Bienkovska: sztuka dziewiarstwa w nowoczesnym wydaniu

Na polskim rynku mody pojawiła się nowa marka, która kusi swoją subtelną stylistyką oraz romantycznym wcieleniem. Jest to Bienkovska, stworzona przez Milenę Bieńkowską, która swoją ofertą chce zainteresować klientki poszukujące bardziej magicznego i tajemniczego spojrzenia na ubiór. Zobaczcie, co kryje się za tymi deklaracjami – poznajcie naszą nową bohaterkę cyklu „Obserwowani”.

Marka Bienkovska chce przede wszystkim specjalizować się w dziewiarstwie. To wszystko dzięki założycielce marki, Milenie Bieńkowskiej, która otrzymała wiedzę i doświadczenie od rodziców, którzy w latach 90. rozpoczęli własną działalność gospodarczą, produkując swetry. Swoje dzieciństwo spędziła na obserwacji cieżkiej pracy mamy i taty, którzy budowali biznes, dzięki ciężkiej pracy rąk. Przez ostatnie 11 lat zajmowała się ubieraniem kobiet, pracą nad ich stylizacjami; była autorką wielu metamorfoz. Jako doradca wizerunkowy, często była pytana gdzie można kupić klasyczne, dobrej jakości swetry. Dlatego postawiła sobie za zadanie połączenie rodzinnej tradycji, potrzeb klientów oraz zupełnie innego spojrzenia na kobietę.

„Moja klientka to kobieta, która kocha klasykę, ale po pracy chce się wtulić w wełniany sweter i spędzić wieczór przy kieliszku czerwonego wina odpływając w świat fikcji literackiej. Często zmienia szpilki na wygodne oksfordy i spędza czas z przyjaciółmi, choćby na koncercie jazzowym” – deklaruje Milena. „To kobieta, która mimo romantycznej duszy, dokonuje świadomych wyborów w swoim życiu” – dodaje. Z tego powodu po jej swetry sięgają klientki, które interesuje jakość oraz kraj pochodzenia produktu. Projektantka uważa, że jej marka ma działać w oparciu o motto: sztuka życia, naszego życia.

Pierwsza sesja zdjęciowa marki została wykonana nad Morzem Bałtyckim. Silnie nawiązuje do wizerunku współczesnej kobiety, ale jednocześnie idealistki, marzycielki, czasami bujającej w obłokach. Nie oznacza to jednak, że jest ona pozbawiona siły i charakteru. Jednocześnie jest niezależna i świadoma swojego wizerunku,a poprzez swoje stylizacje chce go podkreślić. Z tego też powodu, kampania została zatytułowana „Fala”, aby podkreślić dwoistą naturę kobiety.

W skład kolekcji wchodzą mięsiste swetry, dzianinowe płaszcze, spódnice, sukienki, ręcznie robione skórzane buty, szale, dziergane na drutach kominy, a nawet oprawy okularów czy koronkowa, romantyczna bieliznę. Kolorystyka oscyluje wokół beżów, brązów, rozbielonych szarości, ale także pojawia się klasyczna czerń oraz intensywny fiolet. Projekty są ponadczasowe i dlatego mogą służyć przez wiele sezonów. Można je nosić do dziennych i wieczorowych stylizacji. Co więcej celowo nie wpisują się w konkretny sezon czy trendy. Przede wszystkim wspierają ideę życia zgodnego z własnym tempem oraz potrzebami.

Marka Bienkovska ma podkreślać sztukę rzemiosła oraz artystyczne zainteresowania projektantki. Milena chce przekazywać w swoich projektach pierwiastek siebie. Chce rozmawiać ze swoimi klientkami, poznawać ich potrzeby oraz dowiadywać się, co chcą nosić i takie projekty tworzyć. Zawsze jednak z zachowaniem romantyzmu i magicznego pierwiastka. Projektantka interesuje się fotografią, ilustracja, grafiką, muzyką oraz malarstwem. Stara się swoje liczne pasje wcielać w życie i przenosić na autorskie projekty. Chce, aby dzięki jej pracy, kobiety coraz chętniej kupowały oraz nosiły swetry z polską metką Bienkovska.

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Kolekcja Acephala „Femme Maison” jesień-zima 2016

Najnowsza kolekcja marki Acephala została zatytuowana „Femme Maison”. Co to oznacza w dosłownym tłumaczeniu na język polski oraz w praktyce? Otóż nawiązuje do powszechnie panującego stereotypu „kobiety domowej”, który polska marka stara się złamać. Przekonajcie się sami, jak wygląda kolekcja, która stawia sobie tak ambitne zadanie.

Kolekcja Acephala „Femme Maison” jesień-zima 2016

„Femme Maison” oprócz łamania stereotypów na temat kobiet zajmujących się domem, nawiązuje także do cyklu prac malarskich i rzeźbiarskich Louise Bourgeois. Połączenie to zaowocowało stworzeniem kolekcji składającej się ze strojów przypominających fartuchy, podomki i szlafroki. Acephala jednak postanowiła stworzyć z nich bardziej luksusowe wersje, poprzez zabawę proporcjami, wykończeniami i wykorzystaniem wysokiej jakości tkanin. Jest tu dużo kobiecych falban, podwieszanych elementów, które razem tworzą jedną, spójną całość.

Dodatkowo, bardzo zabawnymi elementami są hafty i naszycia, które przedstawiają sprzęty domowe -pralkę, suszarkę oraz odkurzacz.  Wylądowały one na japońskich oraz włoskich wełnach o różnej fakturze oraz splotach. Wykorzystano także lżejsze tekstylia, takie jak wiskozy oraz jedwabie. Kolorystyka opiera się a miodowej żółci, marsali oraz czerni.

Ta ciekawa i zdystansowana kolekcja miała już swoją premierę w showroomie AVANT-PREMIERE podczas Mediolańskiego Tygodnia Mody. Teraz przyszedł czas na promocję w kraju, dlatego zobaczcie film „Femme Maison” w reżyserii Wojciecha Tubaja z udziałem Julii Kijowskiej w roli głównej.

ZobaczSchowaj komentarze

"Dress for less" odc. 22.: dziewczęca Julia Wieniawa i zoom na paski [WIDEO]

ZARA

SPODNIE
139 ZŁ

ZARA

BUTY
139 ZŁ

ZARA

SPODNIE
99,90 ZŁ

ZARA

TOREBKA
239 ZŁ

H&M

TOP
39,90 ZŁ

H&M

KOLCZYKI
24,90 ZŁ
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.