Clare Waight Keller nową dyrektor kreatywną Givenchy!

Plotki mówiące o tym, że to właśnie Clare Waight Keller ma zostać następczynią Riccardo Tisci w Givenchy, krążyły w branży już praktycznie od drugiej połowy lutego. Wtedy jej nazwisko wymieniano obok Hedi’ego Slimane i Oliviera Rousteinga, dziś jednak wiemy już na pewno, że to właśnie ona będzie odpowiedzialna za napisanie nowego rozdziału we francuskim domu mody.

O tym, że to właśnie Clare Waight Keller obejmie stanowisko pozostawione przez Riccardo Tisci, Givenchy poinformowało na Instagramie umieszczając czarno biały portret projektantki autorstwa Stevena Meisela. Wszystkie wątpliwości dotyczące przyszłości marki zostały więc rozwiane, a Keller została tym samym drugą kobietą- dyrektorem kreatywnym w historii domów mody należących do koncernu LVMH (pierwszą została niedawno Maria Grazia Chiuri, która przejęła stery w Diorze).

Decyzja o powierzeniu losów marki Brytyjce może sygnalizować chęć zmiany kierunku, w jakim chce rozwijać się marka. Przypomnijmy – Riccardo Tisci znany był ze swojego zamiłowania do wyjątkowych zdobień, gotyckiej estetyki i uwielbienia gwiazd z klanem Kardashian-Jenner na czele. Była dyrektor kreatywna Chloe to z kolei orędowniczka prostoty, niekrępujących ruchów fasonów i dziewczęcego, subtelnego wizerunku. Ponadto, nie ma żadnego doświadczenia w kreowaniu mody haute couture, a to przecież jedna z głównych osi działalności francuskiego domu mody. Ma jednak niesamowitą rękę do dodatków i być może to jest właśnie pole, na którego rozwój chce najbardziej postawić właściciel Givenchy, czyli koncern LVMH – przypomnijmy, że dom mody od czasu powstania modelu „Nightingdale” nie wyprodukował żadnej bijącej rekordy popularności it-bag.

Gratulujemy i czekamy na pierwszą kolekcję!

ZobaczSchowaj komentarze

Pierwsza kampania Clare Waight Keller dla Givenchy

Czy właśnie jesteśmy świadkami momentu, w którym nasycone znanymi twarzami oraz popularnymi przyjaciółkami Riccarda Tisci kampanie Givenchy przechodzą do historii? Nowa dyrektor kreatywna marki, Clare Waight Keller ewidentnie ma na nią zupełnie inny plan, co zresztą tylko potwierdza zaprezentowany właśnie przedsmak pierwszej sesji wizerunkowej zrealizowanej pod jej kreatywnym kierunkiem.

Wszystko wskazuje na to, że wraz z odejściem Tisci z francuskiego domu mody, nastąpił rozpad „Givenchy Family”, do której należały chociażby Kendall Jenner, Candice Swanepoel czy Mariacarla Boscono. Nowa dyrektor kreatywna marki, Clare Waight Keller, która objęła stanowisko w maju, w swojej pierwszej kampanii stawia także na wyjątkowe wrażenia wizualne, ale zapewniane przez osobliwą kompozycję i projekty, a nie popularne nazwiska. Skądinąd inspirujący przesyt, jaki zapewniały kampanie autorstwa Tisci ustąpiły miejsca czarno-białym, sensualnym zdjęciom, jakie wykonał legendarny Steven Meisel.  Sesja zatytułowana „Transformative seduction” ma symbolizować kierunek, jaki przynajmniej na początku, zdecydowała się obrać Keller. To więc pisanie nowego rozdziału marki i wyglądanie w przyszłość, ale jednocześnie posłużenie się wpływem Huberta de Givenchy i uczynienie z jego twórczości największej inspiracji. Na fotografiach możemy zobaczyć też pierwsze projekty Brytyjki dla domu mody: transparentną sukienkę z czarnej koronki i jedwabne, garniturowe spodnie.

Na pełną odsłonę interpretacji francuskiej marki przez nową dyrektor kreatywną będziemy musieli poczekać do października, kiedy to pokaże w Paryżu zarówno damską, jak i męską kolekcję. Biorąc jednak pod uwagę to, jak bardzo jej podejście do branży różni się od tego reprezentowanego przez Riccardo Tisci, pisany przez nią rozdział będzie na pewno bardzo ekscytujący.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Kochamy ten look: Olivia Kijo

ALL SAINTS

KURTKA
ok. 1500 zł

ZARA

KURTKA
299,90 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zl

MANGO

SPODNIE
119,90 zł

MANGO

SPODNIE
229,90zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.