Bienkovska: sztuka dziewiarstwa w nowoczesnym wydaniu

Na polskim rynku mody pojawiła się nowa marka, która kusi swoją subtelną stylistyką oraz romantycznym wcieleniem. Jest to Bienkovska, stworzona przez Milenę Bieńkowską, która swoją ofertą chce zainteresować klientki poszukujące bardziej magicznego i tajemniczego spojrzenia na ubiór. Zobaczcie, co kryje się za tymi deklaracjami – poznajcie naszą nową bohaterkę cyklu „Obserwowani”.

Marka Bienkovska chce przede wszystkim specjalizować się w dziewiarstwie. To wszystko dzięki założycielce marki, Milenie Bieńkowskiej, która otrzymała wiedzę i doświadczenie od rodziców, którzy w latach 90. rozpoczęli własną działalność gospodarczą, produkując swetry. Swoje dzieciństwo spędziła na obserwacji cieżkiej pracy mamy i taty, którzy budowali biznes, dzięki ciężkiej pracy rąk. Przez ostatnie 11 lat zajmowała się ubieraniem kobiet, pracą nad ich stylizacjami; była autorką wielu metamorfoz. Jako doradca wizerunkowy, często była pytana gdzie można kupić klasyczne, dobrej jakości swetry. Dlatego postawiła sobie za zadanie połączenie rodzinnej tradycji, potrzeb klientów oraz zupełnie innego spojrzenia na kobietę.

„Moja klientka to kobieta, która kocha klasykę, ale po pracy chce się wtulić w wełniany sweter i spędzić wieczór przy kieliszku czerwonego wina odpływając w świat fikcji literackiej. Często zmienia szpilki na wygodne oksfordy i spędza czas z przyjaciółmi, choćby na koncercie jazzowym” – deklaruje Milena. „To kobieta, która mimo romantycznej duszy, dokonuje świadomych wyborów w swoim życiu” – dodaje. Z tego powodu po jej swetry sięgają klientki, które interesuje jakość oraz kraj pochodzenia produktu. Projektantka uważa, że jej marka ma działać w oparciu o motto: sztuka życia, naszego życia.

Pierwsza sesja zdjęciowa marki została wykonana nad Morzem Bałtyckim. Silnie nawiązuje do wizerunku współczesnej kobiety, ale jednocześnie idealistki, marzycielki, czasami bujającej w obłokach. Nie oznacza to jednak, że jest ona pozbawiona siły i charakteru. Jednocześnie jest niezależna i świadoma swojego wizerunku,a poprzez swoje stylizacje chce go podkreślić. Z tego też powodu, kampania została zatytułowana „Fala”, aby podkreślić dwoistą naturę kobiety.

W skład kolekcji wchodzą mięsiste swetry, dzianinowe płaszcze, spódnice, sukienki, ręcznie robione skórzane buty, szale, dziergane na drutach kominy, a nawet oprawy okularów czy koronkowa, romantyczna bieliznę. Kolorystyka oscyluje wokół beżów, brązów, rozbielonych szarości, ale także pojawia się klasyczna czerń oraz intensywny fiolet. Projekty są ponadczasowe i dlatego mogą służyć przez wiele sezonów. Można je nosić do dziennych i wieczorowych stylizacji. Co więcej celowo nie wpisują się w konkretny sezon czy trendy. Przede wszystkim wspierają ideę życia zgodnego z własnym tempem oraz potrzebami.

Marka Bienkovska ma podkreślać sztukę rzemiosła oraz artystyczne zainteresowania projektantki. Milena chce przekazywać w swoich projektach pierwiastek siebie. Chce rozmawiać ze swoimi klientkami, poznawać ich potrzeby oraz dowiadywać się, co chcą nosić i takie projekty tworzyć. Zawsze jednak z zachowaniem romantyzmu i magicznego pierwiastka. Projektantka interesuje się fotografią, ilustracja, grafiką, muzyką oraz malarstwem. Stara się swoje liczne pasje wcielać w życie i przenosić na autorskie projekty. Chce, aby dzięki jej pracy, kobiety coraz chętniej kupowały oraz nosiły swetry z polską metką Bienkovska.

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Łukasz Dziewic: cały czas uczę się czegoś nowego [WYWIAD]

Łukasz Dziewic to rudowłosy fotograf, który w swoich pracach uchwyca piękno modelek. Ostatnio podjął współpracę z marką Reebok, która angażując młode i zdolne osoby postanowiła okrzyknąć ich godnymi naśladowania „mistrzami”. Łukasz przy okazji tego projektu, zdradził tajniki swojego zawodu.

Dlaczego postanowiłeś został mistrzem marki Reebok?
To Reebok postanowił, żebym został mistrzem ich wydarzenia, co było dla mnie bardzo miłym zaskoczeniem. Zgodziłem się i dzięki temu mogłem podzielić się z uczestnikami kreatywnych warsztatów swoją wiedzą oraz sprawdzić się w roli mentora.

A kto jest twoim mistrzem, kogo podziwiasz?
Podziwiam wielu fotografów, ale głównie jest to Steven Meisel, Helmut Newton, duet Mert Alas i Marcus Piggott oraz Kacper Kasprzyk. Mógłbym tak długo wymieniać.

Jak dąrzysz do mistrzostwa?
To długofalowy proces. Cały czas uczę się czegoś nowego, żeby stać się lepszym w tym, co robię.

Jaka współpraca byłabym spełnieniem twoich marzeń i ambicji zawodowych?
Uwielbiam to pytanie i szczerze mówiąc, nie mam na nie sprecyzowanej odpowiedzi. Bardzo chciałbym sfotografować Magdalenę Frąckowiak.

Jak chciałbyś być postrzegany w zawodzie fotografa?
Chciałbym, żeby po prostu ludziom podobało się to, co robię.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienna lista zakupów: 15 ubrań i dodatków, których będziesz potrzebować w nowym sezonie

TOPSHOP UNIQUE

PŁASZCZ
ok. 2400 zł

SIMPLE

PŁASZCZ
1299 zł

BERSHKA

PASEK
49,90 zł

ZARA

BLUZKA
239 zł

ZARA

SWETER
139 zł

ZARA

BUTY
599 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.