„Bez maszynki, bez problemu”- manifest w mediach społecznościowych i wśród gwiazd

A gdyby tak nie golić nóg lub innych części kobiecego ciała? Szwedzka modelka Arvida Byström tak właśnie zrobiła pozując do zdjęć w kampanii reklamowej marki Adidas. Odważnie? N pewno, biorąc pod uwagę to, że po pojawieniu się reklamy posypała się w jej stronę fala hejtu i gróźb. O co tak naprawdę chodzi w manifeście „No razor, No problem” i czy golenie lub nie golenie nóg ma tak wielkie znaczenie?

Minęło 20 lat, od kiedy Julia Roberts pojawiła się na czerwonym dywanie z nieogolonymi pachami manifestując tym samym, że kobieta to nie tylko uroda w powszechnie przyjętym tego słowa znaczeniu. Od tego czasu społeczna presja na idealnie wyglądające i wypielęgnowane do granic możliwości kobiety kobiety wzrosła niebotycznie. W zeszły piątek „The Guardian” doniósł, że szwedzka modelka Arvida Bystrom otrzymała  liczne groźby po tym jak pokazała się w kampanii reklamowej adidas Originals z nieogolonymi nogami. Nie pomogło nawet to, że dziewczyna wygląda jak klasyczna blond piękność. Czyżby na prawdę ogolone ciało miało tak wielkie znaczenie i jest powodem do tego by grozić kobiecie… zgwałceniem lub nazywać suką?

Według internetowych trolli tak, dlatego coraz więcej kobiet manifestuje przeciwko przedmiotowemu traktowaniu i wmawianiu przez społeczeństwo, że piękna kobieta to ta, która nie akceptuje nieogolonych nóg. Do protestu dołączyły także gwiazdy jak Paris Jackson, Jemima Kirke i Bella Thorne. Trend na „niegolenie” zdaje się przybierać na sile. Jak informuje „The Telegraph” , prawie jedna czwarta kobiet z pokolenia millenialsów przestała golić swoje pachy, a liczba tych, którzy golą nogi również spadła. Kobiety nie tylko walczą przeciwko ustalonym normom społecznych, ale wiele z nich nie goli się także ze względów zdrowotnych tłumacząc swoj wybór obawą co do substancji chemicznych i drażniących, które zawiera wiele kosmetyków.

Jeśli podliczymy, ile lat w ciągu swojego życia każda kobieta spędza na usuwaniu włosów, zdamy sobie sprawę, że ten czas można by wykorzystać na zaliczenie np. kolejnego kierunku studiów. W takich momentach marnowanie czasu, energii i pieniędzy na usuwanie włosów może dla wielu po prostu nie być priorytetem. Niestety, w naszym społeczeństwie nadal uznaje się, że kobiety, które się nie golą są mniej atrakcyjne dla płci przeciwnej. Powody, dla których kobiety w większości decydują się na depilację nie są więc wcale praktyczne, ale głownie społeczne i mają na celu sprostać wykreowanym wyobrażeniom. A co wy sądzicie o tym zjawisku?

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienno-zimowa odsłona kolekcji adidas Originals

Adidas Originals powraca w najnowszej kolekcji ze zdwojoną siłą. Linia EQT i NMD zyskuje całkiem nowe znaczenie. Z jednej strony, będziemy mogli spodziewać się powrotu do niezawodnej technologii z lat 90-tych, a z drugiej, zaskakującej oryginalności stworzonej z myślą o współczesnych nomadach. Jesteście ciekawi?

Jesienno-zimowa odsłona kolekcji adidas Originals

,,Everything that is essential Nothing that is not” tak brzmi hasło nowej odsłony kolekcji EQT, która od zawsze jest synonimem autentyczności samej marki. Twórcy postanowili zaczerpnąć inspirację z lat 90., aby przy pomocy zastosowania dawnej technologii i klasyki cała linia zyskała zupełnie nowe oblicze. Buty mają być funkcjonalnymi, sportowymi klasykami, a oprócz wyglądu mają wyróżniać się przede wszystkim niesamowitą użytecznością. W sezonie jesień-zima 2017 oprócz rozsławionych już EQT Support, pojawi się także nowa ikona streetwearu– odnowiona wersja biegowych klasyków Cushion ADV.

Jeśli chodzi o NMD, ,,Past Empowers Future” jest ideą przewodnią linii stworzonej specjalnie dla współczesnych nomadów. Kolekcja NMD, to przede wszystkim oryginalność i umiejętność wyznaczania własnych dróg, aby móc odnaleźć się w miejskiej dżungli. Nowe sylwetki butów w połączeniu z technologią BOOST i Primeknit sprawią, że NMD stanie się produktem niezbędnym do funkcjonowania w tętniącym życiem mieście.

Oprócz innowacyjnych butów, adidas Originals proponuje również multifunkcjonalne ubrania. W najnowszej kolekcji znajdziemy między innymi: parki, które bez większego trudu zamienimy na plecaki, dwustronne kurtki, spodnie i sukienki.

Lubimy!

ZobaczSchowaj komentarze

Kochamy ten look: Olivia Kijo

ALL SAINTS

KURTKA
ok. 1500 zł

ZARA

KURTKA
299,90 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zl

MANGO

SPODNIE
119,90 zł

MANGO

SPODNIE
229,90zł
Co kryje świat urody w wydaniu Fashion Post? Nasze podejście do tematu nie ogranicza się do modnego makijażu i dobrze dobranej fryzury. Pomysły czerpiemy z pokazów, gdzie kiełkują trendy. Analizujemy wybiegowe looki, wyciągamy wnioski i przewidujemy, co będzie naprawdę modne. Testujemy nowe produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała oraz układania włosów. Podglądamy znanych makijażystów i fryzjerów. Rozmawiamy z ekspertami i pytamy ich o stylizacyjne tricki. Kochamy też piękne perfumy – sprawdzamy nowe zapachy i podpowiadamy, które nuty zawróciły nam w głowach. Od idealnego szamponu i odżywki, przez najlepsze kosmetyki do pielęgnacji i układania włosów, po podkłady, szminki i cienie do powiek – dzięki nam dowiecie się, co jest niezbędnym must-have’m tego sezonu i od razu zrobicie zakupy.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.