. Obok zwiewnych fasonów, idealnie skrojonych trenczy i sukienek, które (to oczywiście zaleta!) wyglądały jak zaczerpnięte ze strychu bogatej angielskiej damy, na wybiegu widzieliśmy także inspiracje stylem militarnym, czarno-białą „kurzą stopkę” i sylwetki „ukradzione” brytyjskim dżentelmenom. Wszystko to w asyście oryginalnych butów, które w tym sezonie przyjmują postać masywnych  botków zdobionych klamrami lub ćwiekami, wyjątkowej biżuterii oraz fryzur, które wielu zapewne przywodziły na myśl mroczną Samarę Morgan z filmu „The Ring”.

Sarah Burton w formie!

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Juicy Couture zadebiutuje na nowojorskim tygodniu mody

Czyżby nadszedł moment wielkiego powrotu Juicy Couture? Marka znana przede wszystkim ze swoich welurowych dresów, które na początku lat 2000 nosiła Paris Hilton, właśnie ogłosiła, że nową kolekcję pokaże podczas… nowojorskiego tygodnia mody.

Wielki powrót trendów z lat 90., który możemy zaobserwować od kilku sezonów jak widać wciąż rośnie na sile. Były już chokery, wracające do łask sportowe marki, ale teraz przyszła pora na prawdziwy symbol tamtych czasów. Welurowy dres. Niegdyś noszony przez Paris Hilton, a nawet Victorię Beckham, po jakimś czasie odszedł w zapomnienie, ale to nie znaczy, że marka również.

Po latach, Juicy Couture wraca „na salony”. Marka nie tylko przeszła rebranding po tym jak została zakupiona przez spółkę Authentic Brands Group (właściciele Herve Leger czy Aéropostale), ale próbuje zaatakować również świat wielkiej mody i wybiegów. Najnowsza kolekcja zostanie bowiem zaprezentowana już w przyszłym tygodniu w czasie nowojorskiego tygodnia mody.

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności