„Bez maszynki, bez problemu”- manifest w mediach społecznościowych i wśród gwiazd

A gdyby tak nie golić nóg lub innych części kobiecego ciała? Szwedzka modelka Arvida Byström tak właśnie zrobiła pozując do zdjęć w kampanii reklamowej marki Adidas. Odważnie? N pewno, biorąc pod uwagę to, że po pojawieniu się reklamy posypała się w jej stronę fala hejtu i gróźb. O co tak naprawdę chodzi w manifeście „No razor, No problem” i czy golenie lub nie golenie nóg ma tak wielkie znaczenie?

Minęło 20 lat, od kiedy Julia Roberts pojawiła się na czerwonym dywanie z nieogolonymi pachami manifestując tym samym, że kobieta to nie tylko uroda w powszechnie przyjętym tego słowa znaczeniu. Od tego czasu społeczna presja na idealnie wyglądające i wypielęgnowane do granic możliwości kobiety kobiety wzrosła niebotycznie. W zeszły piątek „The Guardian” doniósł, że szwedzka modelka Arvida Bystrom otrzymała  liczne groźby po tym jak pokazała się w kampanii reklamowej adidas Originals z nieogolonymi nogami. Nie pomogło nawet to, że dziewczyna wygląda jak klasyczna blond piękność. Czyżby na prawdę ogolone ciało miało tak wielkie znaczenie i jest powodem do tego by grozić kobiecie… zgwałceniem lub nazywać suką?

Według internetowych trolli tak, dlatego coraz więcej kobiet manifestuje przeciwko przedmiotowemu traktowaniu i wmawianiu przez społeczeństwo, że piękna kobieta to ta, która nie akceptuje nieogolonych nóg. Do protestu dołączyły także gwiazdy jak Paris Jackson, Jemima Kirke i Bella Thorne. Trend na „niegolenie” zdaje się przybierać na sile. Jak informuje „The Telegraph” , prawie jedna czwarta kobiet z pokolenia millenialsów przestała golić swoje pachy, a liczba tych, którzy golą nogi również spadła. Kobiety nie tylko walczą przeciwko ustalonym normom społecznych, ale wiele z nich nie goli się także ze względów zdrowotnych tłumacząc swoj wybór obawą co do substancji chemicznych i drażniących, które zawiera wiele kosmetyków.

Jeśli podliczymy, ile lat w ciągu swojego życia każda kobieta spędza na usuwaniu włosów, zdamy sobie sprawę, że ten czas można by wykorzystać na zaliczenie np. kolejnego kierunku studiów. W takich momentach marnowanie czasu, energii i pieniędzy na usuwanie włosów może dla wielu po prostu nie być priorytetem. Niestety, w naszym społeczeństwie nadal uznaje się, że kobiety, które się nie golą są mniej atrakcyjne dla płci przeciwnej. Powody, dla których kobiety w większości decydują się na depilację nie są więc wcale praktyczne, ale głownie społeczne i mają na celu sprostać wykreowanym wyobrażeniom. A co wy sądzicie o tym zjawisku?

ZobaczSchowaj komentarze

Kendall Jenner jako współczesna Wenus w pierwszej kampanii dla adidas Originals

Na tę kampanię czekali wszyscy. Od kiedy Kendall Jenner oficjalnie dołączyła do grona ambasadorów marki adidas, tym samym konkurując z siostrą, która jest twarzą Pumy, wiele osób było ciekawych jaki będzie efekt tej współpracy.Jak poszło tym razem młodej Jenner i czy sportowa kampania zatrze cały czas dość mocny niesmak po nieudanym spocie Pepsi? Zobaczcie sami!

Kampania Jenner dla adidasa to przede wszystkim filmik promocyjny, będący jednocześnie trzecią częścią z serii „Original is never finished”. Obok Jenner w klipie wystąpili również znani raperzy: Young Thug i 21 Savage. Motywem przewodnim filmiku bez wątpienia jest science-fiction. Jenner leży zamknięta w szklanym pudle, a z oddali słyszymy jej głos, mówiący: „Zrobiłam to co musiałam. I zrobiłam to po swojemu”. Brzmi tajemniczo? Trudno się z tym nie zgodzić, ale z pewnością to nie koniec, ponieważ wciąż czekają nas kolejne odsłony kampanii.

Idąc tropem poprzednich filmików, twórcy również tym razem postanowili wykorzystać znane dzieła sztuki, przeplatając doskonale znane nam obrazy z fragmentami klipów z udziałem Jenner oraz pozostałych modeli. Na pierwszy wychodzi tu”Człowiek witruwiański” Leonardo Da Vinci oraz znane dzieło Botticellego „Narodziny Wenus”. Ten drugi szczególnie zwraca na siebie uwagę, ponieważ jest bezpośrednio nałożony na Jenner, jednocześnie dając nam do zrozumienia, że modelka jest nowym wcieleniem bogini.

Kylie i Puma, Gigi i Reebok, Bella i Nike, a teraz Kendall i adidas. Modelki (i celebrytka) stopniowo opanowują najbardziej znane sportowe marki, ale która sprawdziła się dotychczas najlepiej? Oceńcie sami!

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienne trendy z F&F: moda dla mamy i córki!

F&F

Czapka
6,95 zł

F&F

Spodnie
49,99 zł

F&F

Kurtka
95,90 zł

F&F

bluzka
39,99 zł

F&F

Płaszcz
184,99 zł

F&F

Rękawiczki
69,90 zł
Co kryje świat urody w wydaniu Fashion Post? Nasze podejście do tematu nie ogranicza się do modnego makijażu i dobrze dobranej fryzury. Pomysły czerpiemy z pokazów, gdzie kiełkują trendy. Analizujemy wybiegowe looki, wyciągamy wnioski i przewidujemy, co będzie naprawdę modne. Testujemy nowe produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała oraz układania włosów. Podglądamy znanych makijażystów i fryzjerów. Rozmawiamy z ekspertami i pytamy ich o stylizacyjne tricki. Kochamy też piękne perfumy – sprawdzamy nowe zapachy i podpowiadamy, które nuty zawróciły nam w głowach. Od idealnego szamponu i odżywki, przez najlepsze kosmetyki do pielęgnacji i układania włosów, po podkłady, szminki i cienie do powiek – dzięki nam dowiecie się, co jest niezbędnym must-have’m tego sezonu i od razu zrobicie zakupy.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.