Ciemnoskóra modelka zrobiła własne wersje znanych kampanii reklamowych

Co zrobić jeśli pracujesz w modelingu i doświadczasz dyskryminacji? Można oczywiście poddać się lub, zamiast tego, postarać się zawalczyć z zmianę poglądów ludzi z branży w bardzo kreatywny sposób. Amerykańska modelka Deddeh Howard zniechęcona wieloma odmowami usłyszanymi podczas castingów postanowiła stworzyła własne wersje popularnych kampanii reklamowych, oczywiście ze sobą w roli głównej. Zobaczcie jak nazwała ten projekt i jak wypadła w sesjach znanych marek.

Co może zrobić modelka, która nie otrzymuje zleceń i nie wygrywa castingów z powodu swojego koloru skóry? Może poddać się panującym regułom i zmienić zawód lub spróbować zawalczyć z niechęcią ludzi z branży mody i zdobyć pewną rozpoznawalność. Na taki pomysł wpadła amerykanka Deddeh Howard – modelka liberyjskiego pochodzenia. Postanowiła zrobić własne wersje znanych kampanii reklamowych.

W ten sposób „wzięła udział” w kampaniach reklamowych marek takich jak Chanel, Victoria’s Secret, Calvin Klein, Gucci, David Yurman, Guess, Dolce & Gabbana oraz Louis Vuitton. Wcieliła się m. in. w rolę blond piękności – Gigi Hadid, hollywoodzkiej aktorki – Michelle Williams, ikon modelingu – Kate Moss oraz Gisele Bundchen, czy muzy Dolce&Gabbana, Bianki Balti. Swój projekt zatytułowała bardzo wymownie – „Black Mirror”, a efekty możecie zobaczyć na jej stronie internetowej.

Howard ma nadzieję, że jej inicjatywa wznieci dyskusję o nieznacznej obecności ciemnoskórych kobiet w modelingu oraz otworzy oczy branży mody na nieustanną niechęć wobec robienia przez nich wielkich karier. Modelka chce pokazywać, że ciemnoskórzy mogą być autorami projektów społecznych, które mają na celu pokazywanie ich w pozytywnym świetle, a nie tylko jako element społeczny odpowiedzialny za zamieszki uliczne i handel narkotykami.

A czy waszym zdaniem branża mody jest cały czas mało zróżnicowana etnicznie?

 

Przeczytaj także:

Najlepiej zarabiające modelki 2016 roku: na czele emerytowana Gisele Bündchen

 

ZobaczSchowaj komentarze

Kto jest kim w „Balmain Army”?

Olivier Rousteing miał zaledwie 24 lata, kiedy dom mody Balmain mianował go dyrektorem kreatywnym. Projektant od samego początku wykazywał spore zainteresowanie mediami społecznościowymi – liczba jego followersów cały czas rosła czyniąc go najpopularniejszym w tej kwestii francuskim projektantem, a on sam z powodzeniem zaczął wykorzystywać tę platformę do promocji i kreowania szumu wokół marki. To jednak nie wszystko – Rousteing zaczął używać platform społecznościowych także do interakcji z członkami swojej „Armii”, która stała się jednym z najciekawszych i najbardziej wpływowych tworów w branży. Jako że liczy ona coraz więcej osób, postanowiliśmy w skrócie rozszyfrować na czym polega członkostwo i kto jest kim w „Balmain Army”.

