Barbie i Moleskine zaskakująca współpraca. Sprawdźcie jej efekty?

Co łączy artystów XX wieku z ikoną popkultury? Na to pytanie odpowiadają marki Moleskine i Barbie, które wspólnie stworzyły wyjątkową, limitowaną kolekcji!

Wzór kieszonkowego notatnika oprawionego w czarną skórę ma ponad 200 lat.  Na początku były produkowane przez małe włoskie manufaktury i dystrybuowane przez paryskie sklepy papiernicze odwiedzane przez międzynarodową awangardę. W latach 80-tych XX wieku, w wyniku zamknięcia zakładu intorigatorskiego, notatnik zniknął z rynku. W 1987 roku Bruce Chatwin w swojej powieści The Songlines opisuje historię kultowego notatnika i nadaje mu nazwę „moleskine”. Legenda zostaje wskrzeszona w 1997 przez wydawcę z Mediolanu, który użył nazwy wymyślonej przez Chatwina jako marki. 

Oryginalne moleskiny mają dziś dwa rodzaje okładek: twardą i miękką. Klasyczne są czarne, ale współcześnie Moleskine nie jest już tylko małym, czarnym notatnikiem. Powstaje wiele notatników, kalendarzy, dzienników, a nawet specjalnych notatników do zapisywania przeczytanych książek, wypitych win, czy obejrzanych filmów. Większość produktów jest dostępna w rozmiarach od kieszonkowego, po extra duże. Co roku Moleskin współpracuje z innymi markami  tworząc specjalne edycje swoich produktów. Tak powstały notesy sygnowane logo, cytatami i postaciami  m.in. ze Star Wars, Peanut czy Lego.

Sięgając do twórczości największych artystów XX wieku – Van Gogh’a, Picasso czy Hemingway’a, możemy odnaleźć ich artystyczne zapiski w zeszytach z charakterystycznymi zaokrąglonymi rogami. Notes, który pozwalał pisać lub szkicować w dowolnej formie i w dowolnym miejscu, szybko stał się ulubionym notatnikiem ludzi związanych z literaturą czy sztuką.

Dążenie do realizacji marzeń to również synonim współczesnego wizerunku Barbie, która z biegiem lat stałą się nie tylko ikoną popkultury o najdłuższym dziedzictwie, ale i niekończącym źródłem inspiracji, dla młodych dziewcząt, które mogą same zdecydować, jak będzie wyglądała ich przyszłość. Barbie i  Moleskine to ponadczasowe marki, które zachęcają do planowania, szkicowania swoich marzeń oraz pobudzania własnej wyobraźni, w myśl przesłania: możesz wszystko, możesz być kimkolwiek zechcesz.

W limitowanej kolekcji Barbie x Moleskine znajdziemy 6 produktów: 2 klasyczne notatniki w wersji gładkiej oraz w linie, 2 wydania kieszonkowe, etui na telefon, a także wersję dla kolekcjonerów ręcznie numerowaną do liczby 9 999, która zawiera: notes z okładką w paski zainspirowaną kostiumem kąpielowym pierwszej lalki Barbie z 1959 roku oraz długopis z inspirującym cytatem twórcy lalki, zamknięte w pudełku z oryginalnymi ilustracjami. Kolekcja nawiązuje do charakterystycznych elementów związanych z lalką Barbie: pierwsze szkice, logo, akcesoria modowe, wzory inspirowane jej strojami.  Motyw lalki znajdziemy nie tylko na okładce i banderoli, ale także w dołączonych do produktów naklejkach, czy na wewnętrznych stronach notesów, w formie rysunku czy cytatów jej twórcy – Ruth Handler.

ZobaczSchowaj komentarze

Shero – poznajcie wyjątkowe lalki Barbie!

Każda z nas w dzieciństwie miała lalkę barbie, szczęściary miały nawet więcej niż jedną. Popularna zabawka nadąża za trendami i pokazują się jej coraz to nowsze wersje wpisujące się w nurty body-positive czy równości płci. Firma Mattel posiada w swojej ofercie linię Shero, która honoruje niezwykłe kobiety.

Shero to lalki inne niż wszystkie.  Swoim wyglądem, strojem, a także kształtami czy kolorem skóry upodobniają się do kobiet, które odegrały specjalną rolę w historii oraz są inspiracją dla młodych dziewczyn. Wraz z zbliżającym się Międzynarodowym Dniem Kobiet, do już istniejącej linii, dołączyły kolejne wersje lalki, w tym między innymi: snowboardzistka oraz mistrzyni olimpijska Chloe Kim, brytyjska bokserka Nicola Adams czy konserwatorkę zabytków Bindi Irwin.

Swoją własną Shero dostała również wyjątkowa Polka. Martyna Wojciechowska posiada swoją własną mini wersję, która ma inspirować młode dziewczynki do realizacji swoich marzeń

Wcześniej swoje własne lalki otrzymały również modelka oraz aktywistka Ashley Graham, reżyserka Ava DuVernay czy baletnica Misty Copeland. Barbie zaprezentowała także specjalną kolekcję poświęconą niektórym z najbardziej wpływowych kobiet w historii, w tym Amelii Earhart, Fridy Kahlo i Katherine Johnson.

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Podpowiadamy, po co sięgnąć w chwili relaksu. Doradzamy najlepsze sposoby spędzania wolnego czasu. Informujemy o wydarzeniach modowych: kameralnych i spektakularnych. Przygotowujemy na każdy tydzień niezbędnik aktualności. Zdradzamy w nim ciekawe pozycje literackie, filmowe i muzyczne. Recenzujemy poruszające nas książki. Komentujemy warte uwagi, związane z modą filmy. Informujemy o wyjątkowych festiwalach. Zawiadamiamy o aktualnych wystawach i eventach. Zamieszczamy artykuły o formach relaksu, które pozwalają odkrywać nowe horyzonty, skłaniają do wyjścia z domu i otworzenia się na kulturę. Podpowiadamy domatorom, jak błogo i beztrosko spędzić czas we własnym zaciszu oraz w jaki sposób je urządzić. Przede wszystkim oddajemy w ręce czytelników wartościowe artykuły do poczytania w wolnej chwili.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności