Chanel wypuścił bumerang z logiem za 1300 dolarów. W sieci wrze

Kultowe domy mody zawsze mają chrapkę na więcej. Nie można ich za to winić  – to w końcu biznes, który musi przynosić zyski. Czasami jednak – jak teraz w przypadku Chanel – wyobraźnia twórców posuwa się chyba o krok za daleko. Na szczęście w dobie Internetu łatwo zweryfikować poczynania wielkich marek. Ta konkretnie weryfikacja nie przebiegła pomyślnie…

Bumerang to broń używana przez rdzennych mieszkańców Australii, a więc Aborygenów. Z czasem stała się jednak elementem miejskich zabaw, licznych powiedzeń oraz symbolem. Teraz ten symbol doczekał się niespodziewanego kompana, a więc loga Chanel. To nie żart, francuski dom mody włączył go do swojej kolekcji sportowej, w której znajdziemy także rakietę do tenisa (1500 dolarów) czy rakiety do ping ponga (zestaw dwóch prawie 3500 dolarów).

To jednak bumerang wzbudził największe zamieszanie, bo bezpośrednio odnosi się do kultury rdzennych Australijczyków, którzy znajdują się dziś w nieciekawej pozycji. Przez kolonializm i późniejszą nieodpowiedzialną politykę są grupą najbiedniejszych mieszkańców wyspy, często pozostając na marginesie społeczeństwa. 1300 dolarów to często dla nich nieosiągalna kwota. – Bumerang Chanel jest przykładem tego, jak zachodnie społeczeństwa próbują uprościć kulturę Aborygenów – skomentował sprawę Nathan Sentance z Australian Museum.

Chanel postanowiło wydać oświadczenie, w którym podkreśla „poszanowanie dla innych kultur” oraz „przeprasza osoby, które czują się urażone”. Produkt cały czas jest dostępny, Aborygeni cały czas są wykluczani, a konta Chanel cały czas są wypełnione po brzegi.

ZobaczSchowaj komentarze

Jak brzmi Chanel?

Muzyka i moda są nierozłącznym duetem. Wspierają się, odkrywają i wzajemnie uzupełniają.  Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się jak przy pomocy muzyki opisać markę Chanel, posłuchajcie jednej z pięciu playlist zainspirowanych kultowym Domem mody!

Muzyka podczas pokazu mody jest równie ważna jak prezentowana kolekcja. Doskonale wiedzą o tym luksusowe marki, które nie oszczędzają na aranżacjach muzycznych. Francuski dom mody nawiązał współpracę z Apple Music. Na kilku playlistach znajdą się utwory inspirowane pokazami Chanel. Pod nazwą “The Sound of Chanel” znajdziemy pięć playlist, każdą stworzoną przez wyjątkową osobę.

Marka zaprosiła do współpracy artystów blisko związanych ze swoimi działaniami –  muzyka Pharella Williamsa, modelkę Caroline de Maigret, grupę muzyczną Ibeyi oraz piosenkarza Sébastien Tellier. Ostatnia playlista została przygotowana przez Michela Gaubert – reżysera dźwięku i nazwano ją “Chanel Show”. Znajdziecie tam utwory, które najlepiej podkreślają wyjątkowy charakter domu mody oraz oddają ducha pokazów na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Odwiedźcie iTunes / Apple Music, aby posłuchać już dzisiaj piosenek z kanału Chanel.

ZobaczSchowaj komentarze

Nawilżające kosmetyki w sam raz na Lany Poniedziałek

Uriage

Woda termalna
32,79 zł

Givenchy

Maska krem nawilżający na noc
269 zł

Avene


61,99 zł

Urban Decay

Chłodzący spray przedłużający trwałość makijażu
149 zł

Phenome

Nawilżający tonik
79 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.