British Fashion Council ogłosił listę nominowanych

Branża mody kocha nagrody, wyróżnienia i wielkie charytatywne gale. To świetna okazja, aby dokładnie sprawdzić, kto w danym roku najlepiej poradził sobie w tym wymagającym i konkurencyjnym otoczeniu. Jedną z organizacji, która organizuje takie przedsięwzięcia jest British Fashion Council, wspierany przez markę Swarovski. Jego przewodnicząca, Natalie Massenet, wczoraj podczas uroczystego obiadu w West Hollywood w Los Angeles, ogłosiła listę nominowanych. Wśród nich najmocniejsze pozycje zajmują Jonathan Anderson, Alessandro Michele oraz Christopher Kane. Już 5. grudnia w londyńskim Royal Albert Hall zapowiada się starcie najzdolniejszych projektantów. Sprawdźcie, kto jeszcze znalazł się na liście!

Przewodniczącej British Fashion Council, Natalie Massenet, podczas ogłaszania nominacji do nagród, towarzyszyła ambasadorka nadchodzącej gali – supermodelka Carlie Kloss oraz dyrektor generalny organizacji – Caroline Rush. Symultanicznie w Hotelu Mondarian w Londynie także ogłoszone te dobre wieści. Na liście nominowanych ogłoszonych przez wpływowe panie, naleźli się najwięksi gracze w biznesie mody. Nie ma tu wielkich zaskoczeń – we wszystkich kategoriach dominują Jonathan Anderson, Alesandro Michele oraz Christopher Kane. Mocne pozycje cały czas trzymają Sarah Burton, Erdem, Stella Mccartney, Tom Ford i Burberry. Warto spojrzeć na młode talenty, a szczególnie na markę Self Portait.

W kategorii modelka międzynarodowa zmierzą się ze sobą siostry Hadid oraz Kendall Jenner. Pojawiła się także zupełnie nowa kategoria, zrzeszająca międzynarodowych liderów mody ulicznej, w której znalazły się marki, takie jak: Gosha Rubchinskiy, Vetements, Place Skateboards oraz Off-White, tuż obok sportowego giganta Adidasa. To kolejny dowód na to, że obecnie wpływy zdobywa inna estetyka, bardziej awangadowa i sportowa, a subkultura skateboardingu zaczyna wchodzic do kultury masowej.

Wiemy też, że zmieniona zostanie formuła całego wydarzenia. Silny nacisk kładziony jest na to, aby impreza funkcjonowała w świadomości ludzi z branży mody jako Fashion Awards, ponieważ to nadaje jej międzynarodowego zasięgu i sprawia, że rzeźbi nie tylko brytyjski rynek mody. Co więcej, i ma stać czymś na kształt amerykańskiego rozdania nagród filmowych w połączeniu z spelendorem Galą Met. Brytyjczycy zapewne mają spore ambicje i dołożą wszelkich starań, aby być zauważonym na większą skalę. Ze strony organizatora dowiedzieliśmy się, że wszystkie bilety już zostały sprzedane.

Zobaczcie pełną listę nominowanych!

Wschodzący brytyjski talent:

Alessandra Rich

Charles Jeffrey

Faustine Steinmetz

Molly Goddard

Self Portrait

Brytyjski projektant linii meskiej:

Craig Green dla marki Craig Green

Grace Wales Bonner dla marki Wales Bonner

Jonathan Anderson dla marki J.W. Anderson

Tom Ford dla marki Tom Ford

Vivienne Westwood dla marki Vivienne Westwood

Brytyjski projektant linii damskiej:

Christopher Kane dla marki Christopher Kane

Jonathan Anderson dla marki J.W. Anderson

Roksanda Ilincic dla marki Roksanda

Sarah Burton dla marki Alexander McQueen

Simone Rocha dla marki Simone Rocha

Brytyjska marka:

Alexander McQueen

Burberry

Christopher Kane

Erdem

Stella McCartney

Lider międzynarodowy:

