Carrie Fisher nienawidziła tego stroju, lecz fani go kochali. Historia jej słynnego bikini

Carrie Fisher odeszła w wyniku komplikacji po zawale serca w wieku 60 lat. Zostawiła za sobą wiele niezapomnianych ról, myśl feministyczną, której była oddana całe życie oraz pamięć o złotym bikini, przez które stała się ponadczasowym symbolem seksu. Tymczasem okazuje się, że aktorka szczerze go nienawidziła.

Dawno, dawno temu w odległej galaktyce księżniczka Leia została porwana przez Jabbę – tak zaczęła się szósta część Gwiezdnych Wojen, a więc „Powrót Jedi”. Carrie Fisher, która wcielała się w rolę bohaterki, była wtedy ubrana w ledwo zasłaniające miejsca intymne miedziane bikini. Te ostatnie od razu wzbudziło niechęć aktorki. – Kiedy George Lucas pokazał mi ten strój myślałam, że to jakiś żart. Byłam w nim prawie naga, sama nigdy bym się tak nie ubrała – powiedziała po latach Fisher w jednym z wywiadów. Co ciekawe, strój nie przypadł do gustu też innym aktorom, w tym Harrisonowi Fordowi. – Nie rozumiałem dlaczego Leia ma tak wyglądać. W końcu była księżniczką. Która księżniczka chodzi w bikini? – pytał filmowy Han Solo.

Zamysł Lucasa był prosty: Leia miała dotąd wizerunek ostrej i ambitnej rebeliantki skupionej na walce o wolność Galaktyki. Tym irracjonalnym strojem bohaterka stała się momentalnie stereotypowo kobieca – pokazując ciało jej postać zyskała kolejne cechy, dotąd obce Lei. To denerwowało Fisher, która nigdy nie ukrywała swoich feministycznych poglądów. Reżyser dodatkowo rozzłościł ją, bo wymógł na niej obietnicę, że popracuje nad swoją sylwetką i mięśniami brzucha. Wtedy zdenerwowana aktorka, która nigdy nie miała problemu z mówieniem tego, co myśli, postawiła sprawę jasno: albo seksualizacja jej bohaterki będzie miała jakiś większy cel, albo ta żegna się z produkcją.

To ostatnie jest jedynie plotką sprzed lat i nie wiadomo, na ile jest w niej prawdy, ale finalnie – co widać w filmie – Leia uwalnia się od złego Jabby i dusi go łańcuchem, którą ten ją zniewolił. Aktorka była ukontentowana takim scenariuszem – jednoznacznie wolność i kobieca niezależność wygrywają z szowinistycznym, poniżającym złem.

Carrie, a właściwie jej wcielenie w Leię w złotym bikini, stało się jednak na długie lata symbolem seksu i fantazji nie tylko maniaków science fiction. Fisher wielokrotnie podkreślała jednak, za jak bardzo głupi uznaje pomysł, który przyniósł jej popularność. To dlatego gwiazda przy okazji kręcenia siódmej części – „Przebudzenia Mocy” – spotkała się z młodą aktorką Daisy Ridley. – Powiedziałam jej, żeby nie dała się wrzucić w schemat symbolu seksu i dać ubrać w takie ciuchy. Trzeba o siebie walczyć, a nie być niewolnicą, jak ja – powiedziała po spotkaniu.

Co dziś dzieje się z oryginalnym bikini, które nosiła Fisher? W 2015 roku zostało kupione na aukcji za 96 tysięcy dolarów. Nabywca pragnął pozostać anonimowy. To jednak ostatni raz, gdy ktoś zarobił na stroju seksownej niewolnicy – Disney postanowił bowiem zakończyć sprzedaż pamiętnego stroju Lei. Jej już z nami nie ma, lecz pamięć o niej, jej niezłomności i walce pozostanie na zawsze.

Niech Moc będzie z tobą, Carrie!

ZobaczSchowaj komentarze

Premiera kolekcji Supreme x „Człowiek z blizną” już jutro!

„Zawsze mówię prawdę. Nawet kiedy kłamię” – każdy, kto choć raz widział kultowego „Człowieka z blizną” na pewno kojarzy zdanie, które główny bohater, Tony Montana, wypowiada w jednej ze scen. Po 34 latach od premiery, postać odgrywana przez Ala Pacino oraz cały film, zostały teraz motywem przewodnim najnowszej kolekcji Supreme. Czy będzie hitem? Jesteśmy przekonani!

Premiera kolekcji Supreme x „Człowiek z blizną” już jutro!

Na tę kolekcję fani „Człowieka z blizną” czekali od momentu, kiedy Supreme wrzuciło na swój Instagram zdjęcie modelu skórzanej kurtki z wizerunkiem Tony’ego Montany – głównego bohatera produkcji z 1983 roku, w którego wcielił się fenomenalny Al Pacino. Ten, oraz szeroki wachlarz innych projektów stał się częścią kolekcji, jaką w współpracy z wytwórnią Universal nawiązało Supreme. Efekty kolaboracji wejdą do sprzedaży już jutro – zaledwie kilka dni po głośnym otwarciu flagowego sklepu marki na nowojorskim Brooklynie.

Jak przystało na tego typu współpracę, w skład limitowanej kolekcji wejdą t-shirty i bluzy z najbardziej znanymi zdjęciami z filmu Oliviera Stone’a i Briana De Palmy, wspomniana czarno-biała kurtka z wizerunkiem Tony’ego Montany, swetry, czapki typu beanie, deski oraz, co może być niekwestionowanym hitem, lampka biurkowa z napisem „The World Is Yours” . Dla niewtajemniczonych, to właśnie te słowa widnieją na basenie, do którego wpada ciało martwego Montany w ostatniej scenie filmu.

Linia „Scarface” x Supreme pojawi się w sprzedaży już jutro i będzie dostępna zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych marki w Nowym Jorku, Los Angeles, Londynie i Paryżu. Japończycy będą musieli poczekać na nią trochę dłużej – tam kolekcja pojawi się w sprzedaży 14 października.

Szykujcie portfele!

 

ZobaczSchowaj komentarze

Najgorętsze nowości z sieciówek: listopad 2017

TOPSHOP

SUKIENKA
ok. 300 zł

TOPSHOP

JEANSY
ok. 625 zł

H&M

SPODNIE
999 zł

H&M

SPÓDNICA
199 zl

ZARA

SWETER
139 zł

ZARA

BUTY
219 zl
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.