Na początku „Balmain Army” składało się głównie ze sławnych na całym świecie kobiet, które Rousteing oficjalnie nazywał swoimi muzami. Oprócz tego, że regularnie pojawiały się one w kampaniach lub na pokazach Balmain, łączyła je z projektantem osobista więź, by nie rzec przyjaźń. Do tego grona zaliczano między innymi Kim Kardashian, Rihannę i Rosie Huntington-Whiteley, których zasięgi społecznościowe idealnie uzupełniały już i tak rosnącą medialną potęgę marki. Z czasem „Armia Balmain” powiększyła się o kolejnych rekrutów – nowe pokolenie supermodelek oraz ikony modelingu lat 90., które wywierały na twórczość Rousteinga coraz większy wpływ. Łączyło je jedno: wszystkie były piękne, osiągały sukcesy w swoich dziedzinach, były współczesnymi wojowniczkami, silnymi i niezależnymi kobietami – słowem, stanowiły uosobienie tego, co Rousteing kocha w kobietach najbardziej. Członkinie „Balmain Army”, do których chwilę później dołączyli także modele i przedstawiciele świata muzyki (czyt. Kanye West) nie tylko występują w kampaniach marki – prywatnie przyjaźnią się z Olivierem, podczas pobytu w Paryżu towarzyszą mu podczas kolacji, są jego największymi ambasadorami na czerwonym dywanie i dzierżą tytuły honorowych gości podczas jego dzikich afterparty. Pora więc przyjrzeć się bliżej członkom armii, która trzęsie branżą i kreuje nasze wyobrażenia o luksusowym stylu życia.

KARDASHIANOWIE

Kardashianowie zajmują w armii Balmain bardzo ważne i wręcz honorowe miejsce. Wszystko zaczęło się oczywiście od Kim, którą Rousteing oficjalnie nazywa swoją muzą – podobno fascynuje go jej figura i uroda, my mamy jednak wrażenie, że duet ten połączyło ze sobą zamiłowanie do selfie i wypełniaczy… Miłość Oliviera do Kim szybko rozszerzyła się na cały amerykański klan, w tym szczególnie Kendall i Kanyego Westa. Panowie do tego stopnia rozumieją się twórczo, że zaprojektowali wspólnie kolekcję, w której familia pojawiła się na lutowym pokazie Westa w Madison Square Garden.

IKONY MODELINGU LAT 90.

Wyraz swojemu uwielbieniu dla supermodelek z lat 90. Rousteing dał wyraz z wypuszczeniem kampanii na sezon jesień-zima 2016. Zaangażował do niej absolutne ikony: Claudię Schiffer, Naomi Campbell i Cindy Crawford, które tym samym oficjalnie dołączyły do „Balmain Army”. Szczególną sympatią Rousteing darzy chyba Cindy – to ona pojawiła się w jego sukni na gali MET i pląsała do białego rana na zorganizowanym przez niego afterparty.

MODELKI

Wspomniana wcześniej Kendall Jenner to tylko wierzchołek góry lodowej modelek należących do armii Balmain. Wszystkie z nich  mają praktycznie zagwarantowane miejsce w pokazie marki, a jeśli dobrze pójdzie także i kampanii, wszystkie mogą nazywać Olivera swoim przyjacielem, a pełne spektakularnych kreacji atelier projektanta zawsze stoi przed nimi otworem. Armię modelek Balmain łączy także dość spore jak na standardy branży zróżnicowanie rasowe, za co wiele osób chwali dyrektora kreatywnego marki. Rousteinga wpierają (i vice versa) między innymi:

Alessandra Ambrosio, która wystąpiła w najnowszej kampanii marki i regularnie pojawia się na wybiegu francuskiego domu mody.

Gigi Hadid – bliska przyjaciółka Oliviera, wystąpiła w kampanii Balmain x H&M oraz w kampanii jesień-zima 2015 wraz z siostrą Bellą, której ostatnio bliżej chyba jednak do „gangu Givenchy”.

Doutzen Kroes – pomimo że jakiś czas temu zrezygnowała z wybiegów, dla Balmain chętnie robi wyjątek – Olivier oficjalnie nazywa ją jedną ze swoich największych muz (wcale się mu nie dziwimy!).

Jourdan Dunn – od 2014 roku żaden pokaz Balmain nie odbył się bez jej udziału, ma także na koncie dwie kampanie dla francuskiego domu mody. Wraz z Lily Donaldson, która także należy do ulubionych modelek Rousteinga, tworzą silny „brytyjski front” w armii Balmain.

