Festiwal Coachella pozywa Urban Outfitters

W świecie mody pozwy, a co za tym idzie skandale, są na porządku dziennym. Tym razem, po przeciwnych stronach barykady stanęła dwójka ulubieńców hipsterów, celebrytów oraz miłośników stylu boho. Mianowicie chodzi o muzyczny festiwal Coachella, który złożył pozew przeciwko znanej sieciówce Urban Outfitters. O co poszło?

Dzięki rosnącej popularności festiwali muzycznych jak Coachella, Lollapalooza czy naszego rodzimego Open’era, zaczął się rozwijać również charakterystyczny styl mody. Frędzle, koronki, botki, korony z kwiatów to jedynie kilka elementów, które dzisiaj są wszechobecne na takich wydarzeniach. Możemy za to podziękować celebrytom, którzy w pewien sposób spopularyzowali tę estetykę – Kate Moss, Kate Bosworth czy Vanessie Hudgens okrzykniętą wielokrotnie „królową Coachelli”. Dlatego w okresie wiosennym sieciówki na całym świecie zalewane są kolekcjami typowo „festiwalowymi”. Kalifornijskiemu festiwalowi nie spodobało się jednak jak Urban Outfitters, a w szczególności marka Free People będąca częścią koncernu, zarabia na tej „festiwalowej modzie”. Postanowił więc ją pozwać.

Głównym powodem dla pozwu były ubrania sprzedawane przez Free People, a konkretnie „tunika Coachella Valley”, „buty Coachella”, „sukienka Coachella”. Marka wykorzystuje więc nazwę festiwalu, bez jego pozwolenia, a co za tym idzie zarabia na jego popularności. Tym bardziej, że Coachella ma własny merchandising. Wpisując w wyszukiwarkę hasła „ubrania Coachella” pierwsze wyskakują jednak strony Free People czy Urban Outfitters. W rezultacie kalifornijski festiwal chce całkowicie odciąć się od obu marek i żąda wycofania ubrań z jego nazwą ze sprzedaży; To nie pierwszy raz kiedy Coachella zwróciła się z taką prośbą do Urban Outfitters, dotychczas pozostały jednak bez odpowiedzi. Obie strony póki co nie udzieliły żadnego komentarza. Czekamy na więc rozwój wydarzeń.

ZobaczSchowaj komentarze

Najpiękniejsze perfumy na wiosnę

Giorgio Armani

Acqua di Gioia Sky
239 zł

Yves Saint Laurent

Mon Paris
269 zł

Salvatore Ferragamo

Signorina in Fiore
219 zł

Tom Ford

Neroli Portofino Acqua
500 zł


DKNY

Be Tempted Eau So Blush
od 189 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.