Brytyjski urząd wycofuje reklamę z Carą Delevingne. „Nie spełnia standardów” [SONDA]

Cara Delevingne jest ambasadorką marki Rimmel, więc bannery z nią, reklamy prasowe oraz wideo są na porządku dziennym. Jak się okazuje – nie w Wielkiej Brytanii, gdzie urząd zajmujący się kontrolą reklam kazał wycofać reklamę telewizyjną.

Kontrowersje Advertising Standards Authority, brytyjskiego urzędu zajmującego się monitoringiem reklam, wzbudziła reklama Rimmel z udziałem Cary, gdzie modelka reklamuje mascarę. Zdaniem urzędników reklama „nie spełnia standardów” brytyjskiego prawa, ponieważ „wprowadza w błąd”. ASA kwestionuje jej wiarygodność wnosząc, że w wideo nie są pokazane prawdziwe, a doczepione rzęsy Delevingne. Tym samym wydano dekret, w ramach którego reklama „nie może ukazywać się w obecnym kształcie” i musi być natychmiastowo wycofana.

Rimmel w specjalnym oświadczeniu cytowanym przez „The Guardian” możemy przeczytać, że marka nie poczuwa się do winy, ponieważ „film został poddany obróbce graficznej, lecz cały czas wiernie pokazywał produkt”. Firma kosmetyczna wyraziła swoje ubolewanie decyzją ASA, jednak nie zamierza tworzyć nowego wideo skierowanego specjalnie na rynek brytyjski.

Obejrzyjcie sami tę reklamę i zdecydujcie, kto ma rację w tym sporze.

Kto ma racje w tym sporze?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...
ZobaczSchowaj komentarze

Widzieliście kontrowersyjną reklamę Pepsi? To nic, zobaczcie nową kampanię Nivea

Gdy byliśmy już pewni, że reklama Pepsi z Kendall Jenner była najgorszym, co przytrafiło się na dłuższy czas, zobaczyliśmy nową propozycję marki Nivea, która cieszy się wielką popularnością wśród skrajnej prawicy. Nie bez powodu…

Zaprezentowana w tym tygodniu reklama dezodorantów Nivea opiera się na haśle „White is purity”. To dość odważne ze strony speców od marketingu biorąc pod uwagę konotację słowa „white” i podobnego rodzaju (w obrębie haseł oczywiście) wychwalanie wyższości tego koloru przez skrajnie prawicowe organizacje rasistowskie.

Według „Chicago Tribune” reklama dezodorantu jest skierowana do klientów na Bliskim Wschodzie. Chodziło w niej, by pokazać skuteczność produktu i zaznaczyć, że nie zostawia on żadnych śladów na czarnej odzieży.

Internauci nie pozostawili na reklamie suchej nitki. Hasło Nivea porównywano do sztandarów III Rzeszy czy Ku Klux Klanu. Zdaniem „New York Times” reklama cieszy się dużą sympatią w kręgach rasistowskich. Te miały przyjąć ją jako znak, że Nivea skłania się ku ich poglądom.

Przeczytaj: Reklama Pepsi z Kendall Jenner wywołała burzę w sieci. Marka wycofuje wideo

Marka szybko wydała oświadczenie, w którym odcina się od tego typu skojarzeń. „Różnorodność i równość to kluczowe wartości Nivei” – możemy w nim przeczytać.

To jednak nie pierwsza kontrowersja związana z reklamą tej firmy. Przypomnijmy sytuację z 2011 roku, gdy Nivea opublikowała reklamę, w której czarny mężczyzna trzyma w ręku głowę (!) z fryzurą afro. Sam prezentuje gładko ogoloną głowę. Była to reklama kremu do golenia, któremu towarzyszyło hasło „Re-civilize yourself”.

Ciekawe, że takie pomysły wychodzą z tak dużych korporacji. Pracują nad nimi przecież wielkie grupy osób, które miesiącami wymyślają i planują kampanie. Naprawdę nikt nie wpadł na to, że promowanie się w ten sposób jest co najmniej niesmaczne?

ZobaczSchowaj komentarze

"Dress for less" odc. 22.: dziewczęca Julia Wieniawa i zoom na paski [WIDEO]

ZARA

SPODNIE
139 ZŁ

ZARA

BUTY
139 ZŁ

ZARA

SPODNIE
99,90 ZŁ

ZARA

TOREBKA
239 ZŁ

H&M

TOP
39,90 ZŁ

H&M

KOLCZYKI
24,90 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.