Joan Smalls – trzykrotna gwiazda kampanii Balmain i regularna uczestniczka pokazów od sezonu jesień-zima 2012. Często imprezuje z Oliverem i spółką, o czym ten oczywiście informuje na Instagramie.

Sasha Luss – podopieczna polskiej agencji Avant Models, przyjaciółka Oli Rudnickiej i jedna z gwiazd głośnej kampanii na jesień-zimę 2016. Odkrył ją sam Lagerfeld, wystąpiła w lookbooku Balmain Resort 2017, męskim pokazie na wiosnę 2017, a także damskim na sezon wiosna-lato oraz jesień-zima 2016.

Cindy Bruna – jest jedną  najczęściej angażowanych przez Rousteinga modelek. Oprócz pokazów męskich i damskich oraz lookbooków była także gwiazdą kampanii kosmetyków do włosów sygnowanych przez francuską markę.

Devon Windsor – ostatnio dość często porównuje się ją do Anji Rubik, prywatnie przyjaźni się w siostrami Jenner, Hadid oraz Hailey Baldwin. Na wybiegu Balmain regularnie od 2015 roku, wraz z Cindy Bruną była także gwiazdą kampanii pre-fall 2015.

Rosie Huntington-Whiteley – tej pani nie trzeba nikomu przedstawiać. Jedna z pierwszych członkiń „Balmain Army” i największych muz Rousteinga. Podobnie jak Doutzen Kroes pojawia się na pokazach Balmain mimo zakończonej wybiegowej kariery, była także gwiazdą kampanii wiosna-lato 2015.

MODELE

Jon Kortajarena – gwiazdor kampanii Balmain Pre-Fall 2016 i jesień-zima 2016, regularnie chodzi po francuskich wybiegach marki

Francisco Lachowski – podobnie jak Kortajarena, Brazylijczyk to jeden z ulubionych modeli Oliviera Rousteinga. Projektant angażuje go nie tylko do pokazów, lecz także do kampanii – pre-fall 2016 oraz jesień-zima 2016. W sezonie wiosna-lato 2016 był także gwiazdą kampanii okularów.

HONOROWE CZŁONKOSTWO – RIHANNA

Rihanna to nie tylko gwiazda jednej z kampanii Balmain. To przede wszystkim jedna z najważniejszych członkiń armii Rousteinga, jego przyjaciółka, muza i inspiracja. Projektant powiedział nawet w jednym z wywiadów, że jest ona jedyną osobą, dla której mógłby zmienić orientację. „Ona ma wokół siebie tę aurę, tę charyzmę, mówił. „Nie ma to tylko podłoża seksualnego, to coś innego. Jest jak nowa Grace Kelly, nowa Madonna. Reprezentuje nowy świat”.

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Stylowa zima w mieście

VANS

BUTY
259 ZŁ

TOPSHOP

FUTRO
509 ZŁ

H&M

SPODNIE
55,90 ZŁ

H&M

GOLF
199,90 ZŁ

&OTHER STORIES

TOREBKA
OK. 450 ZŁ

VETEMENTS

SKARPETY
OK. 320 ZŁ
Co kryje świat urody w wydaniu Fashion Post? Nasze podejście do tematu nie ogranicza się do modnego makijażu i dobrze dobranej fryzury. Pomysły czerpiemy z pokazów, gdzie kiełkują trendy. Analizujemy wybiegowe looki, wyciągamy wnioski i przewidujemy, co będzie naprawdę modne. Testujemy nowe produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała oraz układania włosów. Podglądamy znanych makijażystów i fryzjerów. Rozmawiamy z ekspertami i pytamy ich o stylizacyjne tricki. Kochamy też piękne perfumy – sprawdzamy nowe zapachy i podpowiadamy, które nuty zawróciły nam w głowach. Od idealnego szamponu i odżywki, przez najlepsze kosmetyki do pielęgnacji i układania włosów, po podkłady, szminki i cienie do powiek – dzięki nam dowiecie się, co jest niezbędnym must-have’m tego sezonu i od razu zrobicie zakupy.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.