Festiwal Coachella pozywa Urban Outfitters

W świecie mody pozwy, a co za tym idzie skandale, są na porządku dziennym. Tym razem, po przeciwnych stronach barykady stanęła dwójka ulubieńców hipsterów, celebrytów oraz miłośników stylu boho. Mianowicie chodzi o muzyczny festiwal Coachella, który złożył pozew przeciwko znanej sieciówce Urban Outfitters. O co poszło?

Dzięki rosnącej popularności festiwali muzycznych jak Coachella, Lollapalooza czy naszego rodzimego Open’era, zaczął się rozwijać również charakterystyczny styl mody. Frędzle, koronki, botki, korony z kwiatów to jedynie kilka elementów, które dzisiaj są wszechobecne na takich wydarzeniach. Możemy za to podziękować celebrytom, którzy w pewien sposób spopularyzowali tę estetykę – Kate Moss, Kate Bosworth czy Vanessie Hudgens okrzykniętą wielokrotnie „królową Coachelli”. Dlatego w okresie wiosennym sieciówki na całym świecie zalewane są kolekcjami typowo „festiwalowymi”. Kalifornijskiemu festiwalowi nie spodobało się jednak jak Urban Outfitters, a w szczególności marka Free People będąca częścią koncernu, zarabia na tej „festiwalowej modzie”. Postanowił więc ją pozwać.

Głównym powodem dla pozwu były ubrania sprzedawane przez Free People, a konkretnie „tunika Coachella Valley”, „buty Coachella”, „sukienka Coachella”. Marka wykorzystuje więc nazwę festiwalu, bez jego pozwolenia, a co za tym idzie zarabia na jego popularności. Tym bardziej, że Coachella ma własny merchandising. Wpisując w wyszukiwarkę hasła „ubrania Coachella” pierwsze wyskakują jednak strony Free People czy Urban Outfitters. W rezultacie kalifornijski festiwal chce całkowicie odciąć się od obu marek i żąda wycofania ubrań z jego nazwą ze sprzedaży; To nie pierwszy raz kiedy Coachella zwróciła się z taką prośbą do Urban Outfitters, dotychczas pozostały jednak bez odpowiedzi. Obie strony póki co nie udzieliły żadnego komentarza. Czekamy na więc rozwój wydarzeń.

ZobaczSchowaj komentarze

Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 17-23.04.2017

Święta, święta… i po świętach. Za nami także Coachella, co oznaczać może tylko jedno: wszystkie liczące się blogerki, fashionistki i inne postaci ze świata mody wracają do swoich obowiązków, gwiazdy muzyki albo ruszają w dalszą część trasy koncertowej albo zaskakują swoich fanów nowymi kawałkami (patrz: Lana del Rey i Lady Gaga), a największe magazyny modowe z hukiem świętują swoje urodziny. Nie ustaje także „baby boom”, który w tym tygodniu zawitał do branży sportu. Co jeszcze musicie wiedzieć o ostatnich siedmiu dniach? Tego dowiecie się z najświeższej odsłony naszego podsumowania.

ZobaczSchowaj komentarze

6 stylizacji księżnej Diany, które możesz odtworzyć w tym sezonie!

TOPSHOP

DŻINSY
OK. 200 ZŁ

H&M

T-SHIRT
19,90 ZŁ

H&M

TOREBKA
299 ZŁ

MANGO

BUTY
139,90 ZŁ

MANGO

PASEK
49,90 ZŁ

STELLA MCCARTNEY

ŻAKIET
OK. 4700 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.