Brytyjski „Vogue” szykuje na listopad prawdziwą rewolucję

Swoisty ruch społeczny, który przeciwstawia się sugerowanym przez dziesięciolecia przez prasę kobiecą ideałom piękna może odnotować kolejny sukces: listopadowe wydanie brytyjskiego „Vogue’a” będzie pozbawione modelek, a w ich roli znajdą się „normalne” kobiety.

Numer będzie podpisany jako „real” i „model-free zone”. Brytyjska redakcja postanowiła dać wolne dziewczynom z wybiegów, a na swoje łamy zaprosić przedsiębiorczynie i kobiety nauki, które dotąd nigdy nie występowały w roli modelek, a ich naturalne kształty z pewnością przyprawiłyby Annę Wintour o zawrót głowy.

Na okładce widzimy aktorkę Emily Blunt, która pojawiła się również na wszystkich reklamach w środku magazynu. Prócz niej poznamy historyczkę architektury Shumi Bose, która zaprezentuje się w kostiume Max Mary, działaczkę charytatywną Britę Fernandez (sesja w bluzce w groszki od Michaela Korsa) czy twórczynię lodów Kitty Travers, która pokaże się w kostiumie od Hermes.

Działacze społeczni chwalą inicjatywę „Vogue’a”, lecz ta z pewnością nie zyskałaby przychylności w środowisku amerykańskiej redakcji, która wciąż wynosi na ołtarze bardzo szczupłe kobiety o niemal perfekcyjnym wyglądzie. Wygląda jednak na to, że kolejna tama w świecie mody pękła.

ZobaczSchowaj komentarze

Polak autorem okładki „Vogue’a”, Bella Hadid z rekordem. Oto numery najważniejszych magazynów na wrzesień 2017!

W branży mody wrześniowy numer, czyli tak zwany „September issue” jest tym, czym Nowy Rok dla reszty świata. To wyznacznik, że zaczynamy kolejny sezon, a pozostałe zostawiamy już za sobą. O wrześniowe numery biją się nie tylko reklamodawcy, ale fotografowie, styliści, modelki i wszyscy zaangażowani, dlatego w połowie sierpnia wszyscy drżymy z niecierpliwości w oczekiwaniu na to, komu tym razem udało się zdobyć to wyróżnienie. Tajemnica w wielu przypadkach została już rozwiana.  W tym roku nie zabrakło kilku zaskoczeń, pojawiły się również polskie akcenty oraz zwyczajowa burza pośród internautów. O co poszło, kto pobił rekord wrześniowych okładek oraz czyje nazwisko pojawiło się na najważniejszej okładce, czyli amerykańskiego „Vogue’a”? Zobaczcie sami!

Polak autorem okładki „Vogue’a”, Bella Hadid z rekordem. Oto numery najważniejszych magazynów na wrzesień 2017!

"Vogue Portugal" w obiektywie Łukasza Pukowca


Która modelka w tym roku zaliczyła najwięcej okładek wrześniowych? Podpowiadamy, że nie jest to ani Kendall, ani Gigi, ale również należy do klanu rodziny Hadid. Bella, bo to o niej mowa, może się pochwalić aż siedmioma okładkami w tym roku, w tym dla czterech, różnych edycji „Vogue’a” (China, Spain, Australia i Arabia), jednak wciąż nie udało jej się zdobyć amerykańskiej. W tym roku tytuł gwiazdy wrześniowego numeru tamtejszego”Vogue’a” przypadł Jennifer Lawrence, która pojawiła się nie na jednej, ale na czterech okładkach autorstwa Bruce’a Webera, duetu Inez i Vinoodh, Annie Leibovitz oraz malarza Johna Curriego (więcej na ten temat przeczytacie tutaj).

Wielkim, pozytywnym zaskoczeniem była wrześniowa propozycja „Vogue Portugal”, autorem której został Łukasza Pukowiec, ale to nie jedyny polski akcent w tym roku. Julia Banaś, wschodząca gwiazda polskiego modelingu, zachwyciła nas na baśniowej, kolekcjonerskiej okładce „Harper’s Bazaar UK” z okazji 150-lecia magazynu. Jednak nie możemy skończyć na samych zachwytach. W Stanach Zjednoczonych, wrześniowe okładki wywołały spore oburzenie, o czym pisze portal Fashionista. Wszystko z powodu braku różnorodności oraz bardzo widocznym braku osób o innym kolorze skóry czy pochodzeniu na okładkach największych tytułów. Jak widać, pomimo tego, że mamy już 2017 rok, niektórym wciąż ciężko jest przyznać, że nasz świat jest trochę bardziej różnorodny niż pokazuje to wiele magazynów modowych.

ZobaczSchowaj komentarze

Kochamy ten look: Olivia Kijo

ALL SAINTS

KURTKA
ok. 1500 zł

ZARA

KURTKA
299,90 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zl

MANGO

SPODNIE
119,90 zł

MANGO

SPODNIE
229,90zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.