Adrian Joffe w marce Comme des Garçons & Dover Street Market

Christopher Bailey MBE w marce Burberry

Guram Gvasalia w marce Vetements

Marco Bizzarri w marce Gucci

Stefano Sassi w marce Valentino

Międzynarodowy lider mody miejskiej:

Adidas

Gosha Rubchinskiy

Off-White

Palace

Vetements

Modelka międzynarodowa:

Adwoa Aboah

Bella Hadid

Gigi Hadid

Kendall Jenner

Lineisy Montero

Międzynarodowy projektant akcesoriów:

Alessandro Michele dla Gucci

Anya Hindmarch MBE dla Anya Hindmarch

Johnny Coca dla Mulberry

Jonathan Anderson dla Loewe

Stuart Vevers dla Coach

Międzynarodowy projektant linii ready-to-wear 

Alessandro Michele dla Gucci

Demna Gvasalia dla Balenciaga

Donatella Versace dla Versace

Jonathan Anderson dla Loewe

Riccardo Tisci dla Givenchy

ZobaczSchowaj komentarze

Ciemnoskóra modelka zrobiła własne wersje znanych kampanii reklamowych

Co zrobić jeśli pracujesz w modelingu i doświadczasz dyskryminacji? Można oczywiście poddać się lub, zamiast tego, postarać się zawalczyć z zmianę poglądów ludzi z branży w bardzo kreatywny sposób. Amerykańska modelka Deddeh Howard zniechęcona wieloma odmowami usłyszanymi podczas castingów postanowiła stworzyła własne wersje popularnych kampanii reklamowych, oczywiście ze sobą w roli głównej. Zobaczcie jak nazwała ten projekt i jak wypadła w sesjach znanych marek.

Co może zrobić modelka, która nie otrzymuje zleceń i nie wygrywa castingów z powodu swojego koloru skóry? Może poddać się panującym regułom i zmienić zawód lub spróbować zawalczyć z niechęcią ludzi z branży mody i zdobyć pewną rozpoznawalność. Na taki pomysł wpadła amerykanka Deddeh Howard – modelka liberyjskiego pochodzenia. Postanowiła zrobić własne wersje znanych kampanii reklamowych.

W ten sposób „wzięła udział” w kampaniach reklamowych marek takich jak Chanel, Victoria’s Secret, Calvin Klein, Gucci, David Yurman, Guess, Dolce & Gabbana oraz Louis Vuitton. Wcieliła się m. in. w rolę blond piękności – Gigi Hadid, hollywoodzkiej aktorki – Michelle Williams, ikon modelingu – Kate Moss oraz Gisele Bundchen, czy muzy Dolce&Gabbana, Bianki Balti. Swój projekt zatytułowała bardzo wymownie – „Black Mirror”, a efekty możecie zobaczyć na jej stronie internetowej.

Howard ma nadzieję, że jej inicjatywa wznieci dyskusję o nieznacznej obecności ciemnoskórych kobiet w modelingu oraz otworzy oczy branży mody na nieustanną niechęć wobec robienia przez nich wielkich karier. Modelka chce pokazywać, że ciemnoskórzy mogą być autorami projektów społecznych, które mają na celu pokazywanie ich w pozytywnym świetle, a nie tylko jako element społeczny odpowiedzialny za zamieszki uliczne i handel narkotykami.

A czy waszym zdaniem branża mody jest cały czas mało zróżnicowana etnicznie?

 

Przeczytaj także:

Najlepiej zarabiające modelki 2016 roku: na czele emerytowana Gisele Bündchen

 

ZobaczSchowaj komentarze

Fashion Post prezentuje trendy na wiosnę 2017: kratka vichy

TOPSHOP

BOTKI
OK. 450 ZŁ

TOPSHOP

SPÓDNICA
ok. 200 zł

TOPSHOP

BLUZKA
ok. 150 zł

ZARA

KOSZULA
139,90 ZŁ

ZARA

DŻINSY
139,90 ZŁ

ZARA

SPODNIE
139 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.