Festiwal Coachella pozywa Urban Outfitters

W świecie mody pozwy, a co za tym idzie skandale, są na porządku dziennym. Tym razem, po przeciwnych stronach barykady stanęła dwójka ulubieńców hipsterów, celebrytów oraz miłośników stylu boho. Mianowicie chodzi o muzyczny festiwal Coachella, który złożył pozew przeciwko znanej sieciówce Urban Outfitters. O co poszło?

Dzięki rosnącej popularności festiwali muzycznych jak Coachella, Lollapalooza czy naszego rodzimego Open’era, zaczął się rozwijać również charakterystyczny styl mody. Frędzle, koronki, botki, korony z kwiatów to jedynie kilka elementów, które dzisiaj są wszechobecne na takich wydarzeniach. Możemy za to podziękować celebrytom, którzy w pewien sposób spopularyzowali tę estetykę – Kate Moss, Kate Bosworth czy Vanessie Hudgens okrzykniętą wielokrotnie „królową Coachelli”. Dlatego w okresie wiosennym sieciówki na całym świecie zalewane są kolekcjami typowo „festiwalowymi”. Kalifornijskiemu festiwalowi nie spodobało się jednak jak Urban Outfitters, a w szczególności marka Free People będąca częścią koncernu, zarabia na tej „festiwalowej modzie”. Postanowił więc ją pozwać.

Głównym powodem dla pozwu były ubrania sprzedawane przez Free People, a konkretnie „tunika Coachella Valley”, „buty Coachella”, „sukienka Coachella”. Marka wykorzystuje więc nazwę festiwalu, bez jego pozwolenia, a co za tym idzie zarabia na jego popularności. Tym bardziej, że Coachella ma własny merchandising. Wpisując w wyszukiwarkę hasła „ubrania Coachella” pierwsze wyskakują jednak strony Free People czy Urban Outfitters. W rezultacie kalifornijski festiwal chce całkowicie odciąć się od obu marek i żąda wycofania ubrań z jego nazwą ze sprzedaży; To nie pierwszy raz kiedy Coachella zwróciła się z taką prośbą do Urban Outfitters, dotychczas pozostały jednak bez odpowiedzi. Obie strony póki co nie udzieliły żadnego komentarza. Czekamy na więc rozwój wydarzeń.

ZobaczSchowaj komentarze

Nowy trend na Instagramie: dżinsy z… jedną nogawką [SONDA]

Festiwal Coachella to nie tylko święto najlepszej, światowej muzyki (o czym niestety mówi się coraz mniej), ale przede wszystkim wylęgarnia wszelkich modowych trendów, których żywot, z większym lub mniejszym natężeniem, potrafi trwać nawet kilka sezonów. Po wymarłych już na szczęście kwiatowych wiankach, rockowych koszulkach oraz cały czas modnych frędzlach i „braletkach”, przyszła właśnie pora na coś zupełnie nowego: dżinsy z jedną nogawką, które zadebiutowały, a jakże, na Instagramie.

z
ZobaczSchowaj komentarze

Najgorętsze nowości z sieciówek: maj 2017

MANGO

BLUZKA
99,90 zł

MANGO

KOLCZYKI
35,90 ZŁ

MANGO

BUTY
199,90 zł

MANGO

KOLCZYKI
35,90 zł

MANGO

SPODNIE
199,90 zł

COS

TRENCZ
ok. 650 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.