Chanel wypuścił bumerang z logiem za 1300 dolarów. W sieci wrze

Kultowe domy mody zawsze mają chrapkę na więcej. Nie można ich za to winić  – to w końcu biznes, który musi przynosić zyski. Czasami jednak – jak teraz w przypadku Chanel – wyobraźnia twórców posuwa się chyba o krok za daleko. Na szczęście w dobie Internetu łatwo zweryfikować poczynania wielkich marek. Ta konkretnie weryfikacja nie przebiegła pomyślnie…

Bumerang to broń używana przez rdzennych mieszkańców Australii, a więc Aborygenów. Z czasem stała się jednak elementem miejskich zabaw, licznych powiedzeń oraz symbolem. Teraz ten symbol doczekał się niespodziewanego kompana, a więc loga Chanel. To nie żart, francuski dom mody włączył go do swojej kolekcji sportowej, w której znajdziemy także rakietę do tenisa (1500 dolarów) czy rakiety do ping ponga (zestaw dwóch prawie 3500 dolarów).

To jednak bumerang wzbudził największe zamieszanie, bo bezpośrednio odnosi się do kultury rdzennych Australijczyków, którzy znajdują się dziś w nieciekawej pozycji. Przez kolonializm i późniejszą nieodpowiedzialną politykę są grupą najbiedniejszych mieszkańców wyspy, często pozostając na marginesie społeczeństwa. 1300 dolarów to często dla nich nieosiągalna kwota. – Bumerang Chanel jest przykładem tego, jak zachodnie społeczeństwa próbują uprościć kulturę Aborygenów – skomentował sprawę Nathan Sentance z Australian Museum.

Chanel postanowiło wydać oświadczenie, w którym podkreśla „poszanowanie dla innych kultur” oraz „przeprasza osoby, które czują się urażone”. Produkt cały czas jest dostępny, Aborygeni cały czas są wykluczani, a konta Chanel cały czas są wypełnione po brzegi.

ZobaczSchowaj komentarze

Gucci splagiatowało znanego artystę? W sieci wrze

Choć plagiat nie jest niczym chwalebnym, sięgają po niego zarówno mali gracze, jak i wielkie domy mody. Czy tym razem było tak samo i Gucci postanowiło „pożyczyć” wizję pewnego artysty?

By zrozumieć ten skandal trzeba przybliżyć sobie postać Dappera Dana, kultowego artysty i ikonę mody amerykańskiej lat 80. i 90. Mężczyzna zasłynął wykorzystywaniem charakterystycznych tkanin takich marek, jak Gucci, Fendi czy Louis Vuitton i swoistym recyklingowaniem ich w zupełnie nowe kreacje.

Renesans i rock’n’roll w kolekcji Gucci Cruise 2018

Podobny zabieg wykonał Alessandro Michele, który w kolekcji Gucci Cruise 2018 pokazał sylwetkę w futrze rozpinanym z przodu i z bufiastymi ramionami (powyżej po prawej). Internauci szybko skojarzyli, że do złudzenia podobną kurtkę miała na sobie olimpijska medalistka Diane Dixon (powyżej po lewej). Problemem jest jednak to, że zaprezentowała się w tym w 1988 roku, a nie w 2018, a autorem kreacji nie jest Michele, a Dapper.

Gucci nie skomentowało jeszcze sprawy. Będzie pozew?

Czy Gucci dopuściło się plagiatu?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...
ZobaczSchowaj komentarze

Trendy jesień-zima 2017: na niebiesko

TOPSHOP BOUTIQUE

KOSZULA
OK. 350 ZŁ

TOPSHOP

SWETER
OK. 2000 ZŁ

TOPSHOP

SUKIENKA
OK. 250 ZŁ

TOPSHOP

PŁASZCZ
ok. 400 zł

ISABEL MARANT

BUTY
OK. 1600 ZŁ

H&M

SPODNIE
199,90